Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,0 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start-Stop
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,4
~dsfgfdsgdfs
Skoda Octavia III
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Inżynier który projektował lusterka powinien dostać baty na goły tyłek za tak niefunkcjonalne lusterka. Prowadzenie to jest dramat dla kogoś kto wcześniej jeździł autem z niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym. Ogrzewanie tylnej szyby nie radzi sobie ze szronem. Do tej pory nie moge zrozumieć jak można zrobić tak beznadziejną skrzynię biegów - nieprecyzyjna i toporna. Dobrze że to auto firmowe i czekam na zmianę. Jako auta prywatnego nigdy nie kupiłbym. Jedyna i największa zaleta to ogromny bagażnik i dużo miejsca w środku.
3,6
~Tomi14
Skoda Octavia III
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochód jak wygląda, każdy widzi czy mu sie to podoba czy nie, można się przejechać i sprawdzić komfort zawieszenia wyciszenia, bajery elektroniczne, komfortu itp. Samochód mnie do gustu przypadł. Jest praktyczny pojemny i lekki. Najtrudniejszy do sprawdzenia przed zakupem jest silnik. I tu się zawiodłem. Wydawało mi się że TSI wersja EA211 będą wolne od wad wcześniejszego okrytą złą sława EA111. Niestety ten silnik ŻRE olej. Na 1tyś km połowę stanu od max poziomu. Co będzie dalej nie wiem. Myślałem że to wyeliminowano. Zużycie paliwa w sumie takie same jak u kolegi w honda civic 1,8 dwa lata starszym. Spalanie rośnie dużo szybciej wraz z wkręcaniem na obroty niż w wolnossącym. Trzeba redukować przy 2tyś bo zaczyna sporo palić. Skoro turbo dołoży powietrza to i musi benzyny. Nie uważam tego silnika za jakąś rewelacje. Do tego auta wolałbym 1,8 lub 1,8 wolnossący. Ale takiego w ofercie nie ma.
4,2
~Tempra
Skoda Octavia III
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Kryterium zakupu była przede wszystkim cena, (trochę ponad 60 tys za wersję ambition czyli średnia klasa wyposażenia) póżniej wielkość (miał być kompakt z duzym bagażnikiem) a na końcu wygląd (mi się podoba).

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback