Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~mecek
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
niestety silnik, wyposażenie i właściwości praktyczne są nie do przebicia w klasie C. wisienką na torcie jest finansowanie i przeglądy gwarancyjne w cenie. Słabe strony to z pewnością okres gwarancji. Minusy: głośno przy wyższych prędkościach, nienajlepsze właściwości jezdne, podatny na podmuchy boczne (niska masa i duża powierzchnia boczna robią swoje). poszalałem z wyposażeniem, canton, kessy, android auto, podgrzewane fotele i szyba. Z niczego bym nie zrezygnował ale jest trochę "ale": kessy nie ma czujników w tylnych drzwiach, canton gra dobrze ale mocny bass pokazuje że wnętrze nie jest perfekcyjnie spasowane, bixenon ok ale ledy w poliftingowej wersji lepsze. żal też że przed liftem nie można było mieć podgrzewanej kierownicy. Jakość wykonania dobra ale czuć braki w stosunku do VW (natomiast w stosunku do mojego cee'da różnica na duży plus na rzecz Skody) - coś tam skrzypi, coś hałasuje. Generalnie daję 5 bo 4,5 nie ma. nie kupiłbym znowu ale dlatego że przyżydziłem na superba i za każdym razem gdy widzę superba na trasie szlak mnie trafia, różnica w wysokości raty leasingu wynosiła ledwie 100 zł.
4,2
~Arni
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Potrzebowałem auta dla mojej 4 osobowej rodziny z przyzwoitym bagażnikiem w kwocie około 80 tys.PLN. Przetestowałem na jazdach próbnych kilka potencjalnych aut. Były to : Astra, Tuscon, Qasqai, ASX, Focus. W każdym z tych aut czegoś mi lub moim dzieciom brakowało. Dotychczas jeździłem Octavią poprzedniej generacji i chciałem zmienić markę, chociaż byłem ze Skody bardzo zadowolony.Po pół roku analizowania, jeżdżenia i kalkulacji wybrałem stety znowu Octavię :-). Najbardziej rozsądne auto dla takiej rodziny jak moja.
4,0
~Piotrek
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Ogólnie ok auto jak auto bez emocji poprawne troche plastikowe pakowne dość wygodne silnik 150km wystarczający jedyny duży minus to szum w środku od prędkości 110kmh a pozatym skoda to skoda nie żaden golf czy Leon i nie ma co porównywać materiałów do tamtych samochodów bo są zupełnie inne
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2016
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Wypady o charakterze mieszanym... około 50% po autostradach: prędkość 115-130 km/h - czasami z rowerami, czasami 5 osób i rowery, zazwyczaj 3 osoby, ostatnio 2-3 rowery na bagażniku na haku 2024: 5115km V śr. 76 km/h 6,6 l/100km bagażnik z 3 rowerami na haku 2023: 6933km V śr. 78 km/h 6,1 l/100km bagażnik z 2 rowerami na haku (1500km w 5 osób, bez rowerów) 2022: 4950 km V śr. 62 km/h 6,1 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2021: 4844 km V śr. 64 km/h 5,8 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2019: 6173 km V śr. 76 km/h 6,0 l/100km bez rowerów, 3 osoby
6,0
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Silnik generalnie pali między 6 a 7 litrów przy mojej jeździe (raczej bez pałowania). Oczywiście jak gaz i hamulec traktujemy zerojedynkowo to pewnie i 12 wciągnie w mieście, ale przy odrobinie rozsądku nie przekracza 7 litrów. Na krajówce można zejść do 5 a nawet mniej.
6,5
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Przy bardzo spokojnej jeździe potrafi zejść poniżej 6 litrów na 100 km. Tylko silnik prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy i wtedy już tak kolorowo nie jest (nawet 9 litrów w cyklu miejskim). Przy "niemieckich" prędkościach autostradowych - wir w baku.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi