Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4659 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 886 mm
Zwis tylny 1087 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 983 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 995 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1449 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 610 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1050 mm
Wysokość progu załadowczego 631 mm
Kąt natarcia 13,9 stopnie
Kąt zejścia 12,2 stopnie
Maksymalna ładowność 645 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zadowolony
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI 110KM 81kW
Samochód kupiłem, na szybko od znajomego, bo potrzebowałem na wyjazd rodzinny, w prawdzie wolałem jakiegoś minivana, bo mam 3 dzieci, ale tylko to było w miarę pewne od ręki. Samochód mnie zaskoczył bardzo pozytywnie, bardzo pakowany, wygodny, mój jest w wersji ambition więc wyposażenie wystarczające. W tej cenie myślę że ciężko kupić lepszy samochód użytkowy z takim wyposażeniem, pojemnością tanim serwisem( choć jeszcze nic nie robiłem przy nim). Nie należy porównać do samochodów innej klasy, bo wiadomo że plastiki nie jak w BMW , jest to tani samochód dla ludu który w tej kategorii jest chyba bezkonkurencyjny.
4,7
~Zibenu
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Auto do bólu poprawne, ze 150KM silnikiem zapewnia dobre przyspieszenie dzięki swojej niskiej masie. Np. Mondeo MK5 też ze 150KM silnikiem jedzie dużo gorzej niż Octavia. Zrobiłem nim 90 tys km, kupiłem je 4 letnie przy przebiegu 200 tys, jak się okazało później te auto miało zrobione 200 tys w 3 lata, (rok stało w Polsce na placu zanim je kupiłem). Gdyby nie to, że 5 lat jeździłem Octavią 1, i teraz 4 lata Octavią 3 to pewnie kupiłbym kolejną Octavię, no ale 9 lat ze Skodą to już wystarczy. Czas poszukać nowych wrażeń.
4,9
~Michał
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 110KM 81kW
Po pokonaiu 60k km mozna śmiało stwierdzić że auto jest udane. Ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów jest wystarczająca. Auto można śmiało polecić rodzinie 4 osobowej. Ogromny baganiżk, dobra widoczność, relatwynie niskie koszty serwisowania. W moim przypadku zdarzyły sie tylko dwie awarie mianowicie pękł wężyk od powrotu paliwa przy pompie(bardzo łatwy dostęp oraz naprawa) oraz check engine spowodowany awarią swiecy żarowej. Poza tym serwisownie auta ogarniczyło się do wymiany oleju (Motul xclean-8100 5w30, najlepszy wyrbór do tego silnika) oraz filtrów. Może nie jest demonem prędkości ale jak ktoś szuka auta którym chcę się sprawnie poruszać to ten model jest godny polecania. Jedyna rzecz która denerwuje to system Start&Stop ale włącznik znajduje się zaraz obok lewarka zmiany biegów, można go dezaktywować zaraz po uruchomieniu auta.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi
6,1 – 9,1
l/100 km
5,4 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Wypady o charakterze mieszanym... około 50% po autostradach: prędkość 115-130 km/h - czasami z rowerami, czasami 5 osób i rowery, zazwyczaj 3 osoby, ostatnio 2-3 rowery na bagażniku na haku 2024: 5115km V śr. 76 km/h 6,6 l/100km bagażnik z 3 rowerami na haku 2023: 6933km V śr. 78 km/h 6,1 l/100km bagażnik z 2 rowerami na haku (1500km w 5 osób, bez rowerów) 2022: 4950 km V śr. 62 km/h 6,1 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2021: 4844 km V śr. 64 km/h 5,8 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2019: 6173 km V śr. 76 km/h 6,0 l/100km bez rowerów, 3 osoby
5,2
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Jestem właścicielem Octavii III fl 1.6 TDI 2018r. Lecz wyposażonej w jednostkę 105KM (77kW) DSG Euro 6. Spalanie w mieście Poznań, odcinek 5 km korki, z włączonym systemem Start & Stop, to przy normalnej jeździe spalanie wynosi 5,1 l/100 km, natomiast przy wyłączonym to spalanie wzrasta do 7l. W trasie przy 120 km/h auto zużywa ok 5l/100 km oleju napędowego, a przy 100 km/h około 4l, natomiast jadąc 90 km/h spalanie wynosi ok 3,5 l/100km. Prędkość obrotowa przy 120 km/h wynosi ok 2000 obr/min na 7 biegu. Natomiast przy 100 km/h ok 1600 obr/min. Auto dość szybko zmienia biegi, przez co nie zalecam jechać z prędkością 70 km/h bo auto ma zaledwie 1200 obr/min, i podczas jazdy pod delikatne wzniesienie są przenoszone lekkie drgania silnika, co zmniejsza komfort podróży. Dlatego polecam jechać wtedy 75 km/h, bo fotoradar nie zrobi zdjęcia, a komfort jest już idealny. Natomiast przy mocniejszym wzniesieniu, auto wykonuje redukcję, lecz wcześniej auto jak i sprzęgło się męczy. Ogólnie polecam tę jednostkę, z DSG silnik sprawdza się świetnie, ponieważ jest ekonomiczny w trasie jak i w mieście, oraz jest komfortowy ze względu na niskie obroty w trasie. Dodatkowo auto jest dobrze wygłuszone, więc oprócz ciszy spowodowanej niskimi obrotami jednostki, auto zapewnia dobre wyciszenie dźwięków otoczenia. Dlatego tramwaj czy ciężarówka nie psuje doznań akustycznych. Pozdrawiam.
7,4
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Napęd 4x4. Stosunek jazdy po mieście do jazdy po trasie rocznie - 80/20. Mój ogólny styl jazdy - mieszany (zazwyczaj spokojnie ale czasami lubię sobie przycisnąć). Średnie spalanie od uruchomienia pojazdu przy jeździe po mieście (Warszawa), w zależności od pogody, ruchu drogowego, trasy itd. wynosi między 5,7l a 9,6l. Jeśli chodzi o długookresowe średnie spalanie z jazdy tylko po mieście to wychodzi mi ok 7,8l z czego głównie robię dziennie krótkie dystanse ok 12km na niezbyt ruchliwej trasie. W trasie przy tempomacie ustawionym na 140km/h było ok 6,3l-6,8l. Trasa Warszawa - Białka Tatrzańska (ok 400km) w okresie zimowym przy spokojnej jeździe i tempomat na 120km/h spalanie na koniec wyniosło 5,8l. Cały czas się głowię czy są to normalne wyniki, ponieważ często spotykam się z raportami, które są niższe o ok 1l-1,5l/100km i nie wiem czy jest to spowodowane napędem 4x4 (te raporty spalania, które znalazłem nie informowały jaki jest rodzaj napędu) czy jest to może kwestia czegoś innego. Wiem, że stały napęd 4x4 zauważalnie zwiększa spalanie ale czy dołączany też?

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi