Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Scout

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2013, druga generacja Skody Octavii stylistycznie upodobniła się do flagowca czeskiej marki – modelu Superb (większa osłona wlotu powietrza i zbliżony kształt reflektorów). Projektantami tego modelu byli Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Octavia II, względem poprzednika, była także odrobinę większa. Powstała ponownie na platformie podłogowej Volkswagena Golfa (tym razem była to platforma PQ35, na której powstał Golf V generacji). Auto poddano faceliftingowi w roku 2009. Na rynku indyjskim model sprzedawany jest pod nazwą Skoda Laura, by odróżnić go od w dalszym ciągu oferowanej tam Octavii pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia II Scout – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4581 mm
Szerokość 1784 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2018 mm
Wysokość 1533 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1514 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 1076 mm
Prześwit 180 mm
Prześwit 4x4 180 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 981 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1415 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1423 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1941 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1064 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12 stopnie
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Adam
Skoda Octavia II
Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Zdecydowałem się napisać opinię o tym aucie ponieważ zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Miałem wcześniej Mazdę 6 2.0benz i w porównaniu ze Skodą to przedszkolak. Octavia Scout jest tak kompletnym autem że przerasta moje oczekiwania na wielu poziomach. Niektórzy piszą, że wygląda mało atrakcyjnie ale ja o swojej słyszałem opinie, że jest najładniejszą octravią w mieście :-) i mnie się też bardzo podoba. Auto, aż prosi się aby wykorzystywać wszystkie jego możliwości tzn. ładowność, moc, zdolności terenowe.
4,9
~Paweł
Skoda Octavia II
Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód mam od nowości. Sprawuje się rewelacyjnie. Kupiłem Scouta jako samochód rodzinny, wygodny dla czwórki osób, pakowny, z satysfakcjonującą mocą silnika. Scout dokładnie taki jest! Napęd na cztery koła daje mi komfort jazdy zimą w góry, wyższe zawieszenie pozwala bezstresowo jeździć po dziurawych drogach oraz wyższych krawężnikach. To co najbardziej cenię w tym aucie, to niezawodność oraz niskie koszty utrzymania. Silnik żyleta, w ogóle nie wiem co to jest koło dwu-masowe, skrzynia sprawuje się bez zastrzeżeń. Samochód z racji gabarytów nadaje się zarówno do miasta, jak i na dalsze wakacyjne trasy.
3,7
~autofan
Skoda Octavia II
Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Świetne auto rodzinne... ale niestety tylko na papierze, braki w montażu i jakościowe. Bardzo dobre zawieszenie , po ponad 80 ciu tys po polskich drogach nie wymieniłem NIC i nic mi się nie tłukło. Jeździłem różnymi samochodami (np. Golf Vr6) i żadne z tych aut nie miało tak dobrego i wyważonego zawieszenia - wielki szacun!Dobry silnik - żadnych usterek , żadnego brania oleju itp , ekonomiczny i dynamiczny (\"zakopianka\" to dla mnie tym autem zero konkurencji). Ogromne właściwości przewozowe , wygodne wnętrze.Świetny napęd!!!!
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Scout
8,6
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Skoda Octavia II
Scout 2.0 FSI 150KM 110kW
Scout w wersji silnikowej 2.0 FSI 150 KM jest niestety autem paliwożernym. Producent zaleca tankowanie Pb98, ale nie widać różnicy w spalaniu pomiędzy tańszą a droższą benzyną. Różnica w osiągach też nie jest zauważalna. Generalnie auto pali jadąc dłuższy odcinek na tempomacie na autostradzie w [l/100km]: 6,8-7,4 przy 80-90km/h 7,7 przy 100 km/h 8,8 przy 120 km/h 10,3 przy 140 km/h 12,0 przy 160 km/h ponad 14 przy 180 km/h powyższe wartości +/-10% w zależności od wiatru, załadowania, stanu opon, itd. Najmniejsze spalanie na trasie, jakie udało mi się osiągnąć to 6,4 l/100 km z Zakopanego do Krakowa, ale to prędkość 50-70 km/h przez większość trasy, a z każdej górki toczenie się na luzie... Typowo trasa 2/3 autostrada i 1/3 droga krajowa, czyli trasa Kraków - Przemyśl (260km) to spalanie rzędu ok. 8,8 - 9,3 l/100 km przy ok. 140 km/h na autostradzie i oszczędnej jeździe max 100 km/h za Rzeszowem. Dane na podstawie komputera pokładowego bardzo wiarygodne i zgodne z obliczeniami po tankowaniu "pod korek". W Krakowie, a więc w dużym i zwykle zakorkowanym mieście auto łyknie nawet i ponad 15 l/100km, ale typowo jest to około 11,5-13,0 jak już się rozgrzeje silnik. Najbardziej ekonomiczna prędkość to około 70-80 km/h na 6-tym biegu. Obroty: na 5-tce 2 tys. obrotów jest przy ok. 68 km/h na 6-tce 2 tys. obrotów przy 76 km/h - tak więc przy prędkościach autostradowych i tak obrotomierz będzie w okolicach 4 tys. obr/min... Także dynamika kosztem ekonomii...
8,5
Skoda Octavia II
Scout 2.0 FSI 150KM 110kW
niskie koszty przeglądów. podstawowy przegląd w cenie 700 zł. dość duża ilość zamienników części eksploatacyjnych umożliwia w miarę tanią obsługę. wysoka jest cena oleju silnikowego, który zaleca SERWIS i wynosi ona około 70 zł za litr. spalanie benzyny nie jest zbyt niskie, do tego winno się tankować paliwo 98 oktanowe. jednak masa auta, posiadanie napędu 4x4 i gorsza aerodynamika spowodowana wyższym zawieszeniem powoduje że trzeba się pogodzić z większym niż w autach klasy KOMPAKT spalaniem.Plus za przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata.
6,6
Skoda Octavia II
Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
I to jest wisienka na torcie! Samochód pomimo swoich gabarytów i napędu 4 x 4 pali średnio 6,0- 7,0 l na 100 km. Zimą dochodzi przy jeździe miejskiej do 7,5 i to jest maks!. Scout, z tym silnikiem naprawdę mało pali, choć lubię czasem depnąć. Na trasie przy równej jeździe 140 km/h spala 6 l. Części, jak to do Skody, banalnie tanie.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Scout