Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Artur
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Auto kupione jako używane, 4 - letnie, od pierwszego właściciela z Niemiec.Tutaj pierwsza sprawa -nie było spawane z przystanku i w tym wieku miało 140000 km.Zapłaciłem tyle, za ile handlarze w Polsce sprzedają - więc skoro oni mają pare tysi zysku, to wiadomo w jakim stanie auta kupują. Autko fajnie wyposażone - niemieckie Ambiente jak Elegance u nas. Po 5 latach jazdy nie mam pomysłu na co zmienić, ale sprzedawać nie ma po co. Fajnie jeździ ( miny zdziwionych ścigantów, których Skoda w dieslu zostawia w tyle bezcenne), spalanie przeciętnie w trasie 5,5 l. Krótka jedynka, za to później kopniak na każdym biegu, rewelacyjna szóstka, do 140 km względnie cicho, powyżej w kabinie robi się glłośnawo.Fotele takie sobie, po 200 - 300 km trzeba się solidnie prostować, 800 km daje trochę popalić. Pod tym względem mój drugi samochód - W124 z 1988 r bije skodzinkę na głowę :-) Wnętrze po 230000 ładne - delikatnie przytarta skóra na lewarku biegów i kierownicy, ale do dziur jeszcze sporo brakuje. Delikatnie pomarszczona skóra na fotelu kierowcy, ale tragedii nie ma. Ogólnie jak się dba, to się ma. Ps. Gdybym mógł kupić dokładnie takie auto za podobne pieniądze, tylko młodsze o 5 lat, to jak najbardziej za. Ale Skody z roczników 2008 wzwyż moim zdaniem są zbyt drogie w stosunku do walorów auta.
4,1
~Marek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Kupiony w komisie ale auto z polskiego salonu, ogólnie bardzo fajne auto, szybkie, zrywne, sporo miejsca. Niestety trzeba też dodać łyżkę dziegciu, ostatnio dopadła mnie typowa i niestety kosztowna usterka tego silnika. Otóż okazało się, że miałem pękniętą głowicę. Koszty naprawy głowicy z wymianą kilku podzespołów silnika oraz turbiną 3900. Jednak i tak uważam, że auto spełnia moje oczekiwania.
4,6
~Dawid
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Auto spisuje dobrze, do niewątpliwych zalet należy bardzo duży bagażnik, miejsca zarówno z przodu jak i dla pasażerów tylnej kanapy nie brakuje. Auto ma 220 tyś km przebiegu, silnik BMM z DSG jak na razie 0 awarii, natomiast pojawiło się pierwsze ognisko korozji, nie groźne i szybko zaleczone u lakiernika. Generalnie POLECAM
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
RAPORT DOTYCZY AUTA Z 2009 ROKU ZE SKRZYNIĄ DSG! Obecny przebieg 152 000 km. Mamy go od nowości, więc jest porównanie. W mieście (W-wa) w dużych korkach - 8,5 litra wg komputera. W zimę, w mieście na krótkich dystansach (nierozgrzany silnik) - nawet do 10 litrów wg komputera. W mieście trzeba liczyć 8-8,5 litra, co by się nie zdziwić. Jak nie ma korków i jedzie się baaaardzo eco, to można zejść nawet do około 6 litrów. W trasie rewelacja! Przy 90 km/h (tempomat) - 4,8 l (realne spalanie, nie z komputera choć wskazania są podobne) Przy 110 km/h (tempomat) - 5,5-5,6 l (realne spalanie) Przy 140 km/h (tempomat) - 6,5 l (realne spalanie) Przy 150 km/h (tempomat, 4 osoby, full bagaż - wakacje na południu Europy) - 6,8 - 7 l w zależności od ukształtowania terenu. Tempomat podnosi spalanie o około 0,3-0,5 l/100 km. Klimatyzacja włączona cały czas (lato, zima w trybie auto na 19-20 stopni)
6,1
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Rewelacyjne kombi. Dynamiczne i bezpieczne. Żeby przekroczyć 8l/100km trzeba się mocno nad nim znęcać :)Najważniejsza sprawa to serwisowanie samochodu, gdyż źle wymieniony rozrząd może znacząco zwiększyć zużycie paliwa. U mnie spalanie na jałowym wynosi 0,4 l/h a z klimą 0,6 l/h
5,6
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Spalanie na poziomie 4.4 l/100km osiągnięte przy prędkości 80km/h na tempomacie na 6 biegu (teren płaski, brak świateł na trasie, bez wyprzedzania). Spalanie z domu do pracy około 5.8 l/100km wg komputera dystans około 25km (cykl mieszany).

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi