Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1650-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
2,5
~Czary mary i do naprawy
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Moim poprzednim autem był Renault i myślałem że to jest zawodne auto, ale przejechałem nim 200tyś km i nic sie nie działo...wymieniłem w nim tylko przepływomierz i dwumase przy 180tyś km.A ja sie pokusiłem o to niby dobre auto ( NIBY )i teraz wstydze się powiedzieć dlaczego prawie wogóle nie jeżdżę moią SKODĄ(czeskim koszmarem), który wkółko naprawiam. Nie wiem co sie dzieje że czesi tak spieprzyli swoje auto. Auto serwisowane i jak sie to odpłaca? Wszystko sie sypie, silnik to odrazu po zakupie trzebabyło naprawiać...mial zaledwie 3 tyś km i stanął na światłach w centrum miasta. Kierowca lawety powiedział mi wtedy że to norma Skoda dobra jest w reklamach jak zlewa się z innych a sama jest totalnym złomem. Nowe auto i taki badziew. Póżniej okazało sie że to jeden z najbardziej awaryjnych silników na świecie. Więc ostrzegam nie pchajcie sie we współczesne auta z grupy VW. to tylko MIT o bezawaryjności tych aut sprawia że ludzie jeszcze to kupują a ceny tych aut sa tak wysokie. Ja sobie pewnie kupie teraz Dacie? , albo wróce do Renault. Przynajmniej tam po latach eksploatacji pęknie mi klamka albo zatnie centralny zamek a nie padnie SILNIK. Wiem że i poprawiony silnik z systemem common rail też jest porażką. Wiem ponieważ u mnie w firmie kupili to i teraz żałują bo mogli zakupic o wiele taniej Hyundaie i napewno by tak sie nie sypały. Więc uwaga...ludziska błagam na kolanach nie kupujcie tego bo wepchacie sie na własne życzenie w totalne koszty. Lepiej kupcie sobie Fiata czy nawet citroena bo to ponoc teraz bezawaryjne auta ale omijajcie szerokim łukiem auta z grupy VW.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2005-2012
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód posiadam od prawie 3 lat, podane wyniki są efektem własnych wyliczeń (komputer trochę przekłamuje). Biorąc pod uwagę gabaryty auta, pojemność bagażnika i dynamikę silnika, oceniam zużycie paliwa jako bardzo satysfakcjonujące. Wcześniej jeździłem samochodami innych marek z silnikami wysokoprężnymi o zbliżonej pojemności (Ford Focus, Volvo V40, Toyota Avensis) i Skoda wypada na ich tle bardzo dobrze. Minimalne zużycie osiągnięte w trakcie wakacyjnej podróży; bardzo spokojna i równa jazda drogami ekspresowymi na tempomacie na 6-tym biegu z prędkością 110 km/h, większe i mniej kręte drogi lokalne też tempomat i 100 km/h. Wyniki maksymalne to stołeczne korki w lutym. Na ogólny wynik z pewnością spory wpływ ma fakt, że użytkując samochód rzadko jestem zmuszony stać w największych korkach (zwykle jadę w godzinach szczytu w kierunku przeciwnym do największego natężenia ruchu). Poza tym staram się przyciskać mocno tylko wtedy, kiedy faktycznie muszę (no i staram się planować podróże tak, żebym jak najrzadziej musiał ;)), staram się przewidywać sytuację na drodze i dostosowywać prędkość (żeby unikać gwałtownego jej wytracania i konieczności ponownego rozpędzania auta), bardzo chętnie i tak często jak się da używam tempomatu.
6,8
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Witam. Auto posiadam od 6mc i zrobiłem już nim 15tys km. Dane jakie podaje przy średnim spalaniu są wyliczane przeze mnie, tankuje do pełna i jeżdzę do 0km i obliczam ile wlałem i ile przejechałem kilometrów, także dane bardziej zbliżone niż te które pokazuje komputer. Ogólnie przy mojej ekonomicznej jeździe czyli hamowanie biegami redukcja biegów przed czerwonym to spalanie jest na poziomie 7litrow ale moja ekonomiczność na odcinkach bez tłoku niestety jest hamowana odcinkami na których sa korki w których dziennie spędzam około 1h(samo podjeżdżanie)i 1h jazda normalna wolnym tempem od świateł do świateł jak to przez miasto. Codziennie przez centrum gdańska i dojazdy do obwodnicy, Odwożę dziecko , robię około 60km dziennie. Także 7/100 km jest bardzo dobrym wynikiem na te warunki. Oczywiście na drodze nie jeżdżę tylko eco dosyc często ciśnienie mi podskakuje przez kogoś i się trochę gazu depnie, czy wyprzedzić kogoś czy wyrwać ze świateł z lewego pasa żeby na prawy sie wcisnąć :)Spalanie na trasie jest podane z komputera 5.5 trasa około 70km dużo zakrętów, przyspieszania i zwalniania.Po zakupie przy napewno nie oszczędnej jeździe auto spalało 7,5-8max. Zeby ten silnik palił powyżej 8litrow to trzeba go troszkę pokatować ale taki wtedy też już długo nie pożyje :) Auto z 2007r 180tys przebiegu. Silnik Godny polecenia, chodź miał juz wymieniane turbo i dwumase, jestem 2 właścicielem. Sam samochód juz tak dobry nie jest głośno w środku podczas jazdy w porównaniu do innych aut/ twarde zawieszenie ale to już każdego indywidualna opinia. Pozdrawiam
6,5
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Moja opinia dotyczy silnika 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach i bez DPFu ze skrzynią DSG. Przejechałem 130kkm. Co najlepsze, nie wymieniałem hamulców od nowości!!! W cyklu miejskim 8´/100km, to normalny wynik. Czasem bywal pół litra więcej, czasem mniej - zleży od korku, dystansu itd. W trasie, przy 90km/h 5,3l. Przy 110km/h 5,8-6,0l (zależy od obciążenia i ukształtowania terenu). Przy 155km/h (poniżej 3000 rpm) na trasie do Grecji, 5 osób, bagaże, klima spalanie wyniosło 6,8l. Najwyższe spalanie uzyskałem w zeszłym roku, wracając z Grecji non stop 180-200 km/h (proszę bez komentarzy; wiem, że to nie najmądrzejsze, ale tak musiało być) spalanie wyniosło 9,4l (przejechane 2620 km). Wszystkie podane dane (prócz miasta), to jazda na tempomacie, co zwiększa spalanie w przypadku TDI o ok. 0,3-0,4 litra. Ogólnie spalanie jest o 1 litr wyższe niż przy 1,9 TDI (wcześniej miałem Octavię I). I przy okazji: z DSG nic się nie dzieje, auto chodzi idealnie i mimo jazdy w trasach z wysokimi prędkościami, jest w porządku. Trzeba tylko powoli rozgrzewać silnik, dbać o turbinę (1-2 minuty poczekać po dłuższej jeździe) i robić przeglądy co 15kkm a nie co 30kkm.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi