Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Adrian
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Ogólnie moje wrażenia po 3 latach użytkowania są bardzo pozytywne. Szukałem samochodu na codzień, taniego w utrzymaniu, do którego mogę w każdej chwili wsiąść i przejechać 2km do marketu nie przejmując się, że silnik nie dogrzany, że akumulator się rozładuje itp. I w tym skoda octavia w połączeniu z klasycznym 1.6 sprawdza się wyśmienicie, szybko się nagrzewa, chodzi całkiem cicho, a samo auto sprawia wrażenie dobrze przemyślanego. Udało mi się w znaleźć egzemplarz z prawie pełnym dodtakowym wyposażeniem i w tej konfiguracji autko z perspektywy kierowcy jest proste, przyciski są umieszczone tam, gdzie intuicyjnie do nich sięgam, dla mnie osobiście, jest to na plus, bo nie lubię udziwnień i cenię sobie prostotę, ale z drugiej strony, można powiedzieć że to nuda. Same wykończenie wnętrza ku mojemu zdziwieniu wcale nie jest złe, plastiki są całkiem miękkie, po prawie 14 latach od wyjazdu z salonu wciąż wyglądają ładnie, i nie noszą szczególnych śladów zużycia. W środku jest całkiem, choć oczywiście nie jest to samochód klasy premium i na gorszej jakości nawierzchni da się to usłyszeć. Dużą zaletą jest bagażnik, po złożeniu tylnej kanapy spokojnie, można przewieźć pralkę, lodówkę, czy spory parawan, jak ktoś ma w planach odwiedzić polskie morze :). Jeżeli chodzi o same koszty utrzymania, to przez te 3 lata jedyne co zrobiłem to wymiana rozrządu, płynów eksploatacyjnych i filtrów. Usterek mechanicznych nie odnotowałem, ale na nadkolach zaczyna pojawiać się delikatne ognisko korozji, więc będzie to konieczny wydatek w niedalekiej przyszłości. Jeżeli chodzi o spalanie to najniższe jakie udało mi się osiągnąć wynosi 5.2, w trasie, przy prędkościach 70-100. Realnie w mieście spala około 8-9L w zależności od cieżaru nogi właściciela, chociaż z tym silnikiem to nawet wyścig z autobusem miejskim z pod świateł daje już ogrom emocji :D A w trasie realnie przy średniej prędkości 120km/h to spalanie wynosi około 7.5L. Podsumowując, Octavia 2 generacji to samochód dla osób, które chcą się w w miarę komfortowy sposób przedostać z punktu A do B, nie wydając przy tym majątku na eksploatacje. Silnik 1.6 polecam do miasta i okazjonalnie na trasę, jeżeli ktoś większość kilometrów pokonuje na trasie, to jednak wybrałbym klasyka 1.9TDI
4,6
~Aleksander Opole
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Auto bez duszy, proste i toporne. Posiada jednak jedną ogromną zaletę która rzuca cień na jego nudny charakter - całkowicie bez kosztowe. Samochód w rodzinie od salonu, najpierw jeździł ojciec do 90 tyś km, teraz ja do 136. Auto dość wolne, wersja prawie golas. Bagażnik jest ogromny, spalanie zaskakująco niskie - miasto 8,5 l benzyny trasa 90 km/h 5,5l trasa 140-150 9l. W samochodzie nie wystąpiła ani 1 poważna naprawa, raz w roku jakiś czujnik czy inna drobnostka za 200zł i można zapomnieć gdzie się podnosi maskę. Skoda od salonu w gazie, z instalacją również żadnych problemów. Jeżeli ktoś potrafi zapomnieć o prestiżu, lansie, mocy silnika a chce auto stosunkowo duże, wygodne, mało palące i kompletnie bezawaryjne to polecam.
4,1
~Karol Przesmycki
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Użytkujemy Skodę od nowości. Od przebiegu 70 tys. km założona instalacja gazowa. Generalnie Octavia spisuje się bardzo dobrze. Dynamika słaba, ale skoda odwdzięcza się oszczędnością i bezawaryjnością. Samochód ma aktualnie przejechane 425 tys. km, przy średnim spalaniu LPG 9-10 litrów. Silnik nie zużywa nadmiernych ilości oleju, 1,50- 2 litrów na 15 tys. km. Z ważniejszych napraw, wymiana kompletu łożysk skrzyni biegów, przy przebiegu 275 tys. przepustnica 320 tys. sprzęgło 275, drugie przy 420 tys. zawieszenie przód i tył 380 tys. silnik nadal chodzi żwawo, nawet przy zimnym rozruchu nie dymi. Samochód pojemny, szczególnie bagażnik. Zużycie wnętrza na akceptowalnym poziomie jak na przebieg. Tapicerka na fotelach nie jest jeszcze przetarta. Bagażnik bardzo pojemny i funkcjonalny.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
8,2
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Zatrzęsienie zamienników i to nieraz lepszych jakościowo niż oryginały. Części są wyraźnie droższe niż do posiadanego wcześniej Opla Astry F, ale spokojnie daje się radę. Rozrząd 400 zł, tarcze po 200 sztuka, przegląd olejowy w granicach 200 zł. Czyszczenie klimatyzacji, wymiana filtrów jakieś 200-300 zł. Opony 15 cali 250 sztuka. Wiatraczek wentylatora 200 zł, przełącznik konsoli centralnej 70 zł. Nie ma dramatu. Silnik żłopie paliwo w mieście, ale na trasie jak się jedzie delikatnie, to bez problemu można utrzymać spalanie na poziomie 6 litrów. Zasięg samochodu przy 55 litrowym zbiorniku wynosi wtedy 900 km. Na dodatek Octavia to chyba ostatnie auto, w którym wszystko da się rozłożyć i złożyć. Spróbujcie to samo zrobić w Oplu, Fordzie, czy Volkswagenie. Modułowa budowa powoduje, że część wartą 20 zł kupuje się tam za 2000. Tutaj nie ma o tym mowy!
8,1
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Autko prawie 300 tyś km - Miasto oszczędnie bez klimy 7,5, Miasto normalna jazda z klimą 9 - 9,5, Trasa do 110 km/h - 7,2 ale jazda w trasie powyżej 140 km/h to powyżej 10. Średnie spalanie od tankowania do tankowania wychodzi mi 8 litrów (500km i 40 litrów lpg na stacji) więc tankując dobry gaz na sprawdzonej stacji koszt przejechania 100 km latem zamyka się w 25 zł. Brakuje 6 biegu na autostradzie. Poza tym auto w miarę bezawaryjne oraz dość tanie w eksploatacji.
10,2
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Komputer pokladowy klamie uzytkownika . Pokazuje spalanie 8 l a na stacji wyjdzie ze 10 spalil. Po za tym dziwne auto bo czy jezdze sam czy z rodzina to w miescie i tak spali 10 litrow . Na trasie jak jedziesz 140 160 i tak wezmie 9-10 l.Moze latem jest ciut lepiej ze spalaniem ale bez rewelacji.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi