Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012
7,3
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Skoda Octavia II
Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW
Bez przegięć. Na trasie nieprzekraczając specjalnie 110-120km/h da się spokojnie do 5,5l zejść. Trasa z przewagą autostrad ok 7,5l (140-150 km/h). W mieście zależy od charakteru odcinków, na których się poruszamy - wiadomo, jeśli jedziemy 2,5 km a po drodze mamy 7 sygnalizacji świetlnych, to i 15l/100 km możemy osiągnąć, ale rozsądnie koło 9 w mieście jest jak najbardziej osiągalne. Jak ktoś jeździ octavią, a jeszcze lepiej z tym silnikiem (1.4) i ma ochotę poszaleć to ma chyba za bujną wyobraźnię albo przesiadł się z trapeza.
8,3
Skoda Octavia II
Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie podawane przez niektórych użytkowników to dla mnie abstrakcja. Nie dlatego, że się nie da np. zejść grubo poniżej 6l/100km, ale dlatego że imho jest to zbrodnia dokonywana na silniku i odbije się czkawką przy długoletniej eksploatacji. Dla liczących krople benzyny mam sposób na zejście z wydatkami do zera: rower latem i biegówki zimą, nieodpalany silnik nie zużywa paliwa. Trochę o moim silniku: nalatane 60kkm, staram się omijać korki, szybko przyspieszać i utrzymywać stałą prędkość jazdy. Daje to rozrzut średniego spalania ca 7.5 do 9 L/100km, zależnie od natężenia ruchu i koloru fali na światłach. Zimą w korkach oraz na krótkich trasach poniżej 10km na zimnym silniku komputer potrafił wyrzucić ponad 11 L/100km. Trasa: 6.5 L/100km na 5. biegu oraz powyżej 7.5 L/100km na 6tce przy prędkościach autostradowych. Szósty bieg nie jest do oszczędzania benzyny i katowania motorowni obrotami rzędu 1500rpm! Tylko do uzyskania niższej prędkości obrotowej silnika przy dużych prędkościach, dlatego jadąc NORMALNIE autostradą należy liczyć się z przekroczeniem progu 7 litrów. Wszystkie średnie spalania wg wskazań komputera.
8,1
Skoda Octavia II
Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW
Po przejechaniu 3 tys km śmiało mogę stwierdzić, że podawane spalanie w mieście przez niektórych na poziomie 8 litrów to jakaś pomyłka.Jeżdzę głownie po Wrocławiu więc światła i częste korki to normalka. Oczywiście można zejść do około 8 litrów ale wieczorem przy wyłączonych światłach i kiedy nie ma ruchu na drodze :P Standardowo w mieście na odcinkach 6-10 km bieże około 10 l. Jak się trochę postoi na światłach to 11,5 też nie jest problemem. Trasa (250km) minimalne jakie udało mi się osiągnąć to 6,5 litra ( prędkość 120 max. Spory wpływ na spalanie ma wg mnie długo nagrzewający się silnik. Przy temperaturach w rejonie zera stopni potrzebuje mniej więcej 6 km na rozgrzanie ( lub 12-15 minut). Silnik dynamiczny ale swoje wypić lubi - jak to mówią turbo żyje turbo pije ;)

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi