Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~peterr
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
Auto kupilem nowe w kwietniu 2013 jako jedno z ostatnich z tym silnikiem z dedykowana dla tego silnika instalacja gazowa landi renzo omegas. Poniewaz przy zakupie kierowalem sie ocenami uzytkownikow autocentrum chcialbym "zwrocic dlug". Krotko: auto absolutnie godne zaufania, dobrze traktowane praktycznie bezawaryjne, niskokosztowe, z pewnymi brakami w komforcie ale za 71 tysi nie nalezy oczekiwac mercedesa. Raz laweta z powodu bledu przy montazu inst. gazowej lecz serwis Bieranowski Bydgoszcz wymienil uszkodzona czesc w ramach rekojmi (bezkosztowo) mimo ze auto bylo juz nie na gwarancji (3 lata 60 tys.km). Regularnie serwisowana inst. gazowa jest bezbledna (8-11l trasa-miasto) jezdze max 125 km/h autostrada aby nie przegrzac to i gniazda zaworowe trzymaja,lekkie straty mocy. Po lakierowaniu tylnego zderzaka przy deszczu wariuje jeden czujnik cofania lecz to wina lakiernika nie auta. Przy okazji: nie mieszajcie polskiego gazu z zagranicznym ja 3 razy ten blad zrobilem w niemczech i 3 razy kontrolka silnika bo parametry gazu inne. Polski do 0 wyjezdzic wtedy za granica tankowac Klocki tyl 85 tys km przednie jeszcze oryginalne, zawieszenie nie ruszane (50% niemieckie drogi moze dlatego). Jedzie praktycznie jak pierwszego dnia, nic nie puka, nic nie stuka, wymieniasz olej, filtry, raz zarowki przednie dwa razy zarowki do j. dziennej i jazda. Ogolnie dobry woz a wczesniej mialem dwa mercedesy uzywki (6 lat raz, 7 lat drugi). Na pewno warto z dobrej reki kupowac. Cienka powloka lakiernicza ale to segment "budget". To tyle.
4,2
~Sławek74
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
Auto dla rodziny. Kupiliśmy gdy rodzina powiększyła się do 2+2. Niezawodne (poza przepalającymi się kilka razy w roku żarówkami H7 - światłach dziennych i dwukrotnymi - co 2 lata- problemami z bezpiecznikiem wentylacji klimatyzacji) auto bezawaryjne. Nigdy nie było problemów np. z odpaleniem w zimie. Dość przyjemnie prowadzi się - jest dość miękko zestrojone ( jak na niemiecko-czeskie). Silnik niezbyt mocny ale niezawodny. Atutem duży bagażnik. Gdy pojawiło się 3 dziecko okazało się, że jest trochę za mało miejsca z tyłu, ale gdy zacząłem rozglądać się za większymi samochodami to okazało się, że obecne konstrukcje typu Sharan , Zafira , Grand Picasso są co prawda większe ale napędzane są silnikami 1.2 - 1.4 turbo i są dość drogie 80-100 tys. za podstawowe wersje. Jak na razie żadnych kłopotów z korozją.
4,5
~Sławek
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
Auto kupione z myślą o rodzinie (2+1), kiedy na świecie pojawił się potomek. I w roli auta rodzinnego spisuje się rewelacyjnie. Przestronne wewnątrz, mieści się każdy fotelik, do tego ogromny i ustawny bagażnik. I bardzo wygodne przednie fotele. Wszystko dokładnie opisuję w poszczególnych kategoriach, więc nie będę powtarzał :). Generalnie z zakupu jestem bardzo zadowolony, mam to, czego oczekiwałem. Auto w 100% spełnia się w roli auta rodzinnego.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi Facelifting