Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~darek
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
wymieniłem tylko jedną żarówkę .i oczywiście olej co rok.Samochód moim zdaniem na osiem w skali do pięciu ,jechałem nim do Chorwacji 15 h bez żadnej przerwy z 3 rowerami na platformie i na pewno nikomu drogi nie zagradzałem.Kraków -Zielona Góra 2 x w roku i jakie furasie na poboczu mijałem to tylko marzenie.Nie będę dalej wychwalać bo ktoś mnie tu posądzi o stronniczość ,ale kupując w/w samochód w dużej mierze kierowałem się opinią przedstawioną przez ludzi którzy wystawili je na autocentrum.Czekałem z wystawieniem swojej opinii moim zdaniem wystarczająco długo żeby stwierdzić ,że to był bardzo dobry zakup.
4,1
~tata_jagody
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Skodę użytkuję dość intensywnie od 2012 , zakupiona w salonie. Teraz autko ma przejechane już ponad 220 tyś. km i nie mam z nim problemów. Z poważniejszych napraw, które zostały wykonane to: przy przebiegu 120 tyś. wymiana pompy wody, 150 tyś. wymiana nastawnika turbiny, 200 tyś. wymiana łańcucha rozrządu, 210 tyś. wymiana turbiny. Wymiana rozrząd wbrew powszechnym opiniom nie jest mocno skomplikowana i droga. Zakup oryginalnego kompletnego rozrządu to koszt około 600 plus wymiana. Turbinę kupiłem używaną z małym przebiegiem.
3,3
~meter30
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
No cóż, autem jeżdżę 4 lata, przebieg 160 tys km. W okresie gwarancji 3 razy zjeżdżało na lawecie ze względu na nastawnik turbiny (akcja serwisowa z podkładką i nowym softem nie obejmowała mojego modelu). Po gwarancji dziwnym trafem usterka ustąpiła. Za to zjechał na lawecie z innego powodu - wiek 2.5 roku, 96 tys km - brak sprężania na 2 cylindrach. Przewidywany koszt naprawy w serwisie 12-13 tys zł więc naprawa gdzie indziej. Oprócz wypalonych gniazd zaworowych zjechane również były pierścienie których grubość wynosi 1,2mm. mechanik stwierdził, że albo wkładamy oryginały i czym prędzej sprzedawać auto, albo toczymy tłoki na szersze pierścienie (z micry 1.3) i auto jeszcze trochę pojeździ. Wybrałem wariant drugi, przy okazji mówię, żeby dolali oleju do skrzyni bo zaczyna głośno pracować - poziom oleju był w porządku, za to zaczęły huczeć łożyska w skrzyni. Obecnie huczą jak młockarnia, ale jeżdżę, czekam aż się rozpadnie do reszty. Nie będę się rozwodził nad innymi rzeczami typu wypadanie zapłonu, ciągłe problemy z tyną wycieraczką i co chwila nie łączące żarówki. W tej chwili w aucie zaczyna niedomagać ładowanie. Zastanówcie się poważnie nad zakupem skody. Dla porównania - wcześniej jeździłem fabią 1.4 TDI - co prawda komfort nie ten, ale przez 220 tys km wymieniłem 2 razy rozrząd, ze 3 razy hamulce i raz akumulator. Zawieszenie do momentu sprzedaży było fabryczne

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi Facelifting