Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2013, druga generacja Skody Octavii stylistycznie upodobniła się do flagowca czeskiej marki – modelu Superb (większa osłona wlotu powietrza i zbliżony kształt reflektorów). Projektantami tego modelu byli Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Octavia II, względem poprzednika, była także odrobinę większa. Powstała ponownie na platformie podłogowej Volkswagena Golfa (tym razem była to platforma PQ35, na której powstał Golf V generacji). Auto poddano faceliftingowi w roku 2009. Na rynku indyjskim model sprzedawany jest pod nazwą Skoda Laura, by odróżnić go od w dalszym ciągu oferowanej tam Octavii pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4569 mm
Szerokość 1769 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2018 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1514 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 1076 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 981 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1415 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1423 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1941 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1064 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12 stopnie
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~grzesiek bubu
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.9 TDI 105KM 77kW
Mój egzemplarz kupiony w polskim salonie jest praktycznie nie do zdarcia. Wiem nie zrobiłem miliona kilometrów ale biorąc pod uwagę wiek samochodu + jego przebieg praktycznie nic się nie działo. Z głównych wad wskazałbym trzeszczące plastiki, elektrozawór pod maską pod przednią szybą który przy wyłączaniu silnika bzyczy - podobno nieszkodliwe i chyba tak jest bo jeżdżę z tą wadą od kilku lat i faktycznie nic się nie dzieje. Wersję mam przedostatnią od końca, czyli biedną ale jak to skoda trzeba pochwalić za niektóre rozwiązania, których nawet obecnie nie jest się w stanie uświadczyć przy nowych autach. Podgrzewane lusterka boczne, haczyki w bagażniku, aux czy też doświetlanie zakrętów. Silnik jeden z najlepszych jakie miałem, niby tylko 105km ale objeżdża niektóre auta z 130 - oczywiście bez chipa. Spalanie jak się ktoś postara to może w ekstremalnych przypadkach spaść do 4,5l/100km. dotychczas żadnych poważnych napraw.
4,1
~darek
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
wymieniłem tylko jedną żarówkę .i oczywiście olej co rok.Samochód moim zdaniem na osiem w skali do pięciu ,jechałem nim do Chorwacji 15 h bez żadnej przerwy z 3 rowerami na platformie i na pewno nikomu drogi nie zagradzałem.Kraków -Zielona Góra 2 x w roku i jakie furasie na poboczu mijałem to tylko marzenie.Nie będę dalej wychwalać bo ktoś mnie tu posądzi o stronniczość ,ale kupując w/w samochód w dużej mierze kierowałem się opinią przedstawioną przez ludzi którzy wystawili je na autocentrum.Czekałem z wystawieniem swojej opinii moim zdaniem wystarczająco długo żeby stwierdzić ,że to był bardzo dobry zakup.
4,1
~tata_jagody
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Skodę użytkuję dość intensywnie od 2012 , zakupiona w salonie. Teraz autko ma przejechane już ponad 220 tyś. km i nie mam z nim problemów. Z poważniejszych napraw, które zostały wykonane to: przy przebiegu 120 tyś. wymiana pompy wody, 150 tyś. wymiana nastawnika turbiny, 200 tyś. wymiana łańcucha rozrządu, 210 tyś. wymiana turbiny. Wymiana rozrząd wbrew powszechnym opiniom nie jest mocno skomplikowana i droga. Zakup oryginalnego kompletnego rozrządu to koszt około 600 plus wymiana. Turbinę kupiłem używaną z małym przebiegiem.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi Facelifting
6,8 – 9,8
l/100 km
5,1 – 7,7
l/100 km
8,3 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Uzyskiwane spalanie zależy od pogody i warunków drogowych, jak również natężenia ruchu. Rekordowe spalanie uzyskane przeze mnie w tym samochodzie to 2,9 l/100km podczas dojazdu do Wrocławia z miejscowości Januszkowice (woj. Dolnośląskie). Rekordowo wysokie spalanie (7,1 l/100km) uzyskałem podczas bardzo dynamicznej i agresywnej jeździe ze Swojczyc (dzielnica Wrocławia) na dworzec kolejowy, żeby zdążyć na pociąg. Używane przeze mnie opony to Continental ContiPremium Contact z 2017 roku w standardowym rozmiarze (195/65 R15).
5,1
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Na trasie przy jeździe 110 km/h - 4.9l 120km/h - 5.1l 150km/h - 6.5l W mieście do 6.5l Generalnie bardzo oszczedna jednostka, idzie na baku zrobić 1200km na spokojnie. Przy takim spalaniu żaden gaz nie wyjdzie lepiej, a auto bardzo pakowne :-).
5,5
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Zrobione ponad 30 tysięcy kilometrów, 70% miasto, 30% trasa. W mieście - zależy od miasta, korków itp, jak jeździłem tylko po mieście (5-8km drogi) to średnia oscylowała w okolicach 7 litrów. W trasie na autostradzie w okolicach 120-140 km/h nie przekracza 6 litrów, bardziej rejony 5,4-5,7. Trasy poza miastem (80-90-100 km/h) udawało się wyciągać 3,9 litra, średnio okolice 4,3-4,7.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi Facelifting