Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2013, druga generacja Skody Octavii stylistycznie upodobniła się do flagowca czeskiej marki – modelu Superb (większa osłona wlotu powietrza i zbliżony kształt reflektorów). Projektantami tego modelu byli Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Octavia II, względem poprzednika, była także odrobinę większa. Powstała ponownie na platformie podłogowej Volkswagena Golfa (tym razem była to platforma PQ35, na której powstał Golf V generacji). Auto poddano faceliftingowi w roku 2009. Na rynku indyjskim model sprzedawany jest pod nazwą Skoda Laura, by odróżnić go od w dalszym ciągu oferowanej tam Octavii pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4572 mm
Szerokość 1769 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1973 mm
Wysokość 1468 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1520 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1539 mm
Rozstaw kół - tył 1528 mm
Zwis przedni 918 mm
Zwis tylny 1076 mm
Prześwit 140 mm
Prześwit 4x4 138 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 981 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1415 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1423 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1941 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Szerokość bagażnika 1187 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1064 mm
Kąt natarcia 14,3 stopnie
Kąt zejścia 12 stopnie
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
4,4
~Adrian
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Ogólnie moje wrażenia po 3 latach użytkowania są bardzo pozytywne. Szukałem samochodu na codzień, taniego w utrzymaniu, do którego mogę w każdej chwili wsiąść i przejechać 2km do marketu nie przejmując się, że silnik nie dogrzany, że akumulator się rozładuje itp. I w tym skoda octavia w połączeniu z klasycznym 1.6 sprawdza się wyśmienicie, szybko się nagrzewa, chodzi całkiem cicho, a samo auto sprawia wrażenie dobrze przemyślanego. Udało mi się w znaleźć egzemplarz z prawie pełnym dodtakowym wyposażeniem i w tej konfiguracji autko z perspektywy kierowcy jest proste, przyciski są umieszczone tam, gdzie intuicyjnie do nich sięgam, dla mnie osobiście, jest to na plus, bo nie lubię udziwnień i cenię sobie prostotę, ale z drugiej strony, można powiedzieć że to nuda. Same wykończenie wnętrza ku mojemu zdziwieniu wcale nie jest złe, plastiki są całkiem miękkie, po prawie 14 latach od wyjazdu z salonu wciąż wyglądają ładnie, i nie noszą szczególnych śladów zużycia. W środku jest całkiem, choć oczywiście nie jest to samochód klasy premium i na gorszej jakości nawierzchni da się to usłyszeć. Dużą zaletą jest bagażnik, po złożeniu tylnej kanapy spokojnie, można przewieźć pralkę, lodówkę, czy spory parawan, jak ktoś ma w planach odwiedzić polskie morze :). Jeżeli chodzi o same koszty utrzymania, to przez te 3 lata jedyne co zrobiłem to wymiana rozrządu, płynów eksploatacyjnych i filtrów. Usterek mechanicznych nie odnotowałem, ale na nadkolach zaczyna pojawiać się delikatne ognisko korozji, więc będzie to konieczny wydatek w niedalekiej przyszłości. Jeżeli chodzi o spalanie to najniższe jakie udało mi się osiągnąć wynosi 5.2, w trasie, przy prędkościach 70-100. Realnie w mieście spala około 8-9L w zależności od cieżaru nogi właściciela, chociaż z tym silnikiem to nawet wyścig z autobusem miejskim z pod świateł daje już ogrom emocji :D A w trasie realnie przy średniej prędkości 120km/h to spalanie wynosi około 7.5L. Podsumowując, Octavia 2 generacji to samochód dla osób, które chcą się w w miarę komfortowy sposób przedostać z punktu A do B, nie wydając przy tym majątku na eksploatacje. Silnik 1.6 polecam do miasta i okazjonalnie na trasę, jeżeli ktoś większość kilometrów pokonuje na trasie, to jednak wybrałbym klasyka 1.9TDI
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi
5,9 – 8,9
l/100 km
5,6 – 6,5
l/100 km
8,7 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód posiadam od prawie 3 lat, podane wyniki są efektem własnych wyliczeń (komputer trochę przekłamuje). Biorąc pod uwagę gabaryty auta, pojemność bagażnika i dynamikę silnika, oceniam zużycie paliwa jako bardzo satysfakcjonujące. Wcześniej jeździłem samochodami innych marek z silnikami wysokoprężnymi o zbliżonej pojemności (Ford Focus, Volvo V40, Toyota Avensis) i Skoda wypada na ich tle bardzo dobrze. Minimalne zużycie osiągnięte w trakcie wakacyjnej podróży; bardzo spokojna i równa jazda drogami ekspresowymi na tempomacie na 6-tym biegu z prędkością 110 km/h, większe i mniej kręte drogi lokalne też tempomat i 100 km/h. Wyniki maksymalne to stołeczne korki w lutym. Na ogólny wynik z pewnością spory wpływ ma fakt, że użytkując samochód rzadko jestem zmuszony stać w największych korkach (zwykle jadę w godzinach szczytu w kierunku przeciwnym do największego natężenia ruchu). Poza tym staram się przyciskać mocno tylko wtedy, kiedy faktycznie muszę (no i staram się planować podróże tak, żebym jak najrzadziej musiał ;)), staram się przewidywać sytuację na drodze i dostosowywać prędkość (żeby unikać gwałtownego jej wytracania i konieczności ponownego rozpędzania auta), bardzo chętnie i tak często jak się da używam tempomatu.
8,7
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TFSI 200KM 147kW
posiadam te fajne autko od czerwca, niedługo będę gazował w wwa w PRINS-ie..... 70-90km/h wychodzi 7,5L jak ktoś nie wyprzedza to zejdzie do max 6,5L.......w mieście ale tylko w mieście spokojna jazda czasem delikatny bucik ale też na spokojnie to średnia 11-12L PB, można więcej nawet jak ktoś lubi zrywać się z miejsca a o to naprawdę łatwo w tym aucie. Autko bardzo dynamiczne i zarazem przyjemne. 120km/h i więcej na trasie średnio 650km spalił mi 8,5L wliczając to tęż spokojną jazde, gdzie można było podzidować trochę typu 2-pasmówka to korzystałem z osiagów i mocy....... takie aduice 3.0 czy betki to zostawały w tyle aż im oczy wychodziły, nie mogli wyjść z podziwu co to za wariat ta skoda... to RS. i to wystarczy. mnie się podoba się :-P....... zobaczymy w zimę, jeszcze nie wiem jak to będzie. pozdrawiam
5,9
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Z konieczności tymczasowo trafiłem na Skodę Octavia DSG 7 kombi. Słyszałem wiele wątpliwych opinii o olejożernym silniku i jeszcze ta skrzynia. Sceptycyzm ustąpił po 2000km. Po niespełna roku i 40 000km jestem zafascynowany samochodem. Miałem wstawić do niej gaz ale 700km na 50l jest świetnym wynikiem i LPG (bezpośredni) jest zbędnym wydatkiem. Samochód jest super ekonomiczny, nie bierze oleju i zachwyca dynamiką 0-100 w 7,5s, kiedy trzeba zamyka licznikowe 240km/h (gps 225). Stosuję często Eco driving, bez tempomatu rekordowe przejazdy pozwalają regularnie schodzić poniżej 5l . Jest to porażający! wynik w porównaniu do poprzedniego samochodu (średnie na całym zbiorniku 13-17l / 100km)

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Skoda Octavia II
Kombi 1.2 TSI 105KM 77kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 11 tys. km
użytkowana przez: 109 tys. km
To moje służbowe auto i stwierdziłem, że się pochwalę. Auto ma power, jakkolwiek to nie brzmi przy silniku 1,2. Spalanie Pb to jakieś 1,5 l. Spalanie 6 l LPG. Także daje to spoko wynik. Zenit direct pracuje bardzo dobrze, nic się nie działo z tą instalacją, tylko regularne przeglądy robi flotowiec. Ale wszystko chodzi jak w zegarku.
5,0
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 45 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Jest to silnik na bezpośrednim wtrysku bardzo przyjemny i ekonomiczny ( przede wszystkim ) w sumie o to chodzi . Auto niezawodne przejechane 65 tyś na gazie bez żadnych poprawek poza samymi wymianami eksploatacyjnymi (filtry oleje świece itp )
5,0
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Dopiero niedawno zacząłem przygodę z tym autem i powiem że jestem bardzo mile zaskoczony, samochód nie jest paliwożerny , choć na benzynie w mieście potrafił niemiło zaskoczyć nawet prawie 10 litrowym spalaniem co było dla mnie szokiem , przy tej instalacji nie mam już zmartwień o spalanie , koszty lpg i spalanie auta są bardzo niskie co cieszy mój portfel .
Skoda Octavia II Kombi