Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Ergonomia + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~Pan Piotr
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Skoda jest dobra dla ludzi bez fantazji i tych co lubią wieżyc w slogany niemieckie jest dobre ( jak wiadomo Skoda i VW przegrywają w rankingach nawet z RENAULT ) czy warto to auto kupić, tak ale jako podstawową wersie z silnikiem 1.9 TDI ( dla pracownika ) prywatnie tak dla siebie to koszmarny pojazd nie nadający się ani na miasto nie wspominając o trasie ( wakacje, koszmar klima fatalna i te odgłosy huk, szum, jeszcze raz koszmar dziecko 3x wymiotowało a jezdziło na tej trasie 5 razy ale innym autem ) Materiały wykonczeniowe początkowo wydawały sie jko takie nie spodziewałem się niczego specialnego ale one są tak kiepskie że tego się nie da opisać AUTO JEST DLA MNIE PRZYKŁADEM TANDETY NIE POLECAM . Na koniec dodam auto ma 45 tys km i jest 2010 r a naprawdę nienawidzę go , a miałem 9 szt.
2,2
~SKODA ?
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Zacznę od dobrych cech auta. Skoda Octavia jest liderem pod względem przestrzeni niema nic większego ale to tylko tyle nic pozatym dobrego nie posiada . Silnik 2.0 TDI to koszmar kierowcy ( nietylko ta jednostka napędowa jest ponad norme awaryjna ) Mała lista napraw dokonana od 2007 .10.09 do 2012r uszaczelka pod głowicą awaria. Peknięcia lakieru + korozja kolejna katastrofa Skrzynia wyciek oleju 2 razy za trzecim nowa skrzynia, parujące lampy to norma , dwumasa max 90tyś km i do wymiany MAX, linka od szyb tył 5x urwana, klima wogule sobie nie radzi przy 28 c* klima siada sauna za darmo, turbina padła olej dostal się to norma w skodzie, awarii jeszcze z 50 drobnych szkoda pisać auto wibitnie niedopracowane slepy i głupi powie o skodzie coś dobrego. Jeśli ktoś ma nadzieje na niską utrate wartośći pojazdu zawiedzie się nie jest tajemnicą awaryjność skody i ludzie niechcą płacić na rynku wturnym za te auta rosądnych cen tylko grosze ( co się dziwic usterka za usterką mechanik tylko ręce zaciera a skoda tuszuje co się da i w reklamach kity nam sprzedaje) Upadek jakościowy jest tak wielki ze gorzej byc nie może . Miałem Octavie I i z tamtego auta byłem zadowolony proste tanie auto mało kłopotliwe Octavia II to pomylka rynkowa. MISTER AWARIA to pasuje do tego auta.
2,9
~heniek
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Auto ma swoje plusy i minusy. Plusy to niski koszt przejechanego kilometra, niskie ceny ewentualnych napraw i serwisu oraz duży bagażnik. Minusy to głównie poziom hałasu emitowanego(w miarę wzrostu prędkości) przez silnik, powietrze opływające auto i opony, które wyją niemiłosiernie powyżej 120km/h Wydaje się również że kwestia uszczelek w drzwiach mogła by być lepiej przemyślana. Mam wrażenie, że głównym zadaniem tego elementu w skodzie jest ochrona przed przedostawaniem się wody do wnętrza, a kwestia hałasu została gdzieś na bocznym torze. Poza tym auto dla rodziny. Duży bagażnik pozwala na bezstresowy wyjazd na wakacje dla rodziny 2+2. Niestety miejsce dla psa lub kota nie zostało przewidziane w tej konfiguracji wyjazdowej. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to jest ono na najwyższym poziomie. Różnorakie systemy czuwają nad tym, żebyśmy bezpiecznie dotarli do celu.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2004-2012
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Nie wiem jak może to auto palić poniżej 4l, nawet w trasie. Jadąc 80km/h z hamowaniem skrzynią miałem min 6.4. Jadąc normalnie tym autem do 4k obr. spala mi ok.10l. Po trasie do 200km/h, po mieście odcinki do 5km. Ktoś zresztą piisał że po Warszawie ponad 10l. Auto samo w sobie bardzo ok. Przydał by się chips na 180km bo mocy trochę brakuje. Niestety mam manuala i to jest największa wada mojego egzemplarza. Trzeba się niemiłosiernie nawajhować. Przy tak krótkim użytecznym zakresie obrotów 2k-4k tylko DSG!
5,5
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jak na taką wielkość auta i przede wszystkim osiągi jest rewelacyjnie. Minimalne spalanie na trasie to według komputera, co potwierdziło tankowanie wyniosło 4.9 litra ON na setkę. Średnia prędkość ok 74 km/h bez dróg szybkiego ruchu i autostrad, konieczna jest płynna jazda i hamowanie silnikiem. Jeśli chodzi o normalną jazdę to ok. 5.5-6 lirów bez żadnego problemu. Jazda ze stałą prędkością ok. 160 km/h (ale czasem i 200 km/h) powoduje wzrost zużycia do 7-7.3 litra na setkę. Zaznaczę że znajomy jadąc Fordem Focusem I 1.6 benzyna, 100KM za mną spalił 8.8 litra. W mieście to zależy od fantazji, tj. można spalić 6.6 litra przy delikatnej jeździe ale można i 8.5 litra przy dynamicznej-średnio jakieś 7.4 litra. Nie należy go wkręcać na obroty tylko jak najszybciej wrzucić szóstkę i korzystać z elastyczności. Generalnie auto pali ok. 1 litra więcej niż wersja 1.9 TDI 90 KM w Octavii I. A i jeszcze jedno- konieczne są dolewki oleju silnikowego, ok. 1 litr na 10.000km.
5,1
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jeżdżąc do 120km/h bez szaleństwa, spokojnie można się zmieścić w 5l. Na autostradzie przy 160-170km spali około 6-6,5l. Jeżdżę nie za wolno nie za szybko, w cyklu mieszanym w 90% spalanie obliczane po zatankowaniu do pełna zazwyczaj 5.1-5,3l. Komputer je lekko zaniża.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback