Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje VNT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kowal113
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Posiadam ten samochód od pięciu lat i jestem z niego bardzo zadowolony, nigdy mnie nie zawiódł, wystąpiła tylko jedna niespodziewana usterka tj wymiana łożyska które jest razem z piastą. Poza tym standardowe wymiany oleju, filtrów co roku co jest normalne. Dynamika na wystarczającym poziomie, małe spalanie. Mam 195 cm wzrostu i ważę 130 kg-jest to pierwsze auto w którym mieszczę się bez problemów i mogę pokonać wielogodzinną trasę bez zmęczenia. bagażnik przepastny, miejsca dla kierowcy i pasażerów jak na te gabaryty jest ogrom. Wszystko w aucie z elektryki po tylu latach działa bez zarzutu. Jedynym minusem jak dla mnie jest wyciszenie kabiny, nie mam tu na myśli silnika-TDI zawsze były głośne ale chodzi mi przede wszystkim o szum kół i odgłosy zawieszenia które mocno słychać wewnątrz. Zaznaczę, że zawieszenie jest w pełni sprawne. Gorąco polecam każdemu kto się zastanawia nad tym autem-przestronne, oszczędne i tanie w utrzymaniu auto.
4,6
~Przemek
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Auto bardzo dobre i wygodne. Duży i ustawny bagażnik (wielki atut przy rodzinie 4-osobowej), niskie spalanie (na jednym baku można spokojnie przejechać 900-1000 km - raz udało mi się przejechać 1260 km - to naprawdę dobre wyniki). Przejechałem nim 120.000 km i lubię octavię tak samo, jak pierwszego dnia, gdy kupiłem ją od poprzedniego pracodawcy. Nie jest może szczególnie finezyjna (właściwie, to w środku jest nudna do bólu), ale daje poczucie bezpieczeństwa (z pewnym wyjątkiem, dotyczącym spadku mocy) i komfortu. Plus za brak filtra cząstek stałych.
4,3
~radq20
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
auto oceniam pozytywnie..rodzice także a maja identyczną octavie..no inny kolor, drobne usterki elektryczne, poki co które eliminuje sam, auto ma 11lat i brak korozji..astra 2 po 5latach kupiona w polskim salonie zaczynała sie rumienic na nadkolach,auto bardzo mało pali..niestety wiek, przebieg i opinie nakazują szykować się na dwumas, turbo itp..ale tak naprawde to urok wszyskich aktualnie produkowanych aut..tu przynajmniej ceny i technologia jest w miarę przystępna..polecam..poki co nie sprzedam bo niema co kupić innego..i będzie jeszcze gorzej..
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2004-2012
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Sezon jesienno - zimowy, opony 195/65R15 Uniroyal. Noga lekka w trasie, z prędkością średnią ok 80km/h przy pustym aucie i braku gwałtownych manewrów - 4.2 litra na odcinku 320km.... rewelacja. Przy trasie i takiej jeździe można na pełnym zbiorniku (53l) przejechać w granicach 1150 - 1200km co jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem jak na takich gabarytów auto ;) Przeciętnie średnio przy raczej spokojnej nodze to 5.2-5.5 litra ropy, w mieście zimą gdy mocno przyspieszam zmieści się w 7 litrach. Jestem bardzo bardzo zadowolony. Awarie jakieś drobne się zdarzają ale części naprawdę tanie, dostępne i proste naprawy, np. kompletna nowa dwumasa ze sprzęgłem LUK z wymianą to koszt 1500pln (drobny prywatny serwis), wszystkie filtry i olej 5w40 - ok 300 zł, bardzo dobra świeca żarowa ok 40pln a regeneracja rozrusznika to koszt do 300pln. Naprawdę jest ok.
5,3
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Witam, średnie spalanie mojej OCTAVI II FACELIFTING 1.9 TDI na trasie Łódź - Berlin, Berlin po mieście - POZNAŃ-Łódź w lipcu 2015 wyniosło 4,8 l, przy stałej prędkości autostradowej 130km/h z włączonym tempomatem. Obroty na poziomie 2500 - 2650 obr/min - PODRÓŻ BEZ KLIMATYZACJI. Pod domem zapaliła mi się dopiero rezerwa czyli około 10 l paliwa jeszcze w baku. Auto tankowane pod korek. Bardzo przyzwoity wynik, jestem zadowolony z takiego wyniku. W kolejnej podróży nie zdecydowałbym się jechać szybciej niż 140 km/h tylko po to aby sprawdzić faktyczne spalanie przy tej większej prędkości i tylko po to. Jazda autostradowa w Polsce z prędkością ponad 140 km/h wydaje mi się bez sensu - obieram taktykę długotrwałej jazdy bez przystanków na stacjach benzynowych. Po wielu kilometrach i tak dojeżdżamy do bramek z kierowcami którzy nas wyprzedzają.
5,8
Skoda Octavia II
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Ja jestem w posiadaniu auta od prawie roku i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Po pierwsze spalanie. Nidy nie miałem dotychczas tak ekonomicznego auta naprawdę to jest duża zaleta tego modelu silnika. Najmniej mi spalił mi na trasie warszawa gdańsk 4.5l/100km gdzie jechałem spokojnie nie szybciej niż 100km/h a raz na tej trasie raz też jechałem bardzo szybko to znaczy między 140 a 180km/h i spalił mi 5,7l/100km. w cyklu miejskim to tak między 6-7l/100km. Po drugie moc. Naprawdę jak na 105 km o pojemności silnika 1,9 to ma nie zwykle mocne kopyto. Po trzecie części. Skoda ma sporo zamienników do różnych części dzięki czemu serwis jest jej bardzo tani. Jeżeli komuś zależy na tych trzech kryteriach w aucie to polecam ten model. Naprawdę warto.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback