Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Fospil
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Bardzo udane auto. Łączy w sobie sportowe osiągi z funkcjonalnością auta rodzinnego. Jest seryjnie maksymalnie wyposażone i nie ustępuje pod tym względem limuzynom wysokiej klasy. Wersji RS nie ma nawet co porównywać do normalnej Octavii. Octavia RS to bliźniaczy model do golfa GTI z tym, że ma: znacznie większą funkcjonalność, gwarantuje większy komfort i ma wyższą prędkość maksymalną przy zachowaniu identycznych, rewelacyjnych właściwości jezdnych. Zaznaczam, że 3 lata temu mówiłem, że nigdy nie kupię skody….tak było do póki nie przejechałem się dwustukonną wersją RS.
4,5
~foton
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Kupując Octavie RS z silnikiem 2.0 tfsi trzeba mieć świadomość, że nie kupuje się octavi 1,6fsi. RS to inny samochód. Twardszy (ale ciągle komfortowy), niżej zawieszony, o wiele bardziej atrakcyjny z wyglądu z zewnątrz i w środku i z zasady bardzo dobrze wyposażony. RS jest niesamowicie szybki 7,2s 0-100km/h i ekonomiczny. Najważniejszą cechą jest jego uniwersalność- kupujemy samochód rodzinny, obszerny, komfortowy, niesamowicie pojemny a przy tym wszystkim sportowy. O ile nikt nie zwraca na ulicy uwagę na standardową Octavię to wersja RS wzbudza bardzo duże zainteresowanie. Ważną cechą jest fakt, że dostępność części jest bardzo duża a ich cenny są na standardowym poziomie. Za względnie nieduże pieniądze otrzymujemy auto pełne kompromisów, zadawalające wszystkich członków rodziny.
4,6
~rspiotr
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Wóz jest rewelacyjny. Osiągi nie z tej ziemi.7,3 sek do setki sprawiają, że przu ruszaniu mam wrażenie, iż reszta stoi w miejscu.Płynnie rozwija moc,nie jest narowisty.Na trasie mocne diesle dotrzymują kroku.Wnętrze sportowe, ale nie surowe, kierownica chodzi lekko jak w Pandzie.To auto nie do przemieszczania sie,ale do dawania przyjemności z jazdy.Polecam do niego CB.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012
8,5
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Witam autko posiadam od ponad 3 lat i od razu wsadzilem instalacje gazowa która nie była tania 4.500 specjalnie dobierania pod ten silnik przez technika... Auto jest na bezpośrednim wtrysku więc pali benzynę i gaz... Na trasie przy Oszczednej jeździe 130km ok 7,5 l gazu i ok 2, 5l benzyny... Jak na te moc i zrywnosc to prawie nic. Skrzynia manualna 6-scio biegowa, DSG chodzi mega szybko i sprawnie. Auto ciągle dbam i jak narazie jestem mega zadowolony. Polecam każdemu ten niewinny a zarazem rodzinny samochód. Nie jeden na drodze został z tyłu i był w wielkim szokująca co ta Rska potrafi...
9,2
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Uważam, że jak na auto o tej mocy i o tych osiągach to spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. W przypadku TFSI wyjątkowo dobrze sprawdza się zasada: jak naciśniesz tyle płacisz. W mieście na odcinkach 10-15km przy spokojnej jeździe i średnim natężeniu ruchu w mieście wojewódzkim spalanie wynosi: 9,3-10,0 l/100km Natomiast przy dynamicznej jeździe w mieście na odcinkach 10-15km spalanie: 11,0- 12,5 l/100km W mieście na bardzo krótkich odcinkach 2-3km przy spokojnej jeździe na zimnym silniku spalanie wynosi: 12-14 l/100km W trasie jadąc prędkością oscylującą głównie między 90-130km/h spalanie wynosi około 7,5 l/100km ale można osiągnąć wynik 6,5 l jadąc jak emeryt. Przy bardzo szybkiej jeździe w mieście od świateł do świateł granicą spalania jest wyobraźnia.
8,3
Skoda Octavia II
Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW
Moja piekna Skodzinka RS 200KM w kolorze Bluerace zeszła do 6,5l/100 na dystansie 150km w trasie ale jazda była raczej powolna ze względu na nasze szajsowate drogi. Na dłuższym dystansie (800km) uzyskałem 6,9l/100 również po normalnych drogach (bez autostrad) a po mieście minimum jakie uzyskałem to 9,8l/100. Ogólnie uważam że te wyniki są bardzo satysfakcjonujące.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback