Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Andrzej
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Samochód zakupiony w salonie użytkowany do chwili obecnej i pewnie jeszcze długo długo jeszcze, pomimo zakupionego już nowego samochodu. Dlaczego jeszcze długo?? ano dlatego że samochód jest nie do zdarcia i piszę to z pełną odpowiedzialnością świadomościową poparta wieloletnim użytkowaniem w/w samochodu. samochód może już technologicznie przestarzały, ale z zadania do, którego został stworzony spisuje się świetnie. Przestronny, w miarę dobrze się prowadzi, niezawodny. po ośmiu latach użytkowania nadal chce się do niego wsiadać.
4,4
~Piter
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Wozidło zakupione z myślą aby dojechać z punktu A do punktu B. Auto mam 2 miesiące, zrobione ponad 4 tys.km. Szału nie ma, ale skoda kupiona od pierwszego właściciela z oryginalnym przebiegiem .gaz montowany fabrycznie. Moja ocena będzie wysoka ponieważ dobrze wiedziałem czego oczekuje i to dostałem. Silnik mało dynamiczny ale podczas tankowania banan na gębie. Fotele poniżej krytyki, słabiutko bardzo i jeszcze szyba przednia oraz boczne posiadają mikro rysy.Nie wiem czy taka szyba czy poprzedni właściciel tak nie uważał.
2,2
~Olaf
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Jeździłem kilkoma Japończykami i szukałem czegoś w miarę dużego taniego około 50 tys. nowego i taniego. W tej cenie miałem Dacię, Octavię i Chevroleta Cruza. Do dziś pluję sobie w brodę, że nie kupiłem Cruza bo skoda wydawała mi się bardziej "sprawdzona", skoro tylu Polaków jeździ. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że prawdopodobnie kupują skodę z tego samego powodu co ja. Serwis tragedia, serwisowałem tez japończyki (nie będę pisał jakich marek) i serwis to zupełnie inna jakość, a nie jest droższy, bo nie wykonują niepotrzebnych napraw, a tamte auta w zasadzie się nie psują, w przypadku skody oddawali mi zepsute auto z tymi samymi usterkami, a za naprawę kazali płacić, oddawałem im auto powtórnie i gdy w końcu naprawili to płaciłem kolejny raz! Zużywa 10 l gazu na 100km i dużą ilość oleju, jak krążownik szos z lat 70 tych, pobiera olej jak smok!
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
7,9
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Generalnie auto szajs. Przejechałem nim 90 tys i więcej się nie dało. Nie miałem nerwów. Po 300km od wyjazdu z salonu poszła żarówka. Po 3tys km zapaliła się kontrolka oleju. Po 5tys. znowu itd. itd. W serwisie powiedzieli, że jak chcę reklamować to plombują silnik i musi zjadać więcej niż 0,5l oleju na 1tys km! U mnie zjadał 0,3l. Po 30 tysiącach wymieniane wtryski. Tam jest duży bagażnik, ale po to, żeby olej wozić i płyn do chłodnicy itp. Serwisy też o kant d** rozbić, szczególnie Interauto i Wieliczka - negatywne doświadczenie z obydwoma!
8,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Samochodem przejechałem już 115 tyś. km. Obecnie spala ok 0,5 litra więcej niż na początku , tj średnio ok 8,5 l gazu. W mieście komputer pokazuje ok 8-9l (trzeba dodać 1,5 na LPG), w korkach wiadomo, będzie więcej. To wyniki przy normalnej, raczej delikatnej jeździe, raczej bez klimy. Podczas dwóch podróży nad Bałtyk, przy prędkościach 110-120 spalił 8,5 l gazu. Co do awaryjności, to w ciągu 5 lat wysiadł silniczek tylnej wycieraczki (korozja elektroniki) oraz wymiana listwy LPG (niestety krótko po upływie gwarancji). Samochód bardzo pojemy i funkcjonalny. Minus: twarde zawieszenie, szybkie parowanie tylnej szyby bez włączonej klimy w chłodne dni. Plus: ekonomia, dobre prowadzenie i bagażnik. Reasumując kupił bym jeszcze raz. Polecam dla osób statecznych.
8,6
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
1.6 benzyna 102 KM z gazem. Dla mnie najważniejsze były koszty paliwa. Autko spala mi średnio 8,5 litrów gazu/100 km i jest to wynik rewelacyjny jak dla mnie. Lać i jeździć. Napraw nie było więc nie wiem jak części, ale raczej dostępne. Serwis na gwarancji robiłem w ASO ale z własnym materiałem i było przyzwoicie. Przynajmniej nie kroili mnie na oleju i filtrach. LPG trzeba się liczyć z wyższym kosztem przeglądu rejestracyjnego i dodatkowym przeglądem instalacji gazu, ale i tak warto dla nieprzeciętnego uczucia tankowania pełnej butli za ... 80 PLN i dystansu do przejechania w okolicach 490 km.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 59
2,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot...
Skoda Octavia II Hatchback