Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,1
~Piotr
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto kupione jako nowe w 2008r i pierwsze 1,5 roku to bajka ale potem nie wiem czy ja mam takiego pecha ale tak średnio 1 poważna usterka w roku i 3 mniejsze. Auto niby fajne bo nie jest to kiepski samochód ale opinie ze nie psuje się są opiniami ( ? ) panów z salonów Skody bo kogo bym na ulicy nie zaczepił i nie spytał tak szczerze czy mu auto nawala to po chwili kia głową i zaczyna wymieniać listę usterek. Może gdybym się zdecydował na inny silnik to lepszy się to okazał wybór , nie bo i z elektroniką cały czas walczę moje autko ma 106 tyś km i mam go dosyć tragedi niema lecz tak jak wspomniałem ta niby niska awaryjność to śćiema panów z Skody. Córka ma C 5 Citroena z 2009r ma przejechane 132 tyś km i tam niejest tak doskonale ale lepiej w porównaniu z moją skodzinką a to podobno francuzy kiepskie są?
2,1
~Pan dobra rada
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Fatalna jakość lakieru, zbyt miękki, cały czas nowe rysy a to boli. Kiepskie wyciszenie przy autostradowej prędkości. Denerwujące tłuczenie kamyków o nadkola, słyszalny w kabinie szum opon. Źle spasowane klapy i drzwi nie domykają się przy lekkim zamknięciu, potrzeba użyć siły. Silnik paliwożerny w mieście . Nie można normalnie zatankować bo odbija cały czas pistolet. Radio nie działa po wyciągnięciu kluczyka. Brak przyjemności z jazdy tym autem z tym silnikiem. Totalnie nieprzydatna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy bo za nisko.To miało być 2 auto w rodzinie tanie mało kłopotliwe nie zależało mi na wyglądzie. Ale prawda jest taka , że osoby piszące opinie albo nie miały styczności z motoryzacją i myślą ze tak powinno być albo są głupcami . Skoda to wybitnie kiepskie auto NIE POLECAM. A jeśli ktoś czyta opinie jakie to dobre auto dla rodziny itp. niech poczyta sobie i moją opinie nie twierdze że auto to najgorszy wybór ale są lepsze. Pamiętać trzeba że koncern VW ( Skoda ,Seat, VW, nie Audi )w rankingach awaryjności poległ nawet z RENAULT.
3,0
~sylwia
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
przez pierwsze 2 lata nie mogłam narzekać miałam tylko małą usterk e radia (która naprawili od ręki tzn zajęło im to pół dnia ale mozna powiedziec że od ręki po 2 latach było tylko gorzej najpierw poszła belka nadwozia (czy coś takiego )samochód na lawete i do naprawy na szczęscie na Auto Casco, teraz awaria czujnika spalin a zaraz po niej awaria silnika (1.4 TSI) słyszałam ze te silniki się psują i że producent zwraca połowę kosztów (po gwarancji ) niestety nasz serwis twierdzi ze się nie należy bo ostatni serwis zrobiłam w innym serwisie niż autoryzowany serwis Skody!!!!! Więcej nie kupie (myślałam ze Seaty są do bani )
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012
7,2
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Autko już ma 1500 km. Jestem baaardzo zadowolony. Nie jest mitem jego spalanie, faktycznie może konkurować z dieslem. W momencie redukowania, decha robi się wir w baku, bo musi bo to jednak benzynka. Trzeba zaznaczyć, iż ten silniczek różni się od innych benzyniaków tym, iż on lubi i wysokie i niskie obroty (w zależności od potrzeby dynamiki jazdy), 60-80 km/h na 6 biegu ok 1500 obrt/min(tak podpowiada komputer)spalanie chwilowe 3-4 l /100. Ogólne spalanie: Na trasie można zejśc 5.2/5.1 (albo i lepiej, ale to już meczarnia dla kierwocy), dojazd do świateł i ruszanie powoduje już zwiększenie o 0.2 (albo i gorzej, w zależności od techniki ruszania). 5.8 to cykl mieszany(60% trasa/40% średnio zakorkowane miasto) wraz z wyprzedzaniem ale bez konieczności redukowania. 7.1 cykl mieszany(80% miasto średnio zakorkowane/20% trasa) plus wyprzedzanie Pomiary były robione na podstawie tankowania od baku do baku plus weryfikacja 2 programu komputera, gdzie pomiar jest dokładny do 0,1 l/100 km
7,3
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Na razie udało mi się zejść do 4,2 l/100km. Być może, na oponach letnich i lepszym paliwie uda się pobić rekord. Tylko ciekawe jak długo silnik zniesie jazdę z 1400obr/min... Komputer pokładowy pokazuje, że tak trzeba jeździć, ale coś mu nie wierzę. Z drugiej strony Hania wytrzymała 250 000, ale to Honda. Już przy 2000 obrotów spalanie jest kuriozalnie wysokie jak na tak mały silnik i o ekonomiczności można zapomnieć. Średnie spalanie to 7 jesień i 8 zima - jazda praktycznie tylko po mieście w gigantycznych korkach (3-miasto).
8,2
Skoda Octavia II
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie podawane przez niektórych w mieście (7l/100km) to dla mnie abstrakcja! Przy obecnym przebiegu 3000 km w mieście przy stawaniu co chwila na światłach i przy średnio dynamicznej jeździe (czasem się depnie, ale tylko na chwilę) spalanie to spokojnie 10l/100km. Tak samo ktoś podał spalanie przy 170-180 km/h na poziomie 7l - to niemożliwe! Przy jeździe 180 km/h na A4-ce na 6-tym biegu spalanie chwilowe przy utrzymywaniu stałej prędkości wynosiło ok 18 l/100 km! Tak więc silnik owszem dynamiczny ale paliwo przy takiej prędkości schodzi w oczach ze wskaźnika... Przy iście emeryckiej jeździe po mieście można zejść do 8 l/100 km. Od początku jeżdzę z klimą ustawioną na max chłodzenie więc trzeba się spodziewać, że do 1l/100km bieże więcej niż bez klimy.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback