Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~paweł_wójcik2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Auto jest genialne w kazdym calu... toporne proste, ciosane kołkiem. Ale mimo wszystko daje ogromna przyjemnośc z użytkowania. Dlaczego? Bo jest tanie !!! auto pali od 4,6 litra przy 120-140 km/h do max jaki osiągnołem 6,2 w miescie z klimatyzacja. Wariatem nie jestem ale lubie jak auto żwawo jedzie.Pierwszy raz w życiu zapominam że trzeba zatankować auto... bo robie to raz na 3 tyg. Częsci tanie... za kolcki 120 zł to śmiech w moim poprzednim BMW 5 cena zaczynała sie od 220 zł.Więc czego chciec wiecej. Fajnie się prowadzi, duży pakowny bagażnik. Zwrotne.Jest to te auto które daje naprawde dużo przyjemności z użytkowania. Proste, tanie, i niezwadone auto. Kupiłem je z myślą na 2-3 miesiące a przejezdziłem 3 lata. Kolejne auto to tez bedzie skoda tym razem superb. Zdecydowanie polecam.
4,7
~Grzegorz
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Auto idealne do jazdy po mieście jak i w trasie. Oszczędne i wygodne. Tak jak każde auto nie jest bezawaryjne, ale w dobie dzisiejszych możliwości warto wykupić dobry assistance :) technika VW pokazuje na to że ma być prosto i tanio. Autko w moich rękach przejechało 80 000 km. W każdym razie moje następne auto to będzie Skoda. Więcej napiszę w kolejnych sekcjach ;)
4,7
~Edek
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Moja Skoda OII FL 2010 r. 1,6 Tdi ma już przelatane 275 tys. Samochód mam od ok 212 tys. jako drugi właścicel. Do tej pory oprócz normalnych serwisowych rzecz typu rozrząd, filtry, oleje i klocki nie robiłem nic. Auto przed moim zakupem do 200 tys. serwisowane w aso i z tego co wynika z papierów zero awarii. Powiem jeszcze że przy przebiegu 220 tys. Zrobiłem chiptuning na ok. 150 kucy. Przebieg 60/40 na rzecz autostrady. Oby tak dalej nie zapeszając
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2008-2013
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Posiadam Skodę Octavię 1.6 cr tdi dpf od ponad 2 lat. Kazdego roku pokonuje ok. 65tys km. w cyklu miejskim. Bardzo szczególowo sprawdzam spalanie przy kazdym tankowaniu. NIe kieruje sie wskazaniem komputera tylko sam obliczam. Auto spala w cyklu miejskim najczesciej ok. 6.7l. Przy wlaczonej klimatyzacji 0k.7.4l. Aktualny przebieg 190tys.km. Wymienione sprzeglo+dwumasa, przegub. Regularny serwis co 15tys.km. (plyny, kocki, filtry) robie sam.
5,2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Spalanie w tym aucie to duży plus. Silnik 1,9 TDI nie 1,6 bo z listy nie moglem go wybrac.W miescie bez zbytnich korkow bo u mnie wiekszych nie ma spalanie ok 5,5 do 6.0 litra, trasa wielokrotnie ponizej 5 litrow/ jazda mieszana z przewaga trasy.
5,8
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
A wiec tak,ceny napraw poza ASO, bardzo przystepne. Przykładowo: kompletny rozrząd- pompa wody+ rolka+napinacz+pasek renomowanych marek+ nowy płyn chłodzący G12, to koszt około 600zł+ wymiana około 200-300zł. Filtry :powietrza+oleju+paliwa+pyłkowy to wydatek około 200 zł i to są ceny oryginalych części. Olej silnikowy najwyzsza półka koszt 150 zł za 5 L. Cen wymiany filtrów, oraz oleju nie znam, bo to wyminiam sam :).

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting