Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje podane parametry dotyczą osiągów silnika przy zasilaniu benzyną; przy zasilaniu gazem LPG moc maksymalna wynosi 98 KM (przy 5600 obr/min), a maksymalny moment obrotowy - 144 Nm (przy 3800 obr/min)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW 2008-2013
9,0
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Samochód zakupiłem niedawno, jednak już zrobiłem około 5000km. Długo zastanawiałem się nad wyborem wersji silnikowej, jednak 1.6 z fabrycznym gazem spełnił moje oczekiwania. Instalacja działa tak, że generalnie nie czuć czy jedzie się na gazie czy benzynie - żadnych spadków mocy, szaprnięć itd. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Generalnie Skoda pali ok. 8-8,5 litra gazu, jednak udało mi się raz zejść na pełnym zbiorniku do równych 7 litrów. Jeżdżę 50/50 miasto/trasa. Z tego co zauważyłem to przeloty autostradowe z prędkościami powyżej 130km/h skutkują wzrostem spalania do około 10 litrów. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
9,6
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Auto mam od miesiąca. Zakupiłem wraz z instalacją montowaną u dealera. Spalanie sprawdziłem na trasie Łódź - Lignano (Włochy) . W sumie przejechane zostało 2477 km. Na przejechanie takiego odcinka auto potrzebowało 227 litrów LPG. Daje to wynik 9,15 litra. Średnia prędkość podróżowania wyniosłą 95 km na godzinę, co w praktyce oznacza podróżowanie po autostradzie z prędkością 110-140 km/godzinę według komputera (GPS wskazywał o 5 km mniej). Komputer pokładowy wskazywał spalanie (chyba benzyny) na poziomie 6,8 l . W sumie nie wiem czy to dużo czy mało. Generalnie spalanie LPG wyniosło średnio 9,15 l . Benzyny bardzo śladowo ponieważ podróżowałem głównie na długich dystansach. Po obliczeniu kosztów wyszło mi że przejechanie 100 km kosztowało ok. 27 zł (w Czechach, Austrii i Włoszech paliwo jest znacznie droższe - 2,8- 3,4 zł z litr). Generalnie ten silnik nadaje się do podróżowania z prędkościami 100-130 km. Powyżej 130 znacznie wzrasta poziom hałasu i spalanie (obroty powyżej 4000 przy 135 km/h) Moim zdaniem odnosząc do benzyny auto spala w takich warunkach - jeśli chodzi o koszty - ok. 4-4,5 litra benzyny. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
9,2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Auto mam już 4 lata i przejechałem nim ponad 70 tys km. Instalacja LPG nie jest fabryczna i mam ją od 2 lat (założona po skończonej gwarancji). Lubię jazdę dynamiczną. Chętnie przyspieszam, wyprzedzam i agresywnie ruszam ze świateł. Zanim założyłem instalację LPG zużycie benzyny 8-8,5l. niezależnie czy cykl mieszany czy trasa. Przy prędkościach powyżej 130km/h nawet do 10l. Po założeniu instalacji LPG spalanie wzrosło do ok 10l. Tak jak na benzynie nie ma większego znaczenia czy w cyklu mieszanym czy w trasie (trochę mnie to dziwi bo w Astrze miałem spalanie znacznie inne w cyklu mieszanym i trasie - 6,5/8,5l.). Na autostradzie utrzymując prędkość ok 150km/h spalanie nie przekroczyło 11l. Ciekawy jestem czy spalanie mocno wzrośnie gdyby ciąć non stop np. 170. Czasem nie korci, żeby to sprawdzić. Jak na tak duże auto jestem bardzo zadowolony ze spalania (szczególnie przy tankowaniu LPG) ;-) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting