Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Całokształt

Wybrane oceny

3,7
~adam
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
auto posiadam od dwóch lat i niestety muszę stwierdzić że ma więcej wad niż zalet. z zalet to ogromny bagażnik,dużo miejsca z przodu i z tyłu dla pasażerów,niezłe przyspieszenie i w miarę atrakcyjny wygląd jak na ten rocznik i cenę. Jeśli chodzi o wady to m.in. układ elektryczny ( dwa razy laweta do warsztatu),auto ma żle skonstruowane rynienki odprowadzające wodę która leci prosto na wiązki przewodów i auto głupieje,świecą się wszystkie kontrolki , samochód niereaguje na nic, z innych wad np.wyciszenie w trasie powyżej 130 km nie słychać własnych myśli,oczywiście problem z rozrządem pojawił się dość szybko p zakupie koszt wymiany 1900 zł na oryginalnych częściach,bardzo slaby system nawiewów,poza tym samochód potrzebuje ok.3-4 km a czasami i więcej żeby zagrzać się do 90 stopni,ogólnie nie polecam
1,9
~Mirek
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
Na początku chcialem jedynie powiedziec, ze samochod byl wykorzystywany w 95% przez jedna osobe, ktora jako jedyna poruszala sie tym autem – zadnych przeciazen etc. Serwisowany zgodnie z ksiazka, garazowany: skoda i wady jakie go spotkaly - zacinajaca sie klapa bagaznika – wymina calego zamka - silnik – Pęknięcie tłoków oraz pierścieni tłokowych !!!!!!!!! - woda w lampach przednich (akwarium), oczywicie zima lod, - przednie zawieszenie slabe nie nadaje się na polskie drogi , wycieraczka tylna raz dziala, raz nie, raz sie zacina raz nie - ciagle trzeszczenie w zawieszeniu i dziwne stuki . Niestety skoda nie oferuje tej jakości co poprzednie modele. Mam wrażenie, że wprowadzane zmiany go psują. Szumy z uszczelek drzwi, twarde zawieszenie. A najbardziej boli kiedy człowiek dowiaduje się że silniki oferowane w skodzie to złomy czołówka w rankingach awaryjnosci. A dotego cena po dodaniu paru bajerów dobija , akonkurencja nie czeka uczy się i tak auta na f w niemieckich rankingach awaryjnosci biją skode VW seata NIE POLECAM zmarnowane pieniądze i nerwy auto to totalne nic.
4,8
~Hellfox
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
Bardzo duże auto za stosunkowo niewielkie pieniądze. Ogromny bagażnik a nie jest to auto kombi. Bardzo fajny, elastyczny silnik i ma kopa jak na tą pojemność. Oczywiście znajdą się malkontenci którzy wytkną mi że chyba nie wiem o czym piszę. Ja wcześniej jeździłem Seatem Cordobą który miał 64 KM i na trasie mocy bardzo brakowało a tutaj mam dwa razy tyle i nie mam już odczucia że więcej już nie wycisnę i nie ma co się brać z wyprzedanie bo potrwa to całą wieczność, po prostu dodaję gazu i auto mknie aż miło. Jak ktoś ma dwójkę dzieci to naprawdę będzie zadowolony, wszystko się zmieści :). Auto ma bardzo fajny wygląd i sądzę że nie znudzi się zbyt szybko.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting