Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Gruby
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Minęło 20000km,więc pora na podzielenie się spostrzeżeniami.Jak do tej pory auto bez awaryjne,służy do codziennych dojazdów do pracy ,więc większość w ruchu miejskim iniewielkie trasy plus wakacyjne wyjazdy ok.1000km.Prowadzenie przyzwoite,niestety tylko do 140km/h,powyżej denerwuje szum powietrza i ciche gwizy,ale to chyba kształt karoserii jest za to odpowiedzialny.Nie jest tak stabilny jak poprzednik,podatny na boczne podmuchy wiatru i przejazdy obok tirów.W miarę wygodne fotele po 500km nie czuć zmęczenia.Baaardzo pakowny,można zabrać ze sobą prawie wszystko.Dobre audio seryjne,miłe zaskoczenie.Podgrzewane siedzenia są świetne w zimie jest super.Klimatronik bardzo sprawny szybko schładza kabinę,szybko też odparowuje szyby co ciesz zimą.Duże lusterka i pilot parkowania to bardzo dobra sprawa szczególnie na ciasnych parkingach,jak na swoje gabaryty dobry promień skrętu.Na razie wszystko działa jedyny mankament to trzaki w desce rozdzielczej przy temp. ujemnych po nagrzaniu wnętrza problem cichnie.Bardzo przyzwoite spalanie chociaż producent obiecuje mniejsze,nawet stosując się do wskazań komputera który sugeruje zmiane biegu nie można osiągnąć takiego spalania.Ale taka jazda doprowadza do szału.
4,5
~lukasz
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
tanie bez awaryjne autko po przejechniu 50000 tys chodzi idealnie,niski koszt utrzymania .Silnik w tym aucie pozytywnie mnie zaskoczyl kultura pracy świetnie wspołpracuje z 6 biegowa skrzynia przy predkosci 160 obroty silnika niecale 3 tys przyjemnie sie podruzóje nawe dłuzsze trasy
4,2
~Darkoski
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Bardzo dobry samochód. Z moich uwag to producent zaleca przeglądy co 30 000 km i wtedy też wymienia filtr powietrza w kabinie. Jest to o tyle dziwne, że na opakowaniu oryginalnego filtra do mojej skody, który wymieniam co rok sam, w języku niemieckim widniał napis że zaleca się wymianę filtra raz do roku lub co maksymalnie 15000 kilometrów.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2008-2013
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Jestem pod wrażeniem spalania benzyny przez ten samochodzik. Jeśli jeździsz w sposób zrównoważony to nawet z włączoną cały czas klimatyzacją nie przekraczasz 6,7 czy 6.8 litra w jeździe miesznej. Jeśli jeździsz tylko w mieście ( Wawa) dochodzi spalanie do 7,7 i to z włączoną klimą. W trasie w zależności od tego jak jedziesz, jeśli do 100 km/h to splanie około 5,5 litra jeśli szybciej 130km/h to wtedy rośnie do 6 litrów. Wartości mierzone w trasie z całą rodziną i pełnym bagażnikiem. Takie wartości chyba nie przerażają. Jak dla mnie super tym bardziej że mój wcześniejszy Golf IV TDI 110 km spalał mniej tylko w mieście natomiast pozostałe wartości były bardzo zbliżone. Jak spala autko można zobaczyć w moim dzienniku, który dopiero rozpocząłem prowadzić około rok temu.
6,2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochód jest nowy także trudno coś mi na ten temat napisać - jedynie w kwestii silnika pali naprawdę mało, udało mi się zejść w mieście do 6 litrów na 100 km podczas jazdy wg wskazań komputera gdy podawał jaki mam bieg włączyć. Wg VW jest to najbardziej oszczędny silnik benzynowy w skodzie i chyba mają racje - chyba nie ma sensu już kupować diesla...
6,2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Niskie ceny serwisowania i niskie koszty ubezpieczenia ze względu na pojemność silnika.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting