Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2013, druga generacja Skody Octavii stylistycznie upodobniła się do flagowca czeskiej marki – modelu Superb (większa osłona wlotu powietrza i zbliżony kształt reflektorów). Projektantami tego modelu byli Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Octavia II, względem poprzednika, była także odrobinę większa. Powstała ponownie na platformie podłogowej Volkswagena Golfa (tym razem była to platforma PQ35, na której powstał Golf V generacji). Auto poddano faceliftingowi w roku 2009. Na rynku indyjskim model sprzedawany jest pod nazwą Skoda Laura, by odróżnić go od w dalszym ciągu oferowanej tam Octavii pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia II

Liczba ocen: 873
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
4,9
~kliczek
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Mam Skoda Octavia ii kombi 2007 roku w najwyższej wersji wyposażenia Elegance silnikiem 2.0 TDI PD 8V 140KM o kodzie silnika BMM. Silnik to trwały dwulitrowy TDI z 8 zaworową głowicą i pompowtyskiwaczami Bosch. Tak, to nie pomyłka. Swoją Octavię kupiłem w Niemczech z przerysowanym lewym bokiem. Zdecydowałem się na nią ze względu na niewielki przebieg 220 tys . km oraz pewną historię - od nowości każdy serwis był wykonany w ASO Skody. Po zakupie naprawiony został lewy bok, oraz wymieniłem obydwa zderzaki i listwy drzwiowe na wersję RS. Wykonałem także rozszerzony przegląd (chłodnica wody, skraplacz klimatyzacji, rozrząd, gruszkę turbiny, zawór N75, hydropopychacze zaworów, wiązka wtrysków, świece żarowe, kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, tuleje zawieszenia przód i tył, przycisk otwierania klapy tylnej. Dołożyłem też amortyzator maski silnika, bo fabrycznie był patyk. Następnie został zrobiony remap z hamownią na 167KM 393Nm i swap hamulców przednich na 312mm. Od tego czasu minęło już nam razem 60 tys. km. Stuprocentowa niezawodność, fabryczny DPF i katalizator na miejscu, auto zasuwa aż miło, niskie zużycie paliwa, nie ma potrzeby dolewek oleju silnikowego. No i fajnie, że jest w wersji Elegance. Ma zawieszenie sportowe 2UC, szyberdach, grzane fotele, BT, klimatronik, xenon, wypinany hak holowniczy, kierownicę multi, czujnik deszczu, zmierzchu, dwa poziomy bagażnika, i in. Moim zdaniem trudno o fajniejsze auto w tym budżecie. Jestem bardzo zadowolony.
2,2
~Marcin St
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Samochód na pierwszy rzućmy oka jest naprawdę fajny. Ale nie lata produkcji 2007-2012 z silnikiem 1.8 tsi. Naprawdę po 5 latach mogę dużo powiedzieć. Złom pali jak smok. Dwa olej jeździmy z bańka 5 litrów. Jak mógł Vw opracować taki silnik. Wszyscy moi znajomi co mają te silniki nieważne czy audi czy skoda każdy jeden dolewa oleju i na dodatek inne usterki. Najbardziej śmieszą mnie hadlarzyki którzy niejeżdżą tym samochodem i w każdym ogłoszeniu poszą nieberze oleju :). Niech wypiszą na to papier :).

Raporty spalania Skoda Octavia II

Liczba raportów: 1 103
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II
5,9 – 9,8
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
6,5 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód posiadam od prawie 3 lat, podane wyniki są efektem własnych wyliczeń (komputer trochę przekłamuje). Biorąc pod uwagę gabaryty auta, pojemność bagażnika i dynamikę silnika, oceniam zużycie paliwa jako bardzo satysfakcjonujące. Wcześniej jeździłem samochodami innych marek z silnikami wysokoprężnymi o zbliżonej pojemności (Ford Focus, Volvo V40, Toyota Avensis) i Skoda wypada na ich tle bardzo dobrze. Minimalne zużycie osiągnięte w trakcie wakacyjnej podróży; bardzo spokojna i równa jazda drogami ekspresowymi na tempomacie na 6-tym biegu z prędkością 110 km/h, większe i mniej kręte drogi lokalne też tempomat i 100 km/h. Wyniki maksymalne to stołeczne korki w lutym. Na ogólny wynik z pewnością spory wpływ ma fakt, że użytkując samochód rzadko jestem zmuszony stać w największych korkach (zwykle jadę w godzinach szczytu w kierunku przeciwnym do największego natężenia ruchu). Poza tym staram się przyciskać mocno tylko wtedy, kiedy faktycznie muszę (no i staram się planować podróże tak, żebym jak najrzadziej musiał ;)), staram się przewidywać sytuację na drodze i dostosowywać prędkość (żeby unikać gwałtownego jej wytracania i konieczności ponownego rozpędzania auta), bardzo chętnie i tak często jak się da używam tempomatu.
8,4
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Przy jeździe ekonomicznej poza miastem (80-90 km/h) minimalne zużycie gazu to 7.2 litra, natomiast sytuacja znacznie się zmienia na autostradzie przy średniej prędkości 140 km/h - wtedy pożera trochę ponad 10 liter. Zwykle przy lokalnej jeździe spalanie jest na poziomie 8 l/ 100 km. Dla mnie auto super ekonomiczne.
8,4
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Przy jeździe ekonomicznej poza miastem (80-90 km/h) minimalne zużycie gazu to 7.2 litra, natomiast sytuacja znacznie się zmienia na autostradzie przy średniej prędkości 140 km/h - wtedy pożera trochę ponad 10 liter. Zwykle przy lokalnej jeździe spalanie jest na poziomie 8 l/ 100 km. Dla mnie auto super ekonomiczne.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 117
2,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 175 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
1,8 TSI CDAA - ten najgorszy rzekomo silnik. Instalacja Staga, butla w koło zapasowe wchodzi 45 litrów gazu. Średnie Spalanie w jeździe mieszanej 7,7 lpg i do 2.2 Pb na każde 100 km. Czyli przeliczając na finanse- 8 lpg + 2.2 pb ( 4,5-5 lpg) - wychodzi nam około 12-13 lpg kwotowo/ 100 km. Nie taki diabeł straszny z tym dopalaniem benzyny w bezpośrednim wtrysku.
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 95 tys. km
użytkowana przez: 85 tys. km
Na początku były dość duże obawy co do montażu instalacji jednak koszty paliwa i ceny nie pozostawiły mi wyboru . Za namową znajomego założyłem instalacje , która sprawdza się niesamowicie , wszystkie podzespoły działają idealnie . silnik pracuje bardzo równo . same plusy !
Skoda Octavia II