Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~XYZ
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Co mogę stwierdzić wyciszenie słabe jedne z gorszych ( można sprawdzić w niezależnych testach ) sam testowałem Forda Kuge , Mazde cx 5, kia Sorento i rav4 i Toyota wypadła gorzej od Skody ale Ford i Mazda wymiatają Skode . Spalanie dobre przestrzeń dobra , ale spasowanie i materiały to nadal skoda kiepskie . Silnik pobiera olej co w dzisiejszych nie powinno mieć miejsca. Podsumowując jeśli ma się możliwość kupić coś innego to warto się nad tym zastanowić chyba, że ktoś lubi jeździć na kawę do serwisu i użerać się z pracownikami skody , którzy pomimo ewidentnych wad i wiedzy na ten temat próbują wmówić, że wszystko jest ok. Wad szczególnie te usuwalne i znane Skodzie i tak bardzo ignorowane . Ja sprzedałem swoje auto absolutnie bez żalu z odrobiną ulgi połączonej z radością .
3,4
~Byk
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Wszystko fajnie tylko wymiana skrzyni biegów po 4000km, potem wycie na 5 biegu . Problem z importem kontaktów z telefonu do radia . Strasznie mułowate auto mimo 190KM , praca skrzyni biegów dramat , kompletny brak reakcji na dodanie gazu. , wcześniej BMW i 150 KM bez porównania . Jedyny PLUS to ogromne wnętrze.
3,4
~Byk
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Wszystko fajnie tylko wymiana skrzyni biegów po 4000km, potem wycie na 5 biegu . Problem z importem kontaktów z telefonu do radia . Strasznie mułowate auto mimo 190KM , praca skrzyni biegów dramat , kompletny brak reakcji na dodanie gazu. , wcześniej BMW i 150 KM bez porównania . Jedyny PLUS to ogromne wnętrze.

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • układ chłodzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV