Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 150KM 110kW 2016-2021

Lata produkcji: 2016 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,2 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Jak ktoś nazywa to SUV-em to nie wie o czym mówi. To raczej kombi na wyższych kołach i wyżej zawieszone. Straszna ciasnota z przodu, w szerokości kabiny. Ocierasz się łokciami z pasażerem obok. W sumie to zrobiona na podłodze Octavi i czego tu się spodziewać? Ale z SUV-em to ma mało wspólnego. Fotel pasażera z przodu powinien się dalej odsuwać do tyłu bo jak jest już na maxa to i tak kolanami uderza się cały czas się o klapę schowka, b. uciążliwe na dłuższych trasach. Kierowca ma za to dużo miejsca, na kolana i w ogóle, wystarczająco, szczególnie jak sam jeździ, tak jak ja. Z tyłu za to, w długości jest miejsca dużo, w szerokości w sumie też bo nie ma tak jak z przodu stałej konsoli rozdzielającej z podłokietnikiem ( można go rozłożyć z oparcia). Poza ty auto super, duży bagażnik. Powinno natomiast zdecydowanie mniej palić, Średni u mnie z 2 lat to 8,5 l ON a jeżdżę (jeździłem) dużo w trasy. Tryb Normal z dużym opóźnieniem skrzyni, dużo lepiej jest na Sport. Na Eco nie pali wcale mniej a muł jak wtedy okropny. Napęd 4x4 i Haldex świetne. W górach po śniegu i prawie lodzie bez problemu. I jeszcze jeden spory mankament ale to dotyczy wielu aut - prawa wycieraczka przedniej szyby!!!! kończy bieg i wraca na poziomie oczu kierowcy, często powodując tu smugę lub niedozbieranie deszczu/śniegu/błota itp. Bardzo to przeszkadza bo ogranicza widoczność i oczy mają wtedy złą akomodację na dal i bliż. Powinno być tak jak jest w VAN-ach, że osie silników wycieraczek są skrajnie lewa i prawa lub prawa powinna kończyć bieg wcześniej tak jak jest np. w Mercedesach (miałem)
4,6
~gall anonim
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Mam najwyższy model z manualną skrzynią i 7-mio miejscowy, generalnie nie ma się do czego doczepić, oprócz systemu start-stop (nie wiem jak go wyłączyć na stałe), płynu ad-blue (wymysł ekologów), słabej widoczności do tyłu (duży samochód), oraz raz działającego otwierania bagażnika nogą raz nie działającego, podobnie jak zamykania samochodu dotykiem klamki (ale może coś robię nie tak - bo nie czytałem instrukcji), sterowanie głosem również kiepsko rozpoznaje komunikaty, podobnie jak kiepska nawigacja, Rewelacyjnie działa automatyczny radar oraz super są światła full led.
4,8
~pepo
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Auto kupiłem na wypady rodzinne 2+2 . Dużo jeździmy w Bieszczady i na Chorwację. Jesteśmy wysocy , syn prawie 195 cm i mieści się na tylnym siedzeniu komfortowo. Nie lubiłem grupy Vag ale po tym aucie ( a zastanawiam się nad kolejnym zakupem) chyba wybiorę Skodę choć z cenami szaleją. Auto po 200tys praktycznie bezawaryjne . Jedyny mankament uchwyt rączki od drzwi - trzeszczący. Silnik ze spalaniem na poziomie 5.5-6 l nie trzeba komentować. Mankament - cena teraźniejsza Skody

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV