Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TSI 190KM 140kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Slavoo
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Zrobiłem tym autem 46 tys. km. Wersja Style z doposażeniem, które było wystarczające. Całkiem niezła dynamika silnika jak na taki gabaryt, ale średnie spalanie wyniosło 9,4l/100km. Dużo przestrzeni, bagażnik ogromny, niestety materiały wykończenia wnętrza są w klasie Skody, luksusu tu nie znajdziesz. Stacja multimedialna czasem się zawieszała, pomagał reset. Skrzynia czasem potrafiła szarpnąć, ale nie było to kłopotliwe. Irytujący jest system start&stop, który zbyt wcześnie wyłącza silnik, np. przy powolnym dojeżdżaniu do bramy. Porażką okazał się autoryzowany serwis Skody, który tak mi wymienił olej i filtr w skrzyni, że doszło do tego, że cały olej wyciekł przez pękniętą obudowę filtra. Auto w leasing, więc nawet się nie zająknęli, że to ich błąd.
3,1
~KS55
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Auto pojemne dobre dla rodziny 2+2 , ponadto kiepskie spasowanie piski i trzaski podczas jazdy , kierownica z kiepskiej ( skóry ? do wymiany ) spalanie miasto tragiczne 10 13,4 a zimą na krótkich dystansach nawet 14 l . Usterki i one się pojawiły w liczbie sporej małe ale irytujące ciągle coś jak to powiadają . Lampy przednie standardowo jak to w skodzie parują z czasem pojawiają się zacieki przebarwienia i wygląda to tak jak by auto było powypadkowe , wiele razy padło pytanie z zdziwieniem nowe auto i lampy parują cóż Skoda nie wymieniają na nowe nie bo to cecha produktu nie wada ;( . Skrzynia DSG tryb ECO/Normal mniej pali jednak jazda w mieście jest niebezpieczna tak niebezpieczna potrafi tak od kaprysu raz 1s się zastanawiać a innym razem nawet prawie 3s a to wystarczy do kolizji . Tryb Sport poprawia to ale nie do końca niestety tak natomiast w trasie jest dobrze i do pracy nie mam zastrzeżeń większych . Wyciszenie słabe pomimo podwójnych szyb , trasa tak 500 km sprawia w połączeniu jednak z przeciętnym fotelem kierowcy poważny dyskomfort . Tarcze jak na takie auto malutki skutkiem tego jest słabe hamowanie a często i przegrzanie układu hamulcowego na autostradzie trzeba czasem pomyśleć zanim wciśniemy hamulec bo zaraz się przegrzeje ( sam wymieniłem na własny koszt tarcze a raz serwis ). Auto oceniam nie jako fatalne troszkę poniżej przeciętnej , na pewno ponownie bym nie wybrał nie za tą cenę a cena teraz 2022r wzrosła do abstrakcyjnej dobrze że kupiłem kiedy były jeszcze znośne .
4,1
~DDz
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Słodko-gorzkie trzy gwiazdki. Powoduje zarazem radość z jazdy, jak i rozczarowanie. Wersja Sportline w przepięknym kolorze ocean race przykuwa uwagę przechodniów. W środku aż tak nie powala na kolana. Powiedziałbym, że jest neutralna. Duży plus za virtual cokpit. Silnik o mocy 190 KM z napędem 4x4 sprawdza się bardziej niż przyzwoicie. Skrętny i wygodny w mieście- nawet przy parkowaniu. Bagażnik duży i całkiem ustawny. Dla rodziny z dziećmi może stanowić atut, który skusi do zakupu. Tylko te wykończenie w środku... Trzy kropki nie odzwierciedlają mojego niezadowolenia, które zabija radość z jazdy. Tam dosłownie WSZYSTKO trzeszczy. Samochód za spore pieniądze, w jednej z najbogatszej wersji powinien zachować choć trochę pozorów. Jeżeli Škoda aspiruje do aut bardziej premium to przy takim wykończeniu może zapomnieć o jakichkolwiek laurach..
Średnie spalanie dla Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TSI 190KM 140kW 2019-2021
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Ten samochod duzo pali, dla mnie jedyna jakiego zaleta to opcja na 7 osob, ale jesli ktos nie potrzebuje 7 osobowego SUVa to Honda CR-V IV z 2016 roku z silnikiem Diesla 1.6 125KM jest bardzo fajnym wyborem. Jest ona rowniez duzym SUVem i naprawde po miescie pali 5,2 - 6,3L/100km a w trasie to w zaleznosci od jakosci paliwa i predkosci jazdy 4-6,7L/100KM. Jak na tak duzego SUVa to chyba nie ma konkurencji w spalaniu, a jezdzi na wielkich oponach calorocznych na wysokim profilu, wiec po zmianie opon palil by jeszcze mniej. Bagaznik jest potezny a auto totalnie niezawodne. Jedyne co wymienilem z powaznych napraw po 140 tys to rura filtra powietrza. Typowa usterka dla tego przebiegu. Nic wiecej.
9,0
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Praktycznie cały czas w trybie ECO ,a wydaje mi się że dane na wyświetlaczu zaniżają o około litr ,bo przy tankowaniu zauważam ,że wychodzi po przeliczeniu o około Litr więcej przy przejechaniu 550 km wchodzi 55 litrów i i tak wychodzi około 10l/100 km
8,2
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Od nowości przejechane niecałe 10tys. Srednia spalania od zakupu 8,4l. Widać że po czasie silnik się dociera i pali mniej. Trasa Kraków-Jastarnia 7,8l na autostradzie do 130km/h, poza spokojna jazda. Przy dojeździe do pracy 20km trasa mieszana w zależności od korków raz spali 7.5l raz 8l

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • układ chłodzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV