Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TSI 180KM 132kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3940 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Marek
Skoda Kodiaq
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze biorąc pod uwagę doposażenie samochodu. Niemiecka "trójca" spod znaku gwiazdy, 4 kółek i szachownicy zażyczyłaby sobie kilkadziesiąt tysięcy więcej za takie doposażenie auta. Ta pełna piątka za całokształt nie jest taka jednoznaczna oczywiście, bo jakieś mankamenty są, ale są to rzeczy drugorzędne. Ideałów nie ma. A jeśli samochód wozi swoich pasengerów komfortowo, silnik przyspiesza rewelacyjnie, skrzynia przełącza biegi właściwie nieodczuwalnie, w środku jest cichutko i czujemy się bezpiecznie w czasie jazdy..i jeszcze więcej...no to 5 gwiazdek za całokształt!
3,0
~Marcin, Kraków
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Auto przewartościowane, tzn. nie powinno kosztować więcej niż 120 - 130 tys. PLN. Wnętrze miało być wygodne, a siedzenia z przodu są ciut za wąskie, dla 3 dzieci z tyłu brakuje trochę miejsca na szerokość (na długość jest aż nadto ... tylko po co?). Jak chcę mieć napój dla siebie i żony z przodu to już z podłokietnika nie skorzystam bo musi być odsunięty do tyłu! Kieszenie w drzwiach wąskie, schowki jakieś trochę za małe - szkoda bo miał być autem rodzinnym. No i jakość plastików bardzo słaba (mam najwyższą wersję wyposażenia) - zdecydowana większość to twarde, rysujące się powierzchnie, niemiłe w dotyku i nieadekwatne do zapłaconej ceny za auto. Silnik razem ze skrzynią przyjemny, choć te 180 KM jakoś w nim ginie, może przez gabaryty auta ...? Całkiem nieźle wyciszone - do 150 pojedziemy rozmawiając normalnie w środku. Radio z Navi w połysku się nie sprawdza - w słońcu niewiele widać. Mała przednia i tylna szyba, małe lusterka (powierzchnie szklane) co wprost przekłada się na bardzo słabą widoczność. Bardzo dobra kamera cofania. Auto, przy wyższych prędkościach, pływa po drodze, jest trudne do wyczucia i wyjeżdża z zakrętów na drugi pas - trzeba na to uważać. Napęd na 4 koła niby działa, ale czasami nie daje rady i auto myszkuje na śliskich nawierzchniach. Podsumowując jestem rozczarowany i spodziewałem się znacznie lepszego, bardziej funkcjonalnego i przyjaznego rodzinie auta ...
4,5
~Sheyk
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Od początku auto pozytywnie mnie zaskakiwało swoim silnikiem i dalej podtrzymuję swoje zdanie. Wprawdzie po 3 lata eksploatacji i prawie 90 tys km chciałby się czasami kilku kucyków wiecej pod maską ale jak na takie duże auto to silnik jest wystarczający w porównaniu do ilości spalanego paliwa. Żadnych usterek poważnych świadczy o tym że to naprawdę dobre auto. Poniżej kilka szczegółów które mi się rzuciły w czasie 3 letniej eksploatacji.

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV