Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

4,8
~Adam
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Doskonałe auto, pakowne i oszczędne. Auto zakupione już z przebiegiem 53k km, obecnie 70k km, użytkowane codziennie do przemieszczania się po mieście a w weekendy / wakacje na wyjazdy urlopowe. Na codzień użytkowane tylko przez jedną osobę na dojazdy do pracy cca 50km (2 strony) i sprawunki. Na wakacje / urlopy - 2 osoby + 2 psy + 2 rowery na bagażniku montowanym na hak. Demonem prędkości nie jest ale obciążony do tych 150 km/h spokojnie się rozbuja. Co prawda może nie tak szybko jak mistrzowie kierownicy by sobie życzyli ale ja wolę normalnie niż sponsorować niebieskich.... Nagłośnienie w porządku a żadne plastiki nie skrzypią.
2,4
~Tomek500
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Auto koszmar silnik to kpina nie daje rady z masą . Wykonanie to kolejna tragedia reflektory oba wymienione w jednym zbierała się woda drugi pękł obie wady są znane Skodzie i co z tym robi NIC !!! po 3 tygodniach w jednym kolejny raz zbiera się para / woda . Hamulce podatne na przegrzanie . Co jakiś czas zawieśi się przysłowiowy tablet .O takiej drobnej sprawie jak trzeszczące plastiki nawet nie wiem czy wspominać. Reasumując auto z zmarnowanym potencjałem przyczyną tego jest zastosowanie tandetnych materiałów i zbędnych oszczędności tam gdzie ich nie powinno być .
5,0
~Dejw
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Przesiadka z Audi A6 na duży plus dla Kodiaqa. Auto bardzo pakowne, ale mimo gabarytu do prędkości autostradowych naprawdę dobrze wiciszone. Do tego przy takim prześwicie nieocenione w codziennym użytkowaniu w mieście i nie tylko.
Åšrednie spalanie dla Skoda Kodiaq I SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2018-2021
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Spalanie przy jeździe mieszanej jest zaskakująco niskie, można je porównać z dieslem citroena 2.2 HDI 204. Zimą wzrasta u mnie o prawie 1 l. Robię trasy 5-15 km. W lecie w granicach 7,5 zimą 8 - 8,5. Przy czym komputer pokazuje 8.6, a na dystrybutorze 8.1. Jazda płynna bez szaleństw. Przy dynamicznej jeździe spalanie wzrasta znacznie bardziej niż w dieslu. Spalanie tego silnika, jak to benzyna czułe na wiatr i wzniesienia, bardzo na prędkość. Trasa 60 km, razem z ciężarówkami zimą to 6,4l/100km. Minimalne 6l/100 km to z 80 km zrobionych nocą na krajówce, sam kierowca, jazda do 95 km/h. Na ekspresówce przy 120 km/h to już 7,5 - 8 l, przy 140 w okolicach 9-10 l. Sam samochód bardzo pojemny, nieporównanie większy od karoqa. Można sprawnie wyprzedzić, duża zasługa DSG. Start spod świateł w trybie sport bardzo ok. DSG zdarza się szarpnąć delikatnie zaraz po dodaniu gazu. Tryb 2 cylindrowy delikatnie wyczuwalny, a np. w Karoqu po odłączeniu 2 cylindrów szarpie kierownicą (manual).
7,0
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Pali niedużo jak na benzynę, samochód jeszcze na doatrciu - przejechałem 600 km wiec spalanie może się jeszcze obniży.dzie w granicach 100 km spalanie na długiej trasie 5,7. W mieście spalanie na początku bardzo duże 16 l/100 ale po rozgrzaniu (4 km ) spalanie spada do 10 l/100 potem jest w granicach 9 litrów. Poprzednio jezdziłem Sorento 2.0 diesel - 2013 i spalanie było na podobnym poziomie. Kodiaq troche mniejszy od Sorento, ale dobrze przemyślany co rekompensuje mniejsze rozmiary. Kodiaq jest jednak cichszy niż Sorento. Spalanie obniża się poprzez zastosowany system wyłączenia dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy, - nie przeszkadza w jeździe ale oszczędza paliwo. ROcznik auta 2022 silnik 1,5 skrzynia DSG 7.
7,0
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Pali niedużo jak na benzynę, samochód jeszcze na doatrciu - przejechałem 600 km wiec spalanie może się jeszcze obniży.dzie w granicach 100 km spalanie na długiej trasie 5,7. W mieście spalanie na początku bardzo duże 16 l/100 ale po rozgrzaniu (4 km ) spalanie spada do 10 l/100 potem jest w granicach 9 litrów. Poprzednio jezdziłem Sorento 2.0 diesel - 2013 i spalanie było na podobnym poziomie. Kodiaq troche mniejszy od Sorento, ale dobrze przemyślany co rekompensuje mniejsze rozmiary. Kodiaq jest jednak cichszy niż Sorento. Spalanie obniża się poprzez zastosowany system wyłączenia dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy, - nie przeszkadza w jeździe ale oszczędza paliwo. ROcznik auta 2022 silnik 1,5 skrzynia DSG 7.

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV