Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1700-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~carry012
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Naprawdę uniwersalne auto, trudno się do czegoś poważnego przyczepić. Doskonałe zarówno dla rodziny, jak również dla singla lubiącego duży bagażnik, w którym można przewieść rower czy też deskę windsurfingową lub pomóc w przeprowadzce nowej dziewczynie :) Doskonała ergonomia a schowek na parasolkę i skrobaczka w klapce wlewu paliwa to wisienka na torcie. Dużo przestrzeni wewnątrz, olbrzymi, uniwersalny bagażnik z siatkami i uczwytami, bijący konkurencję na głowę. Przy zakupie, ostrzegano mnie abym nie kupował benzyny (co potwierdzają słabe oceny silnika benzynowego w Kodiaqu na tym forum). I faktycznie, diesel jest dużo bardziej dynamiczny przy tych gabarytach pojazdu. Bardzo ergonomiczne wnętrze, dużo schowków, ekran LCD nie wystający chamsko jak u konkurencji z kokpitu. Można się przyczepić jedynie do auto connect, który się zawiesza czasem, start stop oraz trybów jazdy które się nie zapamiętują. Niestety, aby nie było tak idelanie, ogólne wrażenie psuje cena, ten model mocno podrożał w ostatnich latach a cena zbliża się niebezpiecznie do Q5, XC60 i X3 (nie jest to na pewno auto dla ubogich).
2,9
~marek
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
po fazie zauroczenia, rozczarowanie - moze zle trafilem
4,9
~Maa
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Nie mam zastrzeżeń ale rzeczywiście nie jest najmocniejszym silnikiem, moc 400Nm zapewne dopełni mocy. (Silnik)

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • układ chłodzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV Facelifting