Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 74,5 x 85,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Silnik

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto użytkuję od 1,5 roku, jako 7-miejscowego mini-vana/suv'a. W tej chwili przez unię jak ktoś chce kupić auto 7+, to zostaje mu dacia a skoda jest chyba druga w kolejce pod względem ceny. Jeśli chodzi o pakowność, to ciężko znaleźć konkurencję. Mam wersję podstawową plus jakiś tam pakiet z czujnikami cofania i kamerą... no i domuwiłem 3-ci rząd siedzeń. Właściwie jest tam wszystko co potrzeba (wskaźniki jeszcze analogowe, w środku komputer - mógłby pokazywać więcej informacji na raz), klimatyzacja 2-strefowa, czujniki przód/tył (dopłata), kamera (dopłata). W aucie można komfortowo przewieźć nawet 6 dużych dorosłych osób i każdy ma miejsce na nogi. W 3-cim rzędzie podłoga trochę wyżej, więc uda nie są podparte, ale drugi rząd jest tak regulowany (przód/tył i pochylenie oparcia), że każdy (we wszystkich 3 rzędach) miał sporo miejsca na nogi. Bagażnik olbrzym. Jeśli chodzi o wady: - komputer na środku mógłby pokazywać więcej informacji jednocześnie (mam wersję podstawową) - raz się zawiesiła kamera cofania - powolne przełączanie się DSG przód/tył - np. przy zawracaniu - duże spalanie z jazdą DSG na 1 i 2 biegu (w korku bardziej się opłaca jechać na trybie sport albo manual) - android auto działa mi tylko po kablu, porty USB-C w środkowej konsoli zrobione tak, że do pen drive, żeby mieć go wpiętego cały czas to musisz kupić przejściówkę 90-stopni, bo się nie domyka - drogie dodatki, myśmy dokupili na allegro za ułamek kwoty rolety na okna i pakiet komfortowy sen do zagłówków - brak fabrycznych dywaników do 3-go rzędu - asystent pasa ruchu (przy tych 17,5 tys km włączył mi się kilka razy nie wiadomo czemu akurat wtedy i wyje jak diabli) - jakoś po 1,5 roku ten keyless mnie nie przekonuje - zdecydowanie wolałbym zwykły kluczyk Zalety: - pakowność auta - miejsca na nogi jak w 7-osobowym vanie - ustawność foteli (właściwie wszysko się reguluje z wyj. 3-go rzędu) - bardzo poprawona sprawność klimatyzacji (w por. do octavii tour 2012) - nawet przy rozłożonym 3-cim rzędzie spory bagażnik, zmieszczą się spore zakupy - NIESAMOWITY KOMFORT, zwłaszcza w trasie, czy to autostrada czy droga krajowa, nawet tylne oparcia regulowane, dzieciaki z harcerstwa odbierane po sąsiedzku okrzyknęły kodiaqa mianem auta luksusowego - ogólne spalanie, średnia to 7,07 po roku czasu i 10,5tys km, i 6,9 po 1,5 roku i 17,5tys km (auto codziennie wodzi dzieci do i z przedszkola/szkoły i w mieście potrafi łyknąć 10l/100km, ale raz wyjedziesz za miasto, np. do teściów 70km w 1 stronę i już spalanie mocno spada (dokładne wyniki na końcu) - dynamika - 1,5 tsi naprawdę daje radę, fakt, że nie ścigam się tym autem, ale na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem (w weekend wyprzedzanie m. pajero pod górę zajęło kilka sekund) - bardzo małe opory silnika 1,5 (w spokojnej trasie zaleta, w alpach wada, przy zjeździe z góry trzeba wrzucać manual 1 albo 2). Silnik też nie bierze oleju. - bardzo dobre światła (z tyłu ładnie się zapalają i gasną a z przodu skuteczne, dobrze oświetlają drogę) - cisza w środku nawet przy dużych prędkościach - haczyki i takie ograniczniki na rzepy w bagażniku - full-size koło zapasowe - fizyczne, proste, intuicyjne przyciski do klimy! i pod ręką. - masa opcji konfiguracyjnych nawet w podstawowej wersji. Inne (ni to plusy ni minusy): - pakiet mySkoda na rok za darmo (fajna sprawa, np. z pomiarem tego spalania) - skoda może działać jako hot spot WiFi, ale ceny są z kosmosu, rząd wielkości większe niż u tanich operatorów kom. I JESZCZE OPONY: Ja zaraz po kupnie zmieniłem na całoroczne Dębice Navigator 3, świetnie się sprawdziły w: - lecie 2022 (wyjazd do Włoch) - zimie 2022/2023 (gołoledź, a potem olbrzymi śnieg, po którym włóczyłem podwoziem i auto z napędem tylko na przód jechało) - lato 2023 (chorwacja - uniknęliśmy wypadku jak nam facet traktorem wyjechał) Na koniec wyniki spalania po roku czasu, po 10,5tys km (zebrane online). Spalanie kilka razy sprawdziłem od tankowania do tankowania i zgadza się z komputerem. SPALANIE KILOMETRY 7.07 całkowite 6.04 50 6.28 25 6.71 10 8.00 10-50 8.17 10-25 8.33 5-25 8.75 0-25 9.63 0-10 10.64 0-5 12.85 0-2 16.58 0-1
4,7
~Grzegorz W.
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Samochód kupiłem jako nowy w salonie wersja poliftingowa. Wcześniej jeździłem Fordem Kuga 2,0 TDCI 150 km również zakupiony jako nowy. Więc siłą rzeczy będzie to trochę porównanie do Kugi. Przed zakupem miałem dużo czasu na wybór bo wiadomo jak jest z samochodami. Pierwszym wyborem była nowa Kuga 2,0 TDCI w wersji 190 km z automatem. Auto bardziej plastikowe niż Kuga którą miałem ale ładniejsze. Osiągi psuje skrzynia automatyczna (nie jest dwusprzęgłowa) a manuala nie było. Z ceną Ford trochę odpłynął. Później jeździłem CR-V 1,5 turbo 173 km. Honda w środku nie za dobre materiały w stosunku do ceny i silnik z dołu nie jedzie - trzeba mieć przynajmniej 2500 obrotów żeby odjechać. Auto trochę plastikowe ale nie było złe - mi się podobało, żonie nie. Później jazda nowym Tucsonem - auto ma dobre materiały w środku i generalnie bardzo dobry samochód. Silnik odczuwalnie lepszy niż dane katalogowe, fajnie się zbiera i jest cicho w środku. Ale jak dla mnie trochę przekombinowana stylistyka - w razie dzwona to koszmar blacharza. Cena - jakość ma świetny stosunek. Później był Tiguan 1,5 TSI. Fajnie jeździ i podobał mi się ale bagażnik mały (dane katalogowe wyraźnie oszukują) i materiały słabe w kabinie - spodziewałem się lepszych. I tym sposobem znalazłem się w salonie Skody bo u mnie w mieście to jeden budynek. Następny był Karoq - auto bardzo plastikowe w środku a całe drzwi w środku z twardego plastiku zdyskwalifikowały je. Z boku stał Kodiaq którego wcześniej nie brałem pod uwagę ale: materiały w kabinie lepsze niż w Tiguanie, miejsca najwięcej ze wszystkich co oglądałem i cena (jak zamawiałem latem 2021 roku) była wręcz okazyjna w porównanie do dzisiaj. Wahałem się ze 2 tygodnie bo po latach jazdy dislami zdałem sobie sprawę że jeżdżąc max 15 tyś km/rok chcę benzyniaka. A w sieci wiadomo - 1,5 TSI nie jedzie , za słaby, szarpie, skacze, tarpie itd. Obawy były. Ale zaryzykowałem. I jestem bardzo zadowolony że tak zrobiłem. Z perspektywy czasu widzę że opinie o silniku 1,5 TSI w Kodiaqu wygłaszają osoby co albo nim nie jeździły albo chciały Ferrari a kupiły Kodiaqa 1,5 TSI. Tu się dostaje dokładnie to za co się płaci a nawet trochę więcej - śmieszą mnie dziś opinie że Honda 1,5 turbo albo Tiguan 1,5 TSI to jeździ a Kodiaq 1,5 TSI już nie. Mała uwaga - Honda 1,5 waży ponad 1,6 tony, Tiguan 1,5 TSI DSG 1558 kg, Tucson 1502 kg, Kuga którą miałem 2,0 TDCI 1768 kg a Kodiaq 1,5 TSI z manualną skrzynią 1554 kg (wszystkie te dane są z dowodów rejestracyjnych aut którymi jeździłem). Celowo kupiłem wersję z manualem bo lubię manualne skrzynie a do takich silników nie dokłada się kolejnych kilogramów jeśli nie musimy.
3,6
~Dolo
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto ogólnie dobre jednak silnik 1,5 TSI to absolutna pomyłka , nie dość ze nie jedzie to potrafi sporo spalić niemal tyle co 2.0 TSI z 4x4 . Zatem nigdy się nie skuście na 1,5 bo to auto dla " starego dziada "

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV Facelifting