Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.
~Powagosław
Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.
Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.
~PowagosławMoże i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.
~Luzacjusz