Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1600-3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,3
~V
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Jestem użytkownikiem Skody Kodiaq z 2022 roku. Silnik benzynowy, 245KM . Jeżeli chodzi o osiągi 7s wystarczy mi nie mogę narzekać (poza ospałością skrzyni DSG). W przypadku wykończenia wnętrza to jest jedna wielka tragedia. Samochód, który ma przejechane 12 tysiące km po prostu w środku cały skrzypi trzeszczy . Co z nagłośnienia Cantona (zresztą, nieurywającego pewnej części ciała) jak każde indywidualne ustawienie głośników kończy się jednymi wielkimi pierdami plastików. Wyciszenie przy 120 jest słabe 140 to jeden wielki szum rozmowa wymaga podniesienia tonu głosu i to bardzo . No, ale pracownik autoryzowanego serwisu wytłumaczył mi, dlaczego tak jest. Powiedział, że taka to jakość i niczego nie obiecywał przy zakupie ;). Fotele jak się okazało mało wygodne efektownie wyglądaja i to tyle zalet w nich Po prostu jedna, wielka żenada! Najgorsze jest to, że chwilę po zakupie Kodiaqa zamówiłem Octavie 4. Obecnie ma przejechane 9 tysięcy km i zaczynam w nim słyszeć to, co słyszę na co dzień w Kodiaqu (gdybym tylko wcześniej wiedział..).
4,9
~Kojot
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Kupiłem w ostatnim momencie produkcji (właśnie wchodziła nowa, brzydka generacja), licząc na możliwie najbardziej dopracowanego i pozbawionego dziecięcych wad Kodiaqa. Nie zawiodłem się.
4,6
~marcin
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
w zasadzie chciałem dać 4,5 ale można albo 4 albo 5, a bliżej jednak do 5* niż do 4 stąd 5.
Średnie spalanie dla Skoda Kodiaq I RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2021-2024
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
8,8 to wynik przejechania trasy nowym autem pierwszego tysiąca km wawa-karpacz-wawa. 90 % autostrady i ekspresowe, jak również jazda na miejscu po górach kilka dni, i przejazdy przez wawę łącznie. Auto zapakowane po dach dosłownie i obciążone bagażem. Jazda płynna 130-140 90% trasy. Obroty do 3500, tylko awaryjnie kilka razy więcej na obrotomierzu. Płynnie z gazem, ale nie jak cierpiarz. Normalnie po prostu. Bez gazu w podłodze. Benzyna 98. Do tego panorama i hak także auto ciężkie same w sobie bo 1808 kg. Jestem bardzo zadowolony z tego wyniku, biorąc pod uwagę, że auto jeszcze niedotarte.
11,3
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Jadac autostrada z predkoscia 170km/h spala powyzej 13 litrow. Jak jezdze spokojnie pali pod 11 litrow. Nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 10. Zbyt maly zbiornik paliwa jak na tak duze spalanie (58litrow)
13,7
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Średnie spalanie po zrobieniu pierwszego tysiąca po odbiorze samochodu to 12,4 L / 100km Trasa - miasto dokładnie 50:50. Na trasie na autostradzie 150 km/h na tempomacie. Jazda po mieście, jak emeryt, ponieważ do zrobienia 2-3 tyś km nie chcę go zbytnio obciążać. Średnia z powyższej jazdy to 12,4 L / 100 km... oszczędnie nie jest. Myślę, że jakbym jeździł po mieście tak, jak ostatnim autem (A6 C7 2,0 TDI Quattro 190 koni) to średnia oscylowałaby powyżej 14 L.

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • układ chłodzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I RS Facelifting