Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I

Lata produkcji: 2016 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz

Skoda Kodiaq I – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Kodiaq I

Liczba ocen: 102
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Slavoo
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Zrobiłem tym autem 46 tys. km. Wersja Style z doposażeniem, które było wystarczające. Całkiem niezła dynamika silnika jak na taki gabaryt, ale średnie spalanie wyniosło 9,4l/100km. Dużo przestrzeni, bagażnik ogromny, niestety materiały wykończenia wnętrza są w klasie Skody, luksusu tu nie znajdziesz. Stacja multimedialna czasem się zawieszała, pomagał reset. Skrzynia czasem potrafiła szarpnąć, ale nie było to kłopotliwe. Irytujący jest system start&stop, który zbyt wcześnie wyłącza silnik, np. przy powolnym dojeżdżaniu do bramy. Porażką okazał się autoryzowany serwis Skody, który tak mi wymienił olej i filtr w skrzyni, że doszło do tego, że cały olej wyciekł przez pękniętą obudowę filtra. Auto w leasing, więc nawet się nie zająknęli, że to ich błąd.
4,8
~Adam
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Doskonałe auto, pakowne i oszczędne. Auto zakupione już z przebiegiem 53k km, obecnie 70k km, użytkowane codziennie do przemieszczania się po mieście a w weekendy / wakacje na wyjazdy urlopowe. Na codzień użytkowane tylko przez jedną osobę na dojazdy do pracy cca 50km (2 strony) i sprawunki. Na wakacje / urlopy - 2 osoby + 2 psy + 2 rowery na bagażniku montowanym na hak. Demonem prędkości nie jest ale obciążony do tych 150 km/h spokojnie się rozbuja. Co prawda może nie tak szybko jak mistrzowie kierownicy by sobie życzyli ale ja wolę normalnie niż sponsorować niebieskich.... Nagłośnienie w porządku a żadne plastiki nie skrzypią.
4,8
~Marcin
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto użytkuję od 1,5 roku, jako 7-miejscowego mini-vana/suv'a. W tej chwili przez unię jak ktoś chce kupić auto 7+, to zostaje mu dacia a skoda jest chyba druga w kolejce pod względem ceny. Jeśli chodzi o pakowność, to ciężko znaleźć konkurencję. Mam wersję podstawową plus jakiś tam pakiet z czujnikami cofania i kamerą... no i domuwiłem 3-ci rząd siedzeń. Właściwie jest tam wszystko co potrzeba (wskaźniki jeszcze analogowe, w środku komputer - mógłby pokazywać więcej informacji na raz), klimatyzacja 2-strefowa, czujniki przód/tył (dopłata), kamera (dopłata). W aucie można komfortowo przewieźć nawet 6 dużych dorosłych osób i każdy ma miejsce na nogi. W 3-cim rzędzie podłoga trochę wyżej, więc uda nie są podparte, ale drugi rząd jest tak regulowany (przód/tył i pochylenie oparcia), że każdy (we wszystkich 3 rzędach) miał sporo miejsca na nogi. Bagażnik olbrzym. Jeśli chodzi o wady: - komputer na środku mógłby pokazywać więcej informacji jednocześnie (mam wersję podstawową) - raz się zawiesiła kamera cofania - powolne przełączanie się DSG przód/tył - np. przy zawracaniu - duże spalanie z jazdą DSG na 1 i 2 biegu (w korku bardziej się opłaca jechać na trybie sport albo manual) - android auto działa mi tylko po kablu, porty USB-C w środkowej konsoli zrobione tak, że do pen drive, żeby mieć go wpiętego cały czas to musisz kupić przejściówkę 90-stopni, bo się nie domyka - drogie dodatki, myśmy dokupili na allegro za ułamek kwoty rolety na okna i pakiet komfortowy sen do zagłówków - brak fabrycznych dywaników do 3-go rzędu - asystent pasa ruchu (przy tych 17,5 tys km włączył mi się kilka razy nie wiadomo czemu akurat wtedy i wyje jak diabli) - jakoś po 1,5 roku ten keyless mnie nie przekonuje - zdecydowanie wolałbym zwykły kluczyk Zalety: - pakowność auta - miejsca na nogi jak w 7-osobowym vanie - ustawność foteli (właściwie wszysko się reguluje z wyj. 3-go rzędu) - bardzo poprawona sprawność klimatyzacji (w por. do octavii tour 2012) - nawet przy rozłożonym 3-cim rzędzie spory bagażnik, zmieszczą się spore zakupy - NIESAMOWITY KOMFORT, zwłaszcza w trasie, czy to autostrada czy droga krajowa, nawet tylne oparcia regulowane, dzieciaki z harcerstwa odbierane po sąsiedzku okrzyknęły kodiaqa mianem auta luksusowego - ogólne spalanie, średnia to 7,07 po roku czasu i 10,5tys km, i 6,9 po 1,5 roku i 17,5tys km (auto codziennie wodzi dzieci do i z przedszkola/szkoły i w mieście potrafi łyknąć 10l/100km, ale raz wyjedziesz za miasto, np. do teściów 70km w 1 stronę i już spalanie mocno spada (dokładne wyniki na końcu) - dynamika - 1,5 tsi naprawdę daje radę, fakt, że nie ścigam się tym autem, ale na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem (w weekend wyprzedzanie m. pajero pod górę zajęło kilka sekund) - bardzo małe opory silnika 1,5 (w spokojnej trasie zaleta, w alpach wada, przy zjeździe z góry trzeba wrzucać manual 1 albo 2). Silnik też nie bierze oleju. - bardzo dobre światła (z tyłu ładnie się zapalają i gasną a z przodu skuteczne, dobrze oświetlają drogę) - cisza w środku nawet przy dużych prędkościach - haczyki i takie ograniczniki na rzepy w bagażniku - full-size koło zapasowe - fizyczne, proste, intuicyjne przyciski do klimy! i pod ręką. - masa opcji konfiguracyjnych nawet w podstawowej wersji. Inne (ni to plusy ni minusy): - pakiet mySkoda na rok za darmo (fajna sprawa, np. z pomiarem tego spalania) - skoda może działać jako hot spot WiFi, ale ceny są z kosmosu, rząd wielkości większe niż u tanich operatorów kom. I JESZCZE OPONY: Ja zaraz po kupnie zmieniłem na całoroczne Dębice Navigator 3, świetnie się sprawdziły w: - lecie 2022 (wyjazd do Włoch) - zimie 2022/2023 (gołoledź, a potem olbrzymi śnieg, po którym włóczyłem podwoziem i auto z napędem tylko na przód jechało) - lato 2023 (chorwacja - uniknęliśmy wypadku jak nam facet traktorem wyjechał) Na koniec wyniki spalania po roku czasu, po 10,5tys km (zebrane online). Spalanie kilka razy sprawdziłem od tankowania do tankowania i zgadza się z komputerem. SPALANIE KILOMETRY 7.07 całkowite 6.04 50 6.28 25 6.71 10 8.00 10-50 8.17 10-25 8.33 5-25 8.75 0-25 9.63 0-10 10.64 0-5 12.85 0-2 16.58 0-1

Raporty spalania Skoda Kodiaq I

Liczba raportów: 173
Åšrednie spalanie dla Skoda Kodiaq I
6,7 – 10,6
l/100 km
6,3 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Ten samochod duzo pali, dla mnie jedyna jakiego zaleta to opcja na 7 osob, ale jesli ktos nie potrzebuje 7 osobowego SUVa to Honda CR-V IV z 2016 roku z silnikiem Diesla 1.6 125KM jest bardzo fajnym wyborem. Jest ona rowniez duzym SUVem i naprawde po miescie pali 5,2 - 6,3L/100km a w trasie to w zaleznosci od jakosci paliwa i predkosci jazdy 4-6,7L/100KM. Jak na tak duzego SUVa to chyba nie ma konkurencji w spalaniu, a jezdzi na wielkich oponach calorocznych na wysokim profilu, wiec po zmianie opon palil by jeszcze mniej. Bagaznik jest potezny a auto totalnie niezawodne. Jedyne co wymienilem z powaznych napraw po 140 tys to rura filtra powietrza. Typowa usterka dla tego przebiegu. Nic wiecej.
8,8
Skoda Kodiaq I
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
8,8 to wynik przejechania trasy nowym autem pierwszego tysiąca km wawa-karpacz-wawa. 90 % autostrady i ekspresowe, jak również jazda na miejscu po górach kilka dni, i przejazdy przez wawę łącznie. Auto zapakowane po dach dosłownie i obciążone bagażem. Jazda płynna 130-140 90% trasy. Obroty do 3500, tylko awaryjnie kilka razy więcej na obrotomierzu. Płynnie z gazem, ale nie jak cierpiarz. Normalnie po prostu. Bez gazu w podłodze. Benzyna 98. Do tego panorama i hak także auto ciężkie same w sobie bo 1808 kg. Jestem bardzo zadowolony z tego wyniku, biorąc pod uwagę, że auto jeszcze niedotarte.
7,0
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Silnik w zupełności wystarczający do tego pojazdu. Ma zupełnie inny soft niż te same silniki montowane do octavi, kamiqa itp. Jest bardzo oszczędny. Nie widzę sensu dopłacać do 2.0tsi dla 40 koni wiecej i spalania srednio o 3L większego. Kodiaq nie jest autem do szybkich sprintów a samochodem dla rodziny, bezpiecznie przewożonej rodziny

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I