Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Nadspodziewanie elegancki, a do tego dobrze skonfigurowany, przestronny, praktyczny… Ten samochód Skoda będzie kiedyś wymieniać w gronie najważniejszych wynalazków w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

To tylko Skoda, więc pohamuj swój entuzjazm. Czesi mówią, że to dobre auto? Gust mają średni (te wąsy, te fryzury…), poza tym chwalą swoje. Ale w 8 przypadków na 10 to Czesi mają rację, a nie my, więc zaciskamy zęby i zazdrościmy, że to nie FSO.

~Luzacjusz

Skoda Kodiaq – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Kodiaq

Liczba ocen: 110
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Kondzio
Skoda Kodiaq II
SUV 2.0 TDI SCR 193KM 142kW
To już jest mój 2 Kodiak, poprzedni w podobnej wersji (diesel 4x4) tylko był 7 osobowy oceniałem 9/10, teraz (jest z 2016 czy 17 roku) daję mu w porównaniu z nowymi autami jakieś 7/10. Nic się nigdy złego nie działo przez te kilka lat, wszystko ok jednak stary nie jest tak wyposażony jak nowy. Obecny, na razie po ok 4 miesiącach po wyjechaniu z salonu również pozytywnie i również daję 9/10. Obecny jest dużo lepiej wyposażony od poprzednika, mam prawie wszystko (brak panoramy – bo roletka jest taka półprzezroczysta i obawiam się, że słońce może nagrzewać wnętrze pomimo zasłoniętej rolety, w innym samochodzie – jak zasłonię roletę, to nie przebija mi słońce do środka, a w skoda kicha – więc nie brałem jej pod uwagę). Ma nawet matrycowe światła, klejone szyby, wyświetlacz head up, wentylowane i z masażem siedzenia – także jest grubo w porównaniu z poprzednikiem gdzie nie było w ogóle wówczas takich opcji (2016 r). Z wad jakie zauważyłem, to pomimo prawie 200 km (chyba teraz to 193 ) czuć tę masę auta, wolno hamuje i ciężko się rozpędza – tzn. teoretycznie dość szybko – ale czuć ociężałość, myślałem, że w nowszym będzie bardziej jak w hybrydach żwawo, szybsza zmiana biegów itp. – a tutaj nic się nie zmieniło. Wkurzający asystenci, tempomat sam hamuje gdy szczyta znak drogowy itp. - to kiepsko, ale lepiej trzyma się pasa ruchu, poza tym poprawili też nagłośnienie canton (jest więcej głośników – "15 sztuk: 12 × speakers, 1 × center, 2 × subwoofers, Amplifier: 1 × DSP amplifier – System power: 725 W, Canton Sound Modes: Canton, Surround, Bass, Stage"). Po ostatnim teście w caroserii aż podotykałem części w kabinie, czy tak trzeszczą i o dziwo nie – wszystko jest dobrze poskładane / spasowane…
4,9
~Mirosław C
Skoda Kodiaq II
SUV 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW
Poprzednio miałem Tucsona 1.7 crdi. Chiptuning zrobiony i miał ok 150 km. Škoda ma też tyle ale miękka hybryda i chwilowe wspomaganie silnika bateria pomagają. Samochód dobrze się spisuje a silnik jest wystarczającej mocy. Na razie nie zamierzam podnosić mocy. Chociaż można do 180 km i ok 320 Nm Zobaczę po wakacjach i jeździe w cztery osoby. Samochód Cichy ekonomiczny jak na swoje gabaryty i jak na razie sama radość. Kilka drobnych mankamentów. Np zbyt czuły radar i za szybko ingeruje. Ale idzie obejść lub się przyzwyczaić. Ogólnie polecam
4,4
~Slavoo
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Zrobiłem tym autem 46 tys. km. Wersja Style z doposażeniem, które było wystarczające. Całkiem niezła dynamika silnika jak na taki gabaryt, ale średnie spalanie wyniosło 9,4l/100km. Dużo przestrzeni, bagażnik ogromny, niestety materiały wykończenia wnętrza są w klasie Skody, luksusu tu nie znajdziesz. Stacja multimedialna czasem się zawieszała, pomagał reset. Skrzynia czasem potrafiła szarpnąć, ale nie było to kłopotliwe. Irytujący jest system start&stop, który zbyt wcześnie wyłącza silnik, np. przy powolnym dojeżdżaniu do bramy. Porażką okazał się autoryzowany serwis Skody, który tak mi wymienił olej i filtr w skrzyni, że doszło do tego, że cały olej wyciekł przez pękniętą obudowę filtra. Auto w leasing, więc nawet się nie zająknęli, że to ich błąd.

Raporty spalania Skoda Kodiaq

Liczba raportów: 185
Åšrednie spalanie dla Skoda Kodiaq
6,7 – 10,6
l/100 km
6,3 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Skoda Kodiaq II
SUV Plug-In 1.5 TSI Plug-In Hybrid 204KM 150kW
Fajne dynamiczne auto. Bateria robi robotę żeby rozruszać masę 1,8tony. po przejechaniu 2000km mogę powiedzieć tak o spalaniu: zasięg na baterii przy płynnej jeździe w warunkach sprzyjających to do 100km. Jeśli naładowana jest bateria to w trybie hybrydowym na trasie spalanie całkiem przyjemne przy 120km/h 6ltr. po mieście spali koło 4l/100km. Na trasie w zależności od jazdy bateria wystarczy na max w trybie hybrydowym 250-300km, później będzie się jechało na samej benzynie, a tu spalanie to już wir w baku, Jadąc sam w nocy przy 90km/h na tempomacie palił 9l/100km. podsumowując: Jeśli się w większości poruszamy koło domu i po mieście lub trasy do 200km to bardzo ekonomiczne auto, dające przyjemność z jazdy (oczywiście pamiętając o tym żeby mieć w miarę na bieżąco doładowywaną baterie).
11,0
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Ten samochod duzo pali, dla mnie jedyna jakiego zaleta to opcja na 7 osob, ale jesli ktos nie potrzebuje 7 osobowego SUVa to Honda CR-V IV z 2016 roku z silnikiem Diesla 1.6 125KM jest bardzo fajnym wyborem. Jest ona rowniez duzym SUVem i naprawde po miescie pali 5,2 - 6,3L/100km a w trasie to w zaleznosci od jakosci paliwa i predkosci jazdy 4-6,7L/100KM. Jak na tak duzego SUVa to chyba nie ma konkurencji w spalaniu, a jezdzi na wielkich oponach calorocznych na wysokim profilu, wiec po zmianie opon palil by jeszcze mniej. Bagaznik jest potezny a auto totalnie niezawodne. Jedyne co wymienilem z powaznych napraw po 140 tys to rura filtra powietrza. Typowa usterka dla tego przebiegu. Nic wiecej.
7,0
Skoda Kodiaq I
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Silnik w zupełności wystarczający do tego pojazdu. Ma zupełnie inny soft niż te same silniki montowane do octavi, kamiqa itp. Jest bardzo oszczędny. Nie widzę sensu dopłacać do 2.0tsi dla 40 koni wiecej i spalania srednio o 3L większego. Kodiaq nie jest autem do szybkich sprintów a samochodem dla rodziny, bezpiecznie przewożonej rodziny

Usterki Skoda Kodiaq

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq