Szukaj

Informacje o Skoda Karoq Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie czeskiego producenta Karoq zastąpił model Yeti. Tak jak jego większa siostra - Skoda Kodiaq, model pod względem stylistycznym bazuje na rozwiązaniach przedstawionych w prototypie z roku 2016 o nazwie Vision S Concept. Skoda Karoq powstała także na tej samej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Tiguan drugiej generacji oraz Seat Ateca). Nazwa auta wywodzi się z zespolenia słów „kaar’raq” (samochód) oraz „ruq” (strzała) w języku ludu zamieszkującego wyspę Kodiak położoną u wybrzeży Alaski.

 

czytaj więcej
Powagosław

Karoq wygląda poprawnie, jest logicznie skomponowany w środku i na zewnątrz. Nie ma oczywistych słabych punktów, które dyskwalifikowałyby go w podbiciu rynku kompaktowych i subkompaktowych crossoverów. W Polsce raczej na pewno będzie bestsellerem.

~Powagosław
Luzacjusz

Pomijając naprawdę absurdalną nazwę (następnego SUV-a proponuję nazwać Netopereq, będzie jakoś raźniej), Karoq jest ok. Nie straszy, ale też nie uwodzi. Może po prostu się przyzwyczailiśmy. W segmencie kompaktowych SUV-ów nie ma ani jednoznacznie pięknych, ani brzydkich samochodów. Więc co się liczy? Nie wiem, może cena?

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~pnicia
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
W porównaniu do Oktawi którymi przejechałem około 7000 tyś km fajne auto z kompletem asystentów jazdy. Jestem przyzwyczajony do ergonomii VV. Jeżeli chodzi o funkcjonalność super ale... Ale jakość ... : Do 150 tys km wymieniono na gwarancji: - 4 reflektory LED (pękały od środka w miejscu klejenia), - 3 wyświetlacze ciekłokrystaliczne - rozwarswiał się wyświetlacz w miejscu przycisku którego usuwałem najczęściej, - UWAGA - wymieniona 2x rozrząd, PO gwaracji wymieniłem: - pompę wody - jest połączona z termostatem - zaciął się w trakcie jazdy, - kamera cofania rozszczelniła się - obraz był zniekształcony, - przy rozrządzie musiałem wymienić uszczelnienie wału!!! W porównaniu do poprzednich octawii TRAGEDIA jeżeli chodzi o trwałość. Jeżeli chciałbym za te naprawy zapłacić w serwisie ASO to wydałbym pewnie około 30 tyś zł!!!!!!!! zaznaczam że auto kupiłem w salonie...- nowe... Fakt przejechałem w cięgu 4 lat 153 tyś km ale tyle usterek..... Myślałem o zmianie na Audi - ale znajomy mechanik mówi że tak samo się psuja tylko 2 x więcej trzeba płacić za naprawy... Na szczęście sprzedałem nie ukrywając historii auta w komisie przy salonie Skody. Teraz czekam na ... Toyoto corolle cross w hybrydzie (prawie 200 km) zobaczymy... napewno w Crosie lepiej działają asystencji - jeździłem około 400 km... - jak to mówią czas pokaże i przebieg... Auto oceniam dobrze z wyjątkiem trwałości i nizawodności z której słynęły poprzednie skody octawie....
4,4
~Robert
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
15 tyś. km i można o aucie coś napisać. Minął okres początkowego zafascynowania samochodem i zacząłem dostrzegać wady. Wady to może za ostre słowo, bardziej rozwiązania, które z perspektywy czasu zaczynaja denerwować. jednak nie ma auta idealnego więc siłą rzeczy czekałem na ten moment. Pierwsza rzecz, która irytuje to system "start&stop".... Każdy użytkownik Skody (w Octavii działa tak samo) doświadczył już pewnie irytacji dojeżdżając do bramek na autostradzie. Nie raz rzuciłem kilka niecenzuralnych słów jak sterownik silnika uznał, że czas ograniczyć emisję CO2.
4,8
~pnicia
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
Sprytne, pojemne i w miarę obszerne auto - uniwersalne i nie męczące w trasie - na razie wszystko OK. Poprzednio jeździłem octaviami (I i II w dieslu) zrobiłem po około 350 tyś km i nic się nie działu Mam nadzieje że to będzie podobnie. Karoq jednak w porównaniu z octaviami (wersja I i ii)daje znacznie więcej komfortu, pewności prowadzenia no i bezpieczeństwa. MOIM ZDANIEM MOŻE NAWET PEWNIEJ SIĘ PROWADZI NIŻ UŻYTKOWANE PRZEZE MNIE DO TEJ PORY VOLVO V70. Może to zasługa napedu 4x4.... Spalanie - silnik TDI 150 KM z DSG: - po pierwszym tankowaniu 7,3, - pod drugim 6,7. Ważne jest to że na razie około 60% przebiegu w mieście. Z drugiej strony dosyć delikatnie obchodziłem się z nim ponieważ jest na dotarciu - sądzę że trzeba liczyć się za spalaniem średnim na poziomie około 6,5 do 7,5 litra. Komputer nie zaniża spalania - jak w innych markach. Sprawdzałem wskazania komputera - wyszło +/- 0,1 litra. Jak działają systemy wspomagające kierowcę - ktoś kto nie jeździł z nimi musi się trochę przyzwyczaić - dla mnie rewelacja to: - czujnik martwego pola, - adaptacyjny tempomat, - kamera cofania, czujniki manewrowania z przydu auta, - systemy wspomagające ruszanie, - SWIATŁA LED!!!! - super oświetlenie! - wybieranie głosowe połączenia - działa Jednak awaryjne hamowanie powinno być rozpoczęte chociaż troszkę wcześniej - hamuje i wykrywa pieszych ale naprawdę w ostatniej chwili - sprawdzałem na podwórku.... Generalnie - uniwersalne auto jestem zadowolony z wyboru - 9/ 10 pkt. Pewne mankamenty: - brak możliwości bezprzewodowego zrzutu ekranu z telefonu na ekran samochodu - można to zrobić za pomocą przewodu ale trzeba za każdym razem go podłączać.... - niby pierdoła ale... było by wygodniej. Napiszę coś więcej za 10 tyś km
Średnie spalanie dla Skoda Karoq Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW 2017-2021
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
SKODA KAROQ 2.0 TDI 150 KM 4x4 DSG (automat). Średnie spalanie wynosi około 7.0 L/100 km. Jazda ekonomiczna tylko na ustawieniu D na skrzyni i ECO w systemie. Przejechałem 20 tys. km. Połowa autostrada/ekspresówka, a połowa dystansu to miasto (poznań)/pozamiejski. Do pracy jak dojeżdżam 37 km rano bez korków spalanie 6.0 L/100 km. Powrót w korkach to spalanie 6,7 L/100 km. Autostrada 140 km/h + ekspresówka 120 km.h = spalanie około 7,2 L/100 km. Powyżej 140 km/h spalanie rośnie powyżej 8.0. przy 160 km/h spalanie 9.0 L. Komputer pokazuje dobrze spalanie bo sprawdzałem na około 20 tankowaniach do pełna. Czasami się myli o 0,1-0,2 L/100 km. Klimatyzacja włączona cały czas praktycznie. Spalanie AdBlue około 1l/1000 km
6,3
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
No i po trasie około 3000 km - średnio około 6,2. Po równo autostrada około 130 km/h. miasto - ale bez korków i trasa poza zabudowanym terenem z prędkością około 70-100km/h Obecnie około 6,5-7,0 - w zależności czy korki czy trasa Generalnie zużycie paliwa nie przekracza 7.0 jak nie przekracza się 140km/h Po przebiegu około 25 tyś km średnia spalania to około 6,6 ALE UWAGA dodam że podróżowaliśmy w 4 osoby z pełnym bagażnikiem a około 100 km przejechaliśmy w górach (RUMUNIA) z wyjazdem na ponad 2000 m n p m .
6,4
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
150 km TDI DSG 4x4 - jeszcze na dotarciu - około 60% miasta.... Spokojna jazda. Dotrę wówczas napisze więcej - sądzę że średnio Kuroczek weźmie około 7.0 /100km Dotarł się i mam około 15 kkm. Po takim przebiegu w długiej trasie do 120 km średnio około 6,0. Powyżej 140 trzeba wlać już 7 litrów i więcej pozdro

Usterki Skoda Karoq

Liczba wpisów: 5
Jednostajne stuki
  • Skoda Karoq Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
Mam dziwne głuche, nie metaliczne, jednostajne (rytm nie przyspiesza w zależności od obrotow - jest taki sam) pukanie na wolnych obrotach, tak do 1900 RPM, lub przy bardzo wolnej jeździe nie przekraczającej podanej wartości obrotów. Po przekroczeniu 2000 RPM i powrocie do niskich obrotów (800 RPM) przez chwilę dźwięk ustaje, ale zaraz wraca. Najbardziej słychać na chłodnym silniku, lecz po dłuższej jeździe też można usłyszeć bardzo delikatne pukanie. Zdaża się, że przy 800 RPM dźwięk samoczynnie ustanie na chwilę lecz zaraz powróci. Proszę o sugestie co to może być.
25 komentarzy
Po przejechaniu 112tys km zaczął występować wpierw mało słyszalny szum z okolic rozrządu po przejechaniu tysiąca km zawsze rano na ostygniętym silniku po odpaleniu szum już był słyszalny i po dodaniu gazu już było słychać metalowy pisk .po około 2minutach wszystko zanikało była normalna praca silnika z pełną kultura nic nie pokojacego .zdialem pasek z osprzętu i rano dalej był szum .Więc już dłużej nie czekałem tylko mechanik wymienił cały rozrzad i to był pewny traf pompa wody -głośny pisk chrobotanie suchego łożyska oraz rolka napinająca luz na łożysku i chrobotanie .Nagrałem filmik z uszkodzonymi czesciami
  • Skoda Karoq Crossover 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 112 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samoistne pęknięcia kloszy przednich lamp w opcji ful led .w octavii z żarówkami tego nie bylo
niedopasowana klapa bagżnika
  • Skoda Karoq Crossover
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Różnica pomiędzy karoserią a klapą bagażnika (odstaje) wynosi ponad 5 mm strona prawa .Strona lewa prawie dobrze.
Skoda Karoq Crossover