Szukaj

Informacje o Skoda Karoq Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie czeskiego producenta Karoq zastąpił model Yeti. Tak jak jego większa siostra - Skoda Kodiaq, model pod względem stylistycznym bazuje na rozwiązaniach przedstawionych w prototypie z roku 2016 o nazwie Vision S Concept. Skoda Karoq powstała także na tej samej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Tiguan drugiej generacji oraz Seat Ateca). Nazwa auta wywodzi się z zespolenia słów „kaar’raq” (samochód) oraz „ruq” (strzała) w języku ludu zamieszkującego wyspę Kodiak położoną u wybrzeży Alaski.

 

czytaj więcej
Powagosław

Karoq wygląda poprawnie, jest logicznie skomponowany w środku i na zewnątrz. Nie ma oczywistych słabych punktów, które dyskwalifikowałyby go w podbiciu rynku kompaktowych i subkompaktowych crossoverów. W Polsce raczej na pewno będzie bestsellerem.

~Powagosław
Luzacjusz

Pomijając naprawdę absurdalną nazwę (następnego SUV-a proponuję nazwać Netopereq, będzie jakoś raźniej), Karoq jest ok. Nie straszy, ale też nie uwodzi. Może po prostu się przyzwyczailiśmy. W segmencie kompaktowych SUV-ów nie ma ani jednoznacznie pięknych, ani brzydkich samochodów. Więc co się liczy? Nie wiem, może cena?

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~Zbyszek1972
Skoda Karoq
Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW
Bardzo obszerne auto jak na swoje gabaryty. Spory bagażnik, wiele schowków i przydatnych uchwytów. Silnik po mimo nie dużej mocy całkiem sprawnie radzi sobie z dość sporym autem. Jakość wykonania elementów wewnątrz stoi na przyzwiotym poziomie. Fotele bardzo wygodne. Niestety całośc psuje nieudolny serwis ASO który więcej psuje niż pomaga. Ogólnie bardzo praktyczne auto i to jest moim zdaniem jego największy atut. Dla 3 osobowej rodziny wystarczający. W 2019 roku 1.5tsi mierzył się z pewnymi problemami więć ze względu na sposób użytkowania pojazdu wybór padł na 1.0tsi. W 2023 roku wydano trzecią wersję silnika 1.5tsi gdzie pewnie usunięto wcześniej występujące usterki więć być może teraz wybrałbym 1.5tsi. Jednak jeżeli auto jest głównie użytkowane w mieście to 1.0tsi w zupełności wystarczy. Na trasie też daje radę i nie ma tragedii po mimo trzech cylindrów , po prostu trzeba bardziej namachać się lewarkiem od skrzyni biegów podczas dynamicznego wyprzedzania. Nie jest doskonałym autem bez wad ale takich niema wiec warto zdawać sobie z tego sprawę bo inne marki też borykają się z pewnymi problemami.
4,7
~Jacek
Skoda Karoq
Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW
Mój pierwszy samochód z grupy VW i tu wielkie zaskoczenie.Karoq zrobił wrażenie od pierwszego dnia,Mimo małej pojemności silnik w zestawieniu w automatem DSG jest wyjątkowo wyważony bez typowych drgań dla trzech cylindrów.Skrzynia pracuje bardzo płynnie bez żadnych zastrzeżeń.Przez ponad cztery lata przejechałem 60 tyś km i mogę śmiało powiedzieć że zupełnie bezpodstawne są obawy o wydolność i wytrzymałość tego małego silnika.
4,9
~maciej
Skoda Karoq
Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW
Kompaktowe rozmiary a w środku dużo miejsca. możliwość wyposażenia samochodu wg swoich potrzeb.

Usterki Skoda Karoq

Liczba wpisów: 5
Jednostajne stuki
  • Skoda Karoq Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
Mam dziwne głuche, nie metaliczne, jednostajne (rytm nie przyspiesza w zależności od obrotow - jest taki sam) pukanie na wolnych obrotach, tak do 1900 RPM, lub przy bardzo wolnej jeździe nie przekraczającej podanej wartości obrotów. Po przekroczeniu 2000 RPM i powrocie do niskich obrotów (800 RPM) przez chwilę dźwięk ustaje, ale zaraz wraca. Najbardziej słychać na chłodnym silniku, lecz po dłuższej jeździe też można usłyszeć bardzo delikatne pukanie. Zdaża się, że przy 800 RPM dźwięk samoczynnie ustanie na chwilę lecz zaraz powróci. Proszę o sugestie co to może być.
26 komentarzy
Po przejechaniu 112tys km zaczął występować wpierw mało słyszalny szum z okolic rozrządu po przejechaniu tysiąca km zawsze rano na ostygniętym silniku po odpaleniu szum już był słyszalny i po dodaniu gazu już było słychać metalowy pisk .po około 2minutach wszystko zanikało była normalna praca silnika z pełną kultura nic nie pokojacego .zdialem pasek z osprzętu i rano dalej był szum .Więc już dłużej nie czekałem tylko mechanik wymienił cały rozrzad i to był pewny traf pompa wody -głośny pisk chrobotanie suchego łożyska oraz rolka napinająca luz na łożysku i chrobotanie .Nagrałem filmik z uszkodzonymi czesciami
  • Skoda Karoq Crossover 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 112 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samoistne pęknięcia kloszy przednich lamp w opcji ful led .w octavii z żarówkami tego nie bylo
niedopasowana klapa bagżnika
  • Skoda Karoq Crossover
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Różnica pomiędzy karoserią a klapą bagażnika (odstaje) wynosi ponad 5 mm strona prawa .Strona lewa prawie dobrze.
Skoda Karoq Crossover