Szukaj

Informacje o Skoda Karoq Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie czeskiego producenta Karoq zastąpił model Yeti. Tak jak jego większa siostra - Skoda Kodiaq, model pod względem stylistycznym bazuje na rozwiązaniach przedstawionych w prototypie z roku 2016 o nazwie Vision S Concept. Skoda Karoq powstała także na tej samej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Tiguan drugiej generacji oraz Seat Ateca). Nazwa auta wywodzi się z zespolenia słów „kaar’raq” (samochód) oraz „ruq” (strzała) w języku ludu zamieszkującego wyspę Kodiak położoną u wybrzeży Alaski.

 

czytaj więcej
Powagosław

Karoq wygląda poprawnie, jest logicznie skomponowany w środku i na zewnątrz. Nie ma oczywistych słabych punktów, które dyskwalifikowałyby go w podbiciu rynku kompaktowych i subkompaktowych crossoverów. W Polsce raczej na pewno będzie bestsellerem.

~Powagosław
Luzacjusz

Pomijając naprawdę absurdalną nazwę (następnego SUV-a proponuję nazwać Netopereq, będzie jakoś raźniej), Karoq jest ok. Nie straszy, ale też nie uwodzi. Może po prostu się przyzwyczailiśmy. W segmencie kompaktowych SUV-ów nie ma ani jednoznacznie pięknych, ani brzydkich samochodów. Więc co się liczy? Nie wiem, może cena?

~Luzacjusz

Skoda Karoq Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4382 mm
Długość z hakiem holowniczym 4438 mm
Szerokość 1841 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2025 mm
Wysokość 1605 mm
Rozstaw osi 2638 mm
Rozstaw kół - przód 1576 mm
Rozstaw kół - tył 1541 mm
Prześwit 172 mm
Prześwit 4x4 176 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1022 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1020 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1486 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1451 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 521 l
Kąt natarcia 18,5 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~Zbyszek1972
Skoda Karoq
Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW
Bardzo obszerne auto jak na swoje gabaryty. Spory bagażnik, wiele schowków i przydatnych uchwytów. Silnik po mimo nie dużej mocy całkiem sprawnie radzi sobie z dość sporym autem. Jakość wykonania elementów wewnątrz stoi na przyzwiotym poziomie. Fotele bardzo wygodne. Niestety całośc psuje nieudolny serwis ASO który więcej psuje niż pomaga. Ogólnie bardzo praktyczne auto i to jest moim zdaniem jego największy atut. Dla 3 osobowej rodziny wystarczający. W 2019 roku 1.5tsi mierzył się z pewnymi problemami więć ze względu na sposób użytkowania pojazdu wybór padł na 1.0tsi. W 2023 roku wydano trzecią wersję silnika 1.5tsi gdzie pewnie usunięto wcześniej występujące usterki więć być może teraz wybrałbym 1.5tsi. Jednak jeżeli auto jest głównie użytkowane w mieście to 1.0tsi w zupełności wystarczy. Na trasie też daje radę i nie ma tragedii po mimo trzech cylindrów , po prostu trzeba bardziej namachać się lewarkiem od skrzyni biegów podczas dynamicznego wyprzedzania. Nie jest doskonałym autem bez wad ale takich niema wiec warto zdawać sobie z tego sprawę bo inne marki też borykają się z pewnymi problemami.
4,9
~Łukasz
Skoda Karoq
Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Wersja Style + nawigacja + kamera cofania + koło zapasowe + alarm. Po 3 latach użytkowania nie mam żadnych zastrzeżeń. Auto spisuje się świetnie, wszystko działa jak należy, nic się przez ten czas nie zepsuło. Za tę cenę jestem bardzo zadolowny z wygody, mocy, spalania, dodatkowych funkcji. Automatyczna skrzynia biegów połączona z aktywnym tempomatem adaptacyjnym działają super, ogromna wygoda podczas jazdy. Z dodatkowych opcji polecam kamerę cofania i czujniki parkowania. Czujniki w połączeniu z automatycznym hamulcem już dwa razy zapobiegły drobnej stłuczce na parkingach. Byłem pozytywnie zaskoczony jak auto się zbiera i przyspiesza, biorąc pod uwagę rozmiar silnika. Podgrzewane przednie siedzenia działają super, chociaz korzysta się z tego rzadko. Wszystkie inne udogodnienia typu automatyczny czujnik deszczu, automatyczne światła, sterowanie głosowe telefonem, radiem czy nawigacją, czy automatyczny hamulec przy zatrzymaniu pod górę - generalnie to po przesiadnięciu się ze 'zwykłego' starego auta bez żadnej z tych opcji to czuć ogromny komfort jazdy. Dużo miejsca, praktyczne schowki, dobra widoczność z fotela kierowcy. Wiadomo, auto ze średniej półki cenowej, bez fajerwerków i nie do 'lansu', ale jeśli ktoś szuka solidnego, pewnego, wygodnego auta dla rodziny do codziennego użytku to polecam w 100%.
2,4
~Kier
Skoda Karoq
Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Na samochód uparła się żona. Sam nie wiem dlaczego się na to zgodziłem . Samochód zrobiony pod kontem kobiety , emeryta i ich zerowych oczekiwań wobec motoryzacji, ma za zadanie jeździć z punktu A do B. Taki jest SKODA .Jadąc nim czuję się jak w pudełku głośno pozycja mało wygodna za kierownicą silnik ospały z katastrofalnym LAGIEM . Gumowy układ kierowniczy, zero reakcji z podłoża. System multimedialny z ekranem dotykowym to katastrofa. Działa z opóźnieniem i kiepsko reaguje na dotyk. Silnik pali jak smok, średnia po mieście to 8,6 l w trybie ECO hamulce jak od Fabi strach tym mocniej hamować . Ale najgorsze jest to że auto ciągle ma usterki a to że naprawiają je a one wracają świadczy o wadach auta i nieudolności Skody . Jeszcze rok i zapomnę o tym idiotycznym aucie .
Średnie spalanie dla Skoda Karoq Crossover
7,3 – 8,2
l/100 km
6,4 – 6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
SKODA KAROQ 2.0 TDI 150 KM 4x4 DSG (automat). Średnie spalanie wynosi około 7.0 L/100 km. Jazda ekonomiczna tylko na ustawieniu D na skrzyni i ECO w systemie. Przejechałem 20 tys. km. Połowa autostrada/ekspresówka, a połowa dystansu to miasto (poznań)/pozamiejski. Do pracy jak dojeżdżam 37 km rano bez korków spalanie 6.0 L/100 km. Powrót w korkach to spalanie 6,7 L/100 km. Autostrada 140 km/h + ekspresówka 120 km.h = spalanie około 7,2 L/100 km. Powyżej 140 km/h spalanie rośnie powyżej 8.0. przy 160 km/h spalanie 9.0 L. Komputer pokazuje dobrze spalanie bo sprawdzałem na około 20 tankowaniach do pełna. Czasami się myli o 0,1-0,2 L/100 km. Klimatyzacja włączona cały czas praktycznie. Spalanie AdBlue około 1l/1000 km
6,3
Skoda Karoq
Crossover 2.0 TDI 150KM 110kW
No i po trasie około 3000 km - średnio około 6,2. Po równo autostrada około 130 km/h. miasto - ale bez korków i trasa poza zabudowanym terenem z prędkością około 70-100km/h Obecnie około 6,5-7,0 - w zależności czy korki czy trasa Generalnie zużycie paliwa nie przekracza 7.0 jak nie przekracza się 140km/h Po przebiegu około 25 tyś km średnia spalania to około 6,6 ALE UWAGA dodam że podróżowaliśmy w 4 osoby z pełnym bagażnikiem a około 100 km przejechaliśmy w górach (RUMUNIA) z wyjazdem na ponad 2000 m n p m .
7,2
Skoda Karoq
Crossover 1.0 TSI 115KM 85kW
Zużycie paliwa w tym silniku mocno jest uzależnione od stylu jazdy. Nie przekraczając 100km/h jesteśmy w stanie spalić przyzwoitą ilość paliwa czyli coś w granicach 6,5l ale jeżdżąc bardzo dynamicznie i przekraczająć 120km/h dojdziemy do 9l a nawet lepiej.

Usterki Skoda Karoq

Liczba wpisów: 5
Jednostajne stuki
  • Skoda Karoq Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
Mam dziwne głuche, nie metaliczne, jednostajne (rytm nie przyspiesza w zależności od obrotow - jest taki sam) pukanie na wolnych obrotach, tak do 1900 RPM, lub przy bardzo wolnej jeździe nie przekraczającej podanej wartości obrotów. Po przekroczeniu 2000 RPM i powrocie do niskich obrotów (800 RPM) przez chwilę dźwięk ustaje, ale zaraz wraca. Najbardziej słychać na chłodnym silniku, lecz po dłuższej jeździe też można usłyszeć bardzo delikatne pukanie. Zdaża się, że przy 800 RPM dźwięk samoczynnie ustanie na chwilę lecz zaraz powróci. Proszę o sugestie co to może być.
25 komentarzy
Po przejechaniu 112tys km zaczął występować wpierw mało słyszalny szum z okolic rozrządu po przejechaniu tysiąca km zawsze rano na ostygniętym silniku po odpaleniu szum już był słyszalny i po dodaniu gazu już było słychać metalowy pisk .po około 2minutach wszystko zanikało była normalna praca silnika z pełną kultura nic nie pokojacego .zdialem pasek z osprzętu i rano dalej był szum .Więc już dłużej nie czekałem tylko mechanik wymienił cały rozrzad i to był pewny traf pompa wody -głośny pisk chrobotanie suchego łożyska oraz rolka napinająca luz na łożysku i chrobotanie .Nagrałem filmik z uszkodzonymi czesciami
  • Skoda Karoq Crossover 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 112 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samoistne pęknięcia kloszy przednich lamp w opcji ful led .w octavii z żarówkami tego nie bylo
niedopasowana klapa bagżnika
  • Skoda Karoq Crossover
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Różnica pomiędzy karoserią a klapą bagażnika (odstaje) wynosi ponad 5 mm strona prawa .Strona lewa prawie dobrze.
Skoda Karoq Crossover