Szukaj

Informacje o Skoda Felicia II Kombi 1.3 68KM 50kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Auta małe
Druga generacja Felicii debiutowała w 1998 roku. Auto niewiele różniło się od swojego poprzednika. Zmiany objęły między innymi atrapę chłodnicy, zderzaki oraz wyposażenie wnętrza. Niedługo po zaprezentowaniu modelu, jego oferta powiększyła się o wersję Blue Sky z automatycznie rozsuwanym dachem. W 2000 roku Felicia zwyciężyła w konkursie Top Budget Car magazynu Auto Express. Choć w 1999 roku samochód został zastąpiony modelem Fabia, jego produkcja zakończyła się dopiero w 2001 roku.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1289 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Martens9310
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Jak na budżetowe auto jestem pozytywnie zaskoczony. Przesiadłem się z Kadetta E i to był dobry wybór. Miałem szczęście, że trafiłem na zadbany egzemplarz, ze znaną historią eksploatacji (większość przebiegu nakręcona w trasie). Zaznaczam, że to moje pierwsze auto z koncernu VW. Z zalet wymieniłbym: pojemny kufer (na długi wyjazd w sam raz), dobre ogrzewanie, całkiem żwawy motor i prostą budowę, dzięki której wiele można zrobić samemu (a dla studenta to dość istotna rzecz). Wady: niewygodne fotele (na długich trasach potrafią mocno zmęczyć), stukająca roleta, hałasujące plastiki podczas jazd po dziurach,haczący wsteczny bieg. Ogółem niezłe auto dla kogoś, kto szuka środka lokomocji, który w miarę bezboleśnie przewiezie z punktu A do punktu B. Oczywiście fajerwerków spodziewać się nie należy, ale jest w miarę OK. Na auto z wyższej półki jeszcze przyjdzie czas ;)
3,6
~bocian
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Doskonale niezawodne autko - oczywisćie nie jest to limuzyna tylko autko niższej klasy. Kupiłem przy 86 tyś od znajomego - zjeździłem nim Polskę, Niemcy, Szwajcarię, Chorwację, Bośnię, Macedonie, Grecje, Serbię, Czarnogórę itp. Poza jedną padaką stabilizatora na alternatorze - bez awaryjnie! Wiadomo - do Felci trzeba się przyzwyczaić i z niektórymi drobnymi usterkami nauczyć się żyć. Ale większych usterek brak. Polecam komuś kto nie jest super wymagający a potrzebuje pojeździć po prostu i to niekoniecznie blisko. drugą taką felcię tylko nie kombika ma żona i jest podobnie - brak poważnych usterek (przebieg 130 tyś) w zasadzie dzieją się identyczne rzeczy jak w mojej.
3,9
~DarQ_
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Ogólnie bardzo lubię ten samochód, kupiłem go od znajomego za śmieszną kwotę i może dlatego darzę go taką sympatią. Wymagam od niego jednego - ma jeździć... i jeździ ;) moja skodzianka to model produkcyjny 2000 pierwsza rejka 2001 1,3MPI + LPG
Średnie spalanie dla Skoda Felicia II Kombi 1.3 68KM 50kW 1998-2001
7,6
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Autko jak na posiadaną moc dużo pali. Cykl mieszany około 8,5 l LPG/100km, krótkie trasy to 9-9,5 l LPG/100km. W trasie jak jade 80-100 potrafi zejść do ok 7,5 l LPG/100km. Używam mojej feli jako holownika do przyczepy kempingowej Niewiadów N126d i tutaj powstają mega spalania. Z przyczepą, dwoma rowerami na dachu, pełnym bagażnikiem i dwie osoby należy zapomnieć o 5 biegu bo nie utrzymuje prędkości nawet na prostej drodze. Na 4 biegu jazda z pedałem w podłodze przy prędkości 70-80km/h spalanie 13-14 l LPG/100km. Jak sie jedzie bez szaleństw około 65 km/h potrafi zejść do 11 l LPG/100km. Najbardziej irytujące jest to że mam butle w miejscu po kole zapasowym o pojemnośći wodnej 34 l(gazu wchodzi max 27 l) to na pełnym baku w mieście wychodzi 280-300 km a w trasie z przyczepą 200-240 km, solo(bez przyczepy, rowerów) nawet 350 km. Posiadam instalacje z sekwencyjnym wtryskiem gazu, a na kasecie sterującej jest napis AGIS. Oprócz co rocznych przeglądów nic nie dokładam do instalacji. Jestem jje pierwszym właścicielem przejechałem już tą felą 100 kkm na benzynie i teraz 50 kkm na gazie. Jak dla mnie oceniam to autko na 3+ (według szkolnej oceny 1-5). Minusy tego auta: mało mocy, duże spalanie, brak klimy. Zalety to tania eksploatacja, tanie części, psują się tylko pierdoły.
6,8
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Z praktyki 6,5-7,0 l na trasie.8,0-8,5 l miasto.Przypominam przebieg silnika-330 tys.km.,więc nie narzekam.Kiedyś było nawet tak,że spalała na trasie nawet 5,5-6,0 l.Oczywiście z gazem ostroznie.Prędkość max.120 km/h.
6,8
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
Z praktyki 6,5-7,0 l na trasie.8,0-8,5 l miasto.Przypominam przebieg silnika-330 tys.km.,więc nie narzekam.Kiedyś było nawet tak,że spalała na trasie nawet 5,5-6,0 l.Oczywiście z gazem ostroznie.Prędkość max.120 km/h.

Usterki Skoda Felicia II

Liczba wpisów: 41
Jak regulować częstotliwość wahnięć wycieraczek? w?
  • Skoda Felicia II Hatchback
Nie wszyscy użytkownicy tego modelu wiedzą, że producent przewidział możliwość regulacji częstotliwości wahnięć wycieraczek szyby przedniej w trybie pracy przerywanej. Aby skorzystać z tej funkcji należy: 1. Przesunąć dźwignię wycieraczek w dół - nastąpi przetarcie szyby jeden raz. 2. W uzależnionym od intensywności opadów czasie włączyć tryb pracy przerywanej. 3. System zapamięta interwał czasowy od włączenia wycieraczek do ich ponownego uruchomienia i wahnięcia odbywać się będą w czasie zaprogramowanym przez użytkownika.
Problem rozwiązany
Pękająca przednia szyba
  • Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001
  • nadwozie
Właścicieli Skody Favorit i Felicii bardzo często trapi usterka polegająca na pękaniu szyby przedniej. Przyczyną tej dość kłopotliwej i zarazem kosztownej usterki jest niedostateczna sztywność nadwozia, które zbyt mocno poddaje się siłom działającym na nie podczas przejeżdżania różnego rodzaju nierówności. Rozwiązaniem problemu jest zamontowanie pod maską silnika rozpórki łączącej przednie amortyzatory. Ma ona za zadanie zwiększenie sztywności nadwozia. Rozpórkę można nabyć jako wyposażenie dodatkowe. W wersjach GLX była montowana fabrycznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak zabezpieczyć auto przed zimą?
  • Skoda Felicia II
Na stacjach można dostać silikon do uszczelek. Dzięki niemu uszczelki nie przymarzają. U mnie się sprawdził ten patent. Wszystkie metalowe elementy zamka można potraktować odmrażaczem do zamków. Nie tylko wkładać w dziurkę od klucza i psikać, ale też popryskać z wierzchu mechanizm zatrzaskujący, starając się dotrzeć we wszystkie zakamarki. W zimie dobrze robi nalanie trochę denaturatu[drink] do paliwa. Ja leję dwie setki na cały bak. Oczywiście można też kupować amerykańskie Water Removery i inne takie preparaty, ale w gruncie rzeczy to to samo tylko że kilka razy droższe :-) I PAMIĘTAJCIE ABY ZAMYKAĆ WENTYLACJE PO SKOŃCZONEJ JEŹDZIE!!! Przy mrozach -20 to nie pomoże, ale przy 0 temperaturach na pewno nie będą wam marzły szyby od środka (ja tak niestety miewałem). Odkąd zamykam wentylacje w samochodzie jest o wiele cieplej podczas wsiadania, nawet kiedy samochód nie jeździł od kilku dni. Kiedyś nawet przy -3, kiedy samochód był przysypany grubą warstwą śniegu miałem w aucie ponad 10 stopni w plusie!
Problem rozwiązany
Skoda Felicia II Kombi