Szukaj

Informacje o Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Auta małe
Druga generacja Felicii debiutowała w 1998 roku. Auto niewiele różniło się od swojego poprzednika. Zmiany objęły między innymi atrapę chłodnicy, zderzaki oraz wyposażenie wnętrza. Niedługo po zaprezentowaniu modelu, jego oferta powiększyła się o wersję Blue Sky z automatycznie rozsuwanym dachem. W 2000 roku Felicia zwyciężyła w konkursie Top Budget Car magazynu Auto Express. Choć w 1999 roku samochód został zastąpiony modelem Fabia, jego produkcja zakończyła się dopiero w 2001 roku.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1289 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Bazyli
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Posiadam dwie Felicie, jedna z 2000 roku z przebiegiem 46 tys. km. z silnikiem 1,3MPi o mocy 68KM, druga z 1996 roku z przebiegiem ponad 600 tys. km z silnikiem 1.3i o mocy 54KM. Pierwszą kupił mój ojciec z salonu jako nową, jest używana sporadycznie, drugą mam od 16 lat i służy jako samochód roboczy do wożenia gruzu i drewna. W tej roli najlepiej sprawdziłaby się z silnikiem 1.9D, ale 54 konne 1.3 też daje radę. Felicia świetnie sprawdzi się jako tani samochód do codziennej eksploatacji, to najlepiej z silnikiem 1.3. Jako wóz roboczy także sprawuje się nienagannie. W zasadzie już za ok. 1000 zł można dostać samochód, który będzie wiernie służył na co dzień i którym można pojechać w 4 osoby na wakacje (w 5 będzie już ciasno). koszty utrzymania w zasadzie nie występują. Jak coś się zepsuje, części są tanie, a naprawa prosta. Ogółem na Felicji można polegać, awarie uniemożliwiające jazdę raczej nie występują. Są to jedne z najlepszych samochodów, jakie miałem do tej pory, a miałem sporo.
3,2
~Michal
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Moment sprzedaży to szczera opinia. Kupiłem jeden z najdroższych z małym przebiegiem. Ma swoje wady, naprawy tanie, nie ma tańszego auta w europie tak myślę, ale trzeba czasem zajrzeć pod tą maskę czy są płyny. Małe z zewnątrz trochę ciasne w środku. Świetnie się parkuje i wyprzedza - widoczność i zawsze się gdzieś wciskam. Brak wspomagania nie robi mi tutaj różnicy, jestem chłop a nie pipa. Brakowało mi niestety klimatyzacji, i... tyle. Jeździłem tym wszędzie dalej i bliżej, jeździłem mercedesami i vw ami, ale te najlepiej zapamiętam, bo żadnych podkreślam żadnych problemów, ludziom te auta się psują wydają majątki, a moje śmiga. Kupił bym ponownie.
4,7
~Tusiek
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Mały na zewnątrz, duży w środku, zwrotny, zrywny, pakowny i niezawodny. Polecam jako mały rodzinny samochód. Spokojnie zmieści się w niego 4 osobowa rodzina ze średnim bagażem. Sprawdza się świetnie również jako mały pierdzik do miasta. Na pierwszy samochód bardzo polecam. Mówią, że wyciąga 160, ale ja wyciskam z niej ponad 170. Pomimo wieku, oprócz rdzewiejącego tłumika nie miał nigdy żadnych usterek. Spokojnie można nim wjechać do lasu i zasuwać ponad 80km/h po szutrze bez obawy, że urwie się podwozie. Słyszałem, że rdzewieją, ale na moim nie widać żadnego brunatnego punktu (z wyjątkiem tłumika). Odpala zawsze, nawet przy 20 stopniowym mrozie. Banalna w obsłudze i naprawie. Prowadzi się bez zarzutów. Ładnie wchodzi w zakręty i trzyma się drogi. Moim zdaniem jeden z najlepszych w swojej klasie. Lepsza jest chyba tylko skoda favourit i Łada samara. Jest to jeden z ostatnich tak praktycznych, przestronnych i funkcjonalnych samochodów i co najważniejsze, nie ma jeszcze aż tak dużo zbędnej elektroniki, która mogłaby się zepsuć.
Średnie spalanie dla Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001
7,2
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
W mieście przy całkiem dynamicznej jeździe spalanie zatrzymuje się przy 8,5l/100km. W zimę ciągnie odrobinę więcej, nie przekraczając jednak 9l/100km. Teraz kiedy zaczyna się robić ciepło najwyraźniej i Feli jest trochę lżej - pobiera w okolicach między 8,3 a 7,9/100 chociaż mogła to spowodować zmiana stacji benzynowej. W trasie przy średniej 100-120km/h, 3 osobach na pokładzie i bagażu na kilka dni wycieczki spaliło 6,5l/100. Spalanie podaję bardzo dokładne - wyjeżdżam bak i tankuję pod korek niemal zawsze sprawdzając przebieg po zatankowaniu.
7,7
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Moja Felicia spala patrząc na pozostałe opinie i fora dot. tego modelu raczej standardowo. Przy w miarę dynamicznej jeździe w mieście (90% dystansów) spala 8,5l/100km, przy mocnym butowaniu - dobija do 9 i nie udało mi się go jeszcze przekroczyć. W trasie, testowane na dystansie 600km całkiem dynamicznej jazdy (drogi krajowe bez trzymania się zupełnego optimum, średnia powiedzmy 110-120km/h) zjada około 6,5l/100km Przy bardzo oszczędnej jeździe w godzinach raczej nocnych (mała ilość postojów na światłach) spala w okolicach 7,0l/100 w mieście.
6,9
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
mam już to auto 2 lata i spalanie nie jest zbyt zadowalające przy tak małej mocy, przy codziennym użytkowaniu czyli dojazd do pracy i jakieś inne podróże w innych celach to jakoś około 7 litrów na 100 km, po zalaniu 98 może o 0.1 lub 0.2 litra mniej. A w super korkach i gigantycznym natężeniu ruchu, roboty drogowe czy jazda na zimnym silniku spalanie sięgało 8 litrów, gdy się gdzieś śpiesze czyli co za tym idzie częste redukcje biegu to nawet te 8 litrów przekracza ale to jest zrozumiałe gdyż cieżko wykrzesać moc z tego auta. Byłem miło zaskoczony jadąc do Warszawy z Sosnowca i z powrotem z prędkością od 90km/h do 130km/h udało się zejść poniżej 6 litrów, licze że było by około 5,5 ale w warszawie mnie dopadły korki .. gdy jechałem do Czech, fura załadowana na 5 osób, no to już zjadła dużo pomimo tego że cały czas prosta droga, niecałe 7 litrów, chyba że czeska benzyna jest jakaś inna

Usterki Skoda Felicia II

Liczba wpisów: 41
Jak regulować częstotliwość wahnięć wycieraczek? w?
  • Skoda Felicia II Hatchback
Nie wszyscy użytkownicy tego modelu wiedzą, że producent przewidział możliwość regulacji częstotliwości wahnięć wycieraczek szyby przedniej w trybie pracy przerywanej. Aby skorzystać z tej funkcji należy: 1. Przesunąć dźwignię wycieraczek w dół - nastąpi przetarcie szyby jeden raz. 2. W uzależnionym od intensywności opadów czasie włączyć tryb pracy przerywanej. 3. System zapamięta interwał czasowy od włączenia wycieraczek do ich ponownego uruchomienia i wahnięcia odbywać się będą w czasie zaprogramowanym przez użytkownika.
Problem rozwiązany
Pękająca przednia szyba
  • Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001
  • nadwozie
Właścicieli Skody Favorit i Felicii bardzo często trapi usterka polegająca na pękaniu szyby przedniej. Przyczyną tej dość kłopotliwej i zarazem kosztownej usterki jest niedostateczna sztywność nadwozia, które zbyt mocno poddaje się siłom działającym na nie podczas przejeżdżania różnego rodzaju nierówności. Rozwiązaniem problemu jest zamontowanie pod maską silnika rozpórki łączącej przednie amortyzatory. Ma ona za zadanie zwiększenie sztywności nadwozia. Rozpórkę można nabyć jako wyposażenie dodatkowe. W wersjach GLX była montowana fabrycznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak zabezpieczyć auto przed zimą?
  • Skoda Felicia II
Na stacjach można dostać silikon do uszczelek. Dzięki niemu uszczelki nie przymarzają. U mnie się sprawdził ten patent. Wszystkie metalowe elementy zamka można potraktować odmrażaczem do zamków. Nie tylko wkładać w dziurkę od klucza i psikać, ale też popryskać z wierzchu mechanizm zatrzaskujący, starając się dotrzeć we wszystkie zakamarki. W zimie dobrze robi nalanie trochę denaturatu[drink] do paliwa. Ja leję dwie setki na cały bak. Oczywiście można też kupować amerykańskie Water Removery i inne takie preparaty, ale w gruncie rzeczy to to samo tylko że kilka razy droższe :-) I PAMIĘTAJCIE ABY ZAMYKAĆ WENTYLACJE PO SKOŃCZONEJ JEŹDZIE!!! Przy mrozach -20 to nie pomoże, ale przy 0 temperaturach na pewno nie będą wam marzły szyby od środka (ja tak niestety miewałem). Odkąd zamykam wentylacje w samochodzie jest o wiele cieplej podczas wsiadania, nawet kiedy samochód nie jeździł od kilku dni. Kiedyś nawet przy -3, kiedy samochód był przysypany grubą warstwą śniegu miałem w aucie ponad 10 stopni w plusie!
Problem rozwiązany
Skoda Felicia II Hatchback