Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Adr
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Jestem pozytywnie zaskoczony tym samochodem. Tu podaję kilka istotnych rzeczy: 1.Bagażnik bardzo duży i ustawny (można wozić meble, wózki, rowery itd.). 2. Silnik elastyczny, oszczędny ale słaby moment obrotowy (idealny do jazdy 1-2 os. z lekkim bagażem, wyprzedzanie też jest możliwe). 3. Dość miękkie zawieszenie. 4. Niestety sylwetka auta powoduje sporą podatność na boczne podmuchy wiatru. 5. W środku są twarde plastiki ale dobrze spasowane i ładnie wyglądające. 6. W środku jest dużo miejsca. Cztery osoby mogą jechać wygodnie (może to nie passat b5, którego miałem ale jakoś zmniejszenia komfortu nie odczułem mocno). Ogólnie auto fajne. W tej klasie nie ma bardziej oszczędnego auta (ogólnie, nie tylko spalanie), które jest też dość wygodne i całkowicie nadaje się na potrzeby małej rodziny (najlepiej 2+1).
4,4
~Przemek
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Był to mój samochód służbowy na wyłączność używałem go codziennie do jazdy po mieście około 100-200km dziennie ale również dalsze trasy się zdarzały. Bardzo dobrze się nim jeździło. Zaskakująco dobre spasowanie wnętrza materialy twarde ale za to dobrej jakości plastiki nic nie skrzypi nie ugina się normalnie beton.
4,8
~Brandonn
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Bardzo pozytywnie zaskoczony. Niezawodna. Ekonomiczna. Pierwszy raz mam skode i chyba nie ostatni.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi Facelifting