Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Kombi

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia III Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,8 m
Promień skrętu 4,9 m
Długość 4257 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1488 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 940 mm
Prześwit 133 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1395 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość bagażnika 960 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 958 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 13,1 stopnie
Maksymalna ładowność 530 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Arek
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto do codziennej jazdy. Niczym się nie wyróżnia. Ma wszystko co potrzeba. Jest ekonomiczne, ma pojemny bagażnik, w miarę dobre światła. Dynamika zaskakuje na plus. Co do minusów, to kultura pracy silnika, chodzi tak jak by miał się rozlecieć za chwilę,ale tak już jest przy 3 cylindrach. Miękkie zawieszenie, jak się hamuje ostrzej to auto się buja do przodu jak kiedyś polonez. Turbodziura do przeżycia jak się przyzwyczaisz to ogarniesz wyprzedzanie. Skrzynia na zimnym haczy wsteczny. Ogólnie tani pochłaniacz kilometrów.
4,4
~Tomek
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Autko spełnia moje oczekiwania. Kupiłem samochód typowo na dojazdy do pracy. Pracuje jako kierowca ciężarówki w Niemczech, więc jestem przyzwyczajony do długich tras. Ludzie narzekaja na brak wygody, mi jednak odpowiada i uważam że długa jazda nie jest uciążliwa. Do pracy mam około 1000km, róbie to na strzała, z postojami tylko na toaletę. Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest w miarę nowy i z niskim przebiegiem za nieduże pieniądze. Ponadto, jeśli ktoś ma pojęcie o jeździe potrafi bardo mało spalić. Gdy kręcę się koło domu to spalanie wynosi około 3.8-4.2 litra, na autostradzie przy 120km/h (jest to moja prędkość, gdyż raz nie ma co nadwyrężać silnika 1.4, a dwa nie pracuje żeby mandaty pracic i stracić prawko co jest moim źródłem dochodów (taka informacja dla tych których śmieszy moja prędkość)) autko Pali wtedy około 4.5-4.7 litra, zależy od pogody i od tego jak posługujemy się pedałem gazu i dobieraniem biegów
3,5
~pawel182
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Auto proste i tanie (przynajmniej jeśli chodzi o wykonanie). 110KM silnik w tym aucie jest dynamiczny i elastyczny. Cechuje się przy tym umiarkowanym apetytem na paliwo ale niestety zużywa tez trochę oleju. Skrzynia biegów działa dobrze a jej ze stopniowanie jest całkiem dobre: przy 3000obr/min mamy licznikowe 130km/h. Zawieszenie zupełnie nie pasuje do mocnego silnika ponieważ auto prowadzi się bardzo źle: jest miękkie, nieprzewidywalne i przechyla się mocno na zakrętach a z drugiej strony wcale nie jest jakoś szczególnie komfortowe. Wnętrze to kolejna wada tego samochodu. W całości wykonane z twardego nieprzyjemnego plastiku a samo spasowanie elementów daje dużo do życzenia. Wnętrze jest bardzo wąskie co przekłada się na bardzo wąski tunel środkowy. Pozycja za kierownica również mogłaby być lepsza. Uchwyty na kubki to jakieś nieporozumienie - małe i nieporęczne. Brak podłokietnika (chociaż być może można go dokupić w opcji...?). Mała ilość schowków W segmencie B jest to jedno z nielicznych kombi (nie licząc chyba Renault Clio) co sprawia że auto ma bardzo małą konkurencje. Auto zdecydowanie dla osób, mało wymagających, którym przede wszystkim zależny na dużym bagażniku.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Kombi
5,5 – 6,6
l/100 km
4,9 – 5,2
l/100 km
5,4 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
260km, uzupełniam lpg i benzynę do pełna i płace 102zl czyli 38zl na sto km czyli gdybym to podzielił przez koszty gazu (i nie musiał wliczać wówczas koszty benzyny) to wyszło by że pali 13l gazu. W trasie faktycznie 7-8l gazu. Po modyfikacji polegającej na tym że obniżyłem temp przełączania lpg z 50 na 25c spalanie gazu wzrosło + jazda bez dotrysku benzyny powyzej 9ms lub 4300obr, a spadło benzyny i sumarycznie dojazd 3.5km do pracy to koszt ok 33zl czyli 11l lpg na 100km. Gdybym tankowal TYLKO LPG to faktycznie, koszty przejechania 260km wyniósłby ok 68zl czyli 8.5l lpg no ale ludzie kochani nie oszukujmy się liczby nie kłamią
6,6
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Wszystkie wyniki z dziennika tankowań, komputer pokładowy zawyża spalanie o 0.5 do 1.0 litra. Przebieg 22000. Najniższe spalanie 4.54 to wynik z tras Szczecin-Gdańsk-Szczecin i Szczecin-Bydgoszcz-Szczecin, czyli z przejazdu drogami krajowymi. Średnia prędkość 73km/h, prędkość przelotowa 95-105km/h z tempomatem, w terenie zabudowanym 55-60km/h. Spalanie 6.29 to średnia z tankowań, spalanie 8.9 to wynik jazdy po mieście w zimie, na krótkich odcinkach i w porannych korkach. Ostatnia trasa Szczecin-Berlin-Szczecin, 4 dorosłe osoby + bagaże, spalanie 7.02, prędkość na autostradzie 120-140km/h z tempomatem. Po mieście jeżdżę dynamicznie, często na wysokich obrotach, ale zdarzają się dni jazdy w tempie kółka różańcowego. Według mnie auto jak na pojemność silnika, wielkość i masę spala niewiele paliwa, ale są samochody które przy podobnej pojemności spalają mniejsze ilości paliwa, np Honda i Suzuki. Całość podsumuję tak: auto pali dokładnie tyle ile mu wleję paliwa, nie chce spalać ani kropli mniej, ani więcej. Sława!
5,7
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
Auto naprawdę ekonomiczne: przy spokojnej, codziennej jeździe do pracy (70 km/h ze stałą prędkością) schodzę do 5 - 5,5 l na 100 km, na autostradzie przy jeździe 110-120 km/h wzrasta do 6,5. Te wielkości wynikają z tankowania. Auto mam dopiero 2 miesiące i zrobiłem nim dopiero 4 tysiące kilometrów, ale mogę naprawdę szczerze polecić. Zwłaszcza, jeśli dla kogoś liczy się ekonomia jazdy.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi