Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1400-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

2,5
~Marceli
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Autko słabe cała ta otoczka że to niby prosta i solidna konstrukcja to jakiś absurd. Zacznę od materiałów 1. konsola środkowa górna część z fajnego tworzywa a le to co poniżej to tandeta to samo plastiki na drzwiach podatne na zrysowani i do tego zaczynają popiskiwać , tapicerka pomimo małego przebiegu wygląda tak jak dyby auto miało ze 150 tyś km więcej. 2. Elektronika to sprawdzone rozwiązania z VW co za bzdura 6x awaria elektroniki . Silnik producent twierdzi że pali tyle i ma takie osiągi kolejne kłamstwo o ile przyspieszenie jest dobre to spalanie złe ( a nawet super wysokie jak na tak małe autko ) 3. Lampy zaczęły rok temu parować początkowo jedna a potem kolejna. plastiki zewnętrzne w zderzaku zrobiły się szare. Auto gdyby było tanie to jest godne polecenia ale cena spora ( jak za takie auto )a liczba awarie częste a do tego materiały wykończeniowe bardzo kiepskie. Czytałem parę ocen pozostałych niby pseudo posiadaczy Fabi III i miałem niezły ubaw jak bardzo się nudzą panowie w ASO Skody by takie brednie pisać ( kupować full opcję by mieć frajdę z jazdy takie tekst panowie z ASO skody do pracy a nie brednie pisać )
4,7
~Bogdan
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Świetny samochód, w szczególności za te pieniądze. Wyposażenie bardzo przyjemne - Ambition - podgrzewane fotele, tempomat, klimatyzacja automatyczna, Bluethoth, start stop, czujniki parkowania, android auto itd. Dynamiczna i ekonomiczna. Genialna do miasta, niezła na trasę.
4,6
~Dominik
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Autem jeżdżę dwa lata, jestem zadowolony z tej Skody, zawieszenie jest prawie tak świetne jak w Fieście mk7, auto dynamiczne szczególnie na 3 biegu od 50-100 km/h, jeżeli chodzi o wady to plastik na drzwiach i po wjechaniu w konkretną dziurę zaczęło trzeszczeć trochę zawieszenie, ogólnie polecam auto dla małżeństwa z małym dzieckiem, dla większej rodziny może brakować miejsca, w trasie auto również się świetnie spisuje.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW 2014-2017
6,1
l/100 km
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Dopiero mam ok.2 tys km przejechane od wyjazdu z salonu, jazda głównie miejska, zdarzają się trasy szybkiego ruchu nawet do 140 km/h, jak i wiele porannych kilkunastominutowych korków - spalanie 7,2-7,6 litra. ( w korkach rośnie nawet do 8,6 l. - a przy 140 km/h spalanie chwilowe na równym terenie spada do raptem 5 litrów, potem już rośnie ;) Na trasach pozamiejskich, spalanie ok 5,5 l, myślę że z czasem będzie jeszcze lepiej przy spokojnej jeździe (chociaż silnik jest póki co delikatnie traktowany, w końcu się dociera - potem myślę, że turbinka będzie bardziej wykorzystywana i spalanie pójdzie w górę ;)
5,6
Liczba komentarzy: 2
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Auto przedstawiciela handlowego. Użytkuje od 2 lat. Przebieg na dziś 94 000 km. Interwał przeglądów w ASO co 30 000 km. Auto póki co bezawaryjne, zużycie oleju silnikowego ok. 0,5 L/ 23 000km - czyli praktycznie żadne. Jak do tej pory oprócz filtrów i oleju, wymienione na przeglądzie przy 60 000 km tylko klocki i tarcze hamulcowe w komplecie. Szybka autostradowa jazda testowa( jednorazowa) 150-180 km/h - odcinek 30 km - zużycie paliwa pokazane przez komputer : 7,9 l/100 km.
5,4
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 90KM 66kW
Autem przejechałem ponad 50 tys. km. Spalanie LPG waha się od 5-5,7 l/100 km przy jeździe mieszanej na drogach krajowych i w mieście. Na autostradach rośnie do 6,55-7,5 l/100 km przy prędkościach 140-160 km/h. Dodatkowo trzeba doliczyć 0,5 -0,7 l/100 km benzyny. Auto ma zmienioną mapę, moc na LPG niecałe 120 KM

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback