Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia III Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3992 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1452 mm
Rozstaw osi 2455 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 676 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Szerokość bagażnika 958 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 716 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 17,6 stopnie
Maksymalna ładowność 455 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~HaysTo
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 60KM 44kW
Szczerze, nie myślałem, że Daewoo Lanos może lepiej wyglądać w środku niż auto z 2015 roku. No tak, przepraszam, Lanos jest o klasę wyższy (':) ) Fakt, że miałem bieda wersję, ale wytłumaczcie mi proszę jak... Jak to możliwe, że auto posiada na wyposażeniu ohydny system start-stop, a nie posiada klimatyzacji? Szczyt perwersji. Do tego jakość wykończenia. To auto ma 25k przebiegu, a już mu trzeszczą plastiki... Jego jedynymi zaletami, moim zdaniem, są: niskie koszty eksploatacji, małe rozmiary przy w miarę dobrej pozycji za kierownicą (mam 190 cm). Auto sprawdza się praktycznie tylko w staniu w korku i w pakowaniu. Jak w sumie każde oszczędne i małe auto...
4,7
~Taxi - Kamil
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Autko fajne jak w tej klasie. Wyciszenie dobre. Minus to skrzynia a dokładnie wsteczny. 47tyś km i brak usterek. Tylko serwisy co 15tys km. Olej leję 5w30 (nie jaki zaleca producent i jest ciszej). Spalanie rewelacja. Samochód na taxi. Klimatronik działa bez zarzutu, szybko chłodzi auto. Minusem są bębny z tyłu, po umyciu auta piszczą. Fajny sprzęt audio, naprawdę ładnie gra. Zużycia paliwa podałem na gazie i to jest w 90% miasto przy dość gwałtownej jeździe która wynika z charakteru mojego zawodu.
3,9
~MICHAŁ
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Witam. Autem poruszałem się dwa tygodnie ( auto zastępcze ) jednak uważam, że to dość długo by móc o nim coś napisać. Generalnie jako całość jest zdecydowanie ok. Wersja Ambition wzbogacona o pakiet MIXX i Audio. Tak wyposażone auto posiada moim zdaniem niezbędne na dzisiejsze standardy wyposażenie. Autko poręczne, zwrotne całkiem pojemne, zapewniające komfort dla czterech dorosłych osób z zastrzeżeniem wzrostu do ok. 180 cm. Jednak w wersji którą miałem przyjemność jeździć jedna rzecz psuła całość - silnik
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback
5,7 – 6,4
l/100 km
5,1 – 5,5
l/100 km
5,4 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
7.5l gazu, trzeba się postarać, żeby było więcej:p auto ma dużo fajnych, przemyślanych drobiazgów które mile zaskakują po dłuższym użytkowaniu, np. gdy ściszyliśmy na postoju radio i w czasie jazdy zwiększymy głośność to szybciej wskakuje na żądany poziom. Ponad to audio jest niezłe. Jak korygujemy częstotliwość wycieraczek tym mniejszym guzikiem to od razu ściera szybę, zazwyczaj wtedy tego wymaga. To drobiazgi, ale miłe jest, że ktoś o tym pomyślał. Kokpit solidny, nic się nie rusza i nie generuje absolutnie żadnego szmeru. Wskaźnik temperatury oleju jest włączony domyślnie co jest przydatne dla chcących dbać o silnik, zwykle dostępne jedynie w autach sportowych:) Schowek na okulary w dachu, zaczepy na siatki z zakupami. Auto nie podskakuje na wybojach i zawieszenie jest super zestrojone. Fotel dobrze dopasowany i bez problemu nadaje się na dłuższą podróż. Silnik po odjęciu gazu w ogóle nie koziołkuje, hamowanie silnikiem jest zoptymalizowane, ponadto przy ruszaniu trochę go dodaje, dobre szczególnie w korku!
8,3
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Przejechane 7000 km. benzyna tankowana 2x w trakcie tego przebiegu także szybko sie nagrzewa. Srednio wychodzi 9l lpg(21 tankowań), Najmniej spalil jak wracałem z salonu - 7.8, najwięcej 10.4. Jeżdżę "z prądem" czyli ostatni nie jestem ale pierwszy tez nie. Póki co spalanie ponad przeciętne, myslalem, ze bedzie mniej ale jestem przyzwyczajony do diesla a ze w Fabii nie ma czym jechac to może za ostro traktuje pedal gazu (zmiana biegów maks 4 tys, 5 bieg i toczenie). Zobaczymy co będzie przy 50kkm.
5,0
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Przy jeżdzie po autostradzie z prędkością 95-100, spalanie średnie z 1200 KM wyniosło 3.8 litra. Przy prędkości 120-130 wynosi bliżej 5.1. Przy jeżdzie po mieście z wyłączonym systemem start-stop spalanie w granicach 6 litrów, podczas jazdy dynamicznej na Nordschleife bliżej 11 litrów, ale to "tor", nie ulica.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback