Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~sawa2204
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Mogę to w skrócie napisać tak: piękna historia i smutne zakończenie. Samochód użytkowałem przez dwa lata, nie bałem się wyjechać w dalekie podróże po Europie, chociaż na codzień dojeżdżałem nim do pracy. Jeździło się prawie za darmo. Był to trochę wół roboczy, nie dbałem o wygląd samochodu. Nie było poważniejszych usterek, jedyne co robiłem to seriwsy olejowe. Duży i fajnie przemyślany bagażnik. Z minusów słabe wyposażenie. Moja historia z tym pojazdem zakończyła się awarią wtryskiwacza, którego wartość była na tyle wysoka, że przy przebiegu ponad 330kkm postanowiłem sprzedać samochód komuś, kto już samodzielnie go naprawi.
3,5
~Rafał S.
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Całkiem fajne auto. wygodne dla rodziny 2+2. Duży bagażnik. Silnik nie tak oszczędny jak deklaruje producent. Trochę awarii osprzętu silnika. Jakbym szukał auta dla żony to pewnie poważnie poszukałbym czegoś podobnego. Tym bardziej że łątwo można podnieść moc silnika.
4,1
~Paweł
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Auto bardzo dobre dla ludzi którzy nie mają wyśrubowanych ambicji co do osiągów oraz aspektów wizualnych samochodu ( zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz ). Jest to świetne auto dla rodzin z dziećmi, gdzie najbardziej liczy się funkcjonalość, niskie koszty zakupu, koszty utzrymania, apetyt na paliwo jak i obszerna kabina dla pasażerów oraz bardzo duży bagażnik bagażnik. Auto dla niewymagających odbiorców szukających taniego auta które ma spełniać swoje funcje.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW 2010-2014
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Jeżdżę niecałe 3 lata. przebieg to 201 tys. km. Spalanie przy ciężkiej nodze, prędkości przelotowe 120- 160 km/h pali od 5-6,5. Do baku po odpowietrzeniu (taki bolec wchodzi) 56-58L. Robię na tym od 900 do nawet 1200km. Gdyby nie było to auto służbowe, jeździłbym rodzinnie, na pewno spalanie byłoby poniżej 5,0. Na trasie, przy jeździe do 120 i zastosowaniu eco drivingu udało mi się zejść do 4,2. Oszczędniejsze auto jakie miałem w życiu to tylko peugeot 206 1,4HDI... Zaleta Fabii - 200 tys km katowania i żadnej awarii, jedynie tarcze i klocki...
5,6
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Spalanie średnie na przestrzeni 100 tryś km wyszło mi 6,54. Srednio dynamiczna jazda. Raczej nie duszę auta do oporu ale też jak ślimak nie jeźdzę. Ogólnie daleki to wynik chyba od obietnic producenta. Strae 1.9TDI jest zdecydowanie oszczędniejsze. Nawet na autostradzie, miałem nie lada problem z zejściem poniżej 5 litrów. WYmagało to stałej jazdy 120-130 km/h. Jazda z GPSa 140km/h powodowała spalanie już raczej bliżej 6 litrów. Poza tym kilka kosztownych awarii. Nowy alternator, Nowa pompa wody. Wymiana sworzni z geometrią. Walka z EGR. W ASO (auto flotowe) rachunki były na kilka tyś PLN (pytałem o koszty jakby auto było po gwarancji)
4,8
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
moja skoda ma już najechane 60 000 km spalanie podskoczyło jakoś po 30 000 km, faktem jest iż jest mocno katowana a wszystko sprawne poza plastikami i zawieszeniem, które męczy, a boczne szyby przy złej pogodzie brudzą się nienaturalnie, na śliskim abs działa bardzo gwałtownie wydłużając znacznie drogę hamowania-jest beznadziejny, na zakrętach potrafi nieźle zarzucić tyłem; mój egzemplarz jest autem firmowym w początkowym okresie bardzo go chwaliłem, ale obecnie prywatnie nigdy nie zostałbym właścicielem takiego auta samochód dobry do jazdy na zakupy i wożenia dzieci do szkoły no i może do jazdy do pracy byle blisko i po dobrej drodze na dłuższe trasy dobry jak nowy później szumi jak gdyby szyby były niedomknięte TANI OSZCZĘDNY I TYLE BO ANI ŁADNY ANI WYJĄTKOWY TAKIE SOBIE JEŹDZI BO JEŹDZI - a przy jeździe na niemieckiej autostradzie (bez ograniczeń)spalanie ok7,8l na 100

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Kombi Facelifting