Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Paweł
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Ogólnie jestem zadowolony z tego auta. Kupiłem nową a Skodę dlatego bo chciałem z automatem (żona chciała). Po kilku latach stwierdzam, że automat to bardzo fajna sprawa w szczególności do dużego miasta (Warszawa). Na plus: duży bagażnik, dość przestronne wnętrze i jak na razie nie mam większych usterek. Do minusów: wygląd zewnętrzny i wewnętrzny (jakość materiałów) , niewygodny fotel kierowcy. Podsumowują jestem zadowolony ze Skody. Kupując auto budżetowe liczyłem się z pewnymi niedociągnięcie ale chciałem samochód z dobrym automatem i dużym bagażnikiem. I takim samochodem jest Fabia.
3,8
~Maciek
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Fabia Combi w wersji Ambition, z klimą, alu felgami, relingami, pakietem skórzanym, radiem swing kosztowała mnie 52,500 zł net. Postawiłem na relację cena/możliwości, czyli - pojemne auto, nowoczesny, elastyczny i w miarę ekonomiczny silnik, który spokojnie daje sobie radę ciągnąc budę o masie niecałych 1,1 tony. Fakt, że przednia szyba to nieporozumienie ze względu na ograniczoną widoczność, fotele mogłyby mieć lepszą jakość (materiał) tak jak plastiki, a producent dokłądać maxi dot'a w seryjnie dla wersji Ambition, ale cóż - może pepiki się nauczą, ze na pewnych drobiazgach nie warto oszczędzać. W każdym razie - wczesniej jeździłem peugeotem 207 z wolnossącym 1,4, który może i wygląda lepiej, ale w porównaniu ze skodą jest mega mułem (silnik 1,4 - waga prawie 1,4 T) i palił na trasie prawie 3 l więcej. Fabia, cóż: jak głosi hasło: simply clever, może i d... nie urywa ponurym wnętrzem, jakością plastików, czy fotelami, ale przynajmniej jest to auto nowe, które dla mnie spełnia swoje funkcje, poza lansem, -) Dodam tylko, że beretu z antenką nie mam, ani kamizelki z nutrii jak na forach piszą, także chyba łamię mit kierowcy skód;-) Reasumując - spoko autko w zalezności od potrzeb. Zobaczymu jak sie silnik będzie sprawował po 100 tys.
4,1
~Paweł
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Jestem pierwszym właścicielem. Auto użytkowane w Warszawie i na krótkie wypady za miasto. Do takich celów bardzo dobry samochód Nie za małe, nie za duże. Wystarczające dla rodziny 2+1. bardzo duży bagażnik. Dobry, elastyczny silnika w połączeniu z DSG super sprawa. Z minusów: słaba jakość plastików ale przy aucie budżetowym chyba lepsze nie mogą być. Niewygodny fotel kierowcy. Brak podświetlenia tylnej kanapy. Słabe światła.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2014
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochod ma narazie na liczniku 1000 km. A wiec ledwo dotarty. Wyniki: - 6.5 l - to efekt jazdy na jednym baku 240 km po Warszawie i 360 w trasie (klimatyzacja wlaczona w 70% czasu jazdy) - 5.8 l - na trasie 360 km, jazda 100-120 km/h, w obszarach zabudowanych 70-80 km/h, w tym trasa szybkiego ruchu 70 km z predkoscia 130-140 km/h, klimatyzacja caly czas wlaczona - 5.6 l - wowczas prowadzila zona :), predkosci przepisowe w trasie z klima... Opinia o samochodzie... to diabel nie samochod :) - optymalna predkosc, 100-120 km/h, wewnatrz cicho... slychac szum opon... - w ciasnych zakretach jak przylepione do drogi - ASR, ABS i asystent hamowania juz przetestowane :) dzialaja wspaniale :)
7,7
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochód firmowy. Warszawa 9-12 litrów po mieście. Ekspresówka 180 - 12+, 160 - 10-12, 140 około 10l, więc bez rewelacji, ale samochód sporo dynamiczniejszy i palący przeciętnie o 2l mniej niż Astra H 1.6 115KM. Jak dla mnie optymalny wybór do tego samochodu - potrafi być ekonomiczny i potrafi być dynamiczny (wtedy przestaje być ekonomiczny),
6,2
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Przy umiarkowanej (mojej) jeździe spalanie ok 6.3l/100km. Przy dynamiczniejszej jeździe ok 7.6/100km, no a jeśli już chcemy zabawić się na światłach to 10/100km też spokojnie zaświeci się nam na liczniku. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się wykręcić to 4.4 na odcinku 67km. Z czego około 60% poza miastem i 40% w mieście. Tylko o porannych godzinach, bez korków.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Kombi Facelifting