Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~cosmos
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Autko wg mnie bardzo ładne i oryginalne. Nie każdemu musi się jednak podobać, podobnie jak konkurencja z segmentu. Mini, Fiat 500 czy New Beetle to auta o nieco innym charakterze i porównywanie ich z częścią popularną segmentu, jak robi to część dziennikarzy, jest wielkim nieporozumieniem. Fabia jest jednak, mimo nawiązań do Mini czy Swifta, dość oryginalna i jeśli komuś nie jest obojętny kształt lamp czy sylwetka a nie stać go na autko mini w cenie dobrze wyposażonego kompaktu to z pewnością jest bardzo dobrą propozycją - zwłaszcza w wersji 1.9TDI Sport.
4,1
~Alex
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto bardzo oszczędne, dobry niezawodny silnik (olej wraz z wszystkimi filtrami wymieniałem co 12 tys. km). Przez ponad 6 lat użytkowania problem był tylko z wentylatorem (w końcu wymieniłem) i kilka razy zawieszenie przednie - głównie łączniki stabilizatora, czasem przegub. Mogłoby mieć większy bagażnik, ale nie ma co narzekać w tym segmencie. Ogólnie nigdy nie zawiodło, więc polecam.
4,2
~darek
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Witam obiektywnie patrzac na autko stwierdzam ze rewelka, silnik dosc glosny ale bardzo oszczedny polska niemcy I powrot tego samego dnia 1400 km predkosc ,130 do 150 spalanie wyszlo 4.9 auto rywalizuje z paskami 140 konnymi zlego slowa nie moge pwoiedziec a ze znaczek czy firma to mi to lata co inni mysla. myslacy ludzie wiedza w czym rzecz. pozdrawiam
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Spalanie na poziomie 6.5 l ON ale jeżdżę dość dynamicznie i głównie po mieście. W moim przypadku próby oszczędnej jazdy po mieście dały niewielkie oszczędności. Spalanie wyszło 5.8-6l ON/100km, ale to już była zabawa w "jazdę o kropelce". Dynamika auta jest też wystarczająca do poruszania się sprawnie w trasie - nie mam kompleksów przy wyprzedzaniu aut z "wyższych klas". Szkoda, że nie mam możliwosci przetestowania spalania na dłuższej - kikusetkilometrowej trasie. Jestem ciekaw czy wystarczyło by poniżej 5 l ON/100 km, a tak to jazda "od świateł do świateł" urozmaicona staniem w korkach :(
4,8
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
moja fabianka przy jeździe około 100km/h do pracy około 50km spala latem około 4,5 litra- zimą 5,5 litra.Mój rekord to 3,7 litra na odcinku około 50 kilometrów - prędkość jak dziadek około 80-90km/h. Jak narazie to bryka której nie przebija żadne auto w palaniu na 100km. Jest dosyć żwawa z tym silnikiem-ciąga nawet przyczepę kempingową bez trudności ale spalanie wzrasta do 8-9 litrów:-)
5,3
Skoda Fabia II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Kto jeździł kiedyś TDI ten wie co oznacza ekonomia spod tego znaku. Fabia ma 45 litrowy bak, między tankowaniami pokonuję 700-750km - po mieście :). Daje to koszt przebycia 100km w mieście na poziomie 22 zł. Myślę, że nie trzeba tego komentować :).

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback