Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW 2007-2010
6,6
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Samochód pali jak smok, jeżeli chciałoby się poruszać jakkolwiek dynamicznie. Przy komplecie osób na pokładzie, na krótkich odcinkach miejskich, z włączoną klimatyzacją - nietrudno przekroczyć 10l/100km. Druga strona medalu - niskie koszty napraw i eksploatacji, dobre wyposażenie, przestronne wnętrze - idealny samochód dla żony wożącej dzieci do szkoły. Gdybyśmy mogli cofnąć się w czasie - duża szansa że wybralibyśmy ten sam model, ale z wolnossącym 1.4 albo 1.6 - mniej wysilone przy tym samym stylu jazdy pewnie paliły by mniej.
6,0
Liczba komentarzy: 1
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Moja Fabia jest z końcówki 2007 roku, wersja niemiecka, bardzo bogato wyposażona jak na ten segment. Autkiem jeżdżę głównie po Katowicach, często niemałe spalanie podyktowane jest staniem w korkach, na szczęście na kawałku 4-pasmówki można to spalanie nieco zbić. Średnie spalanie na trasie Miasto 8km + trasa szybkiego ruchu 5km wychodzi ok 7 litrów. Przy emeryckiej jeździe na trasie udało mi się osiągnąć wynik 4,2 litra/100 km, ale jest to skrajny przypadek. Z reguły przy spokojnej jeździe wychodzi ok 5,3 litra/100km. Na trasie Katowice - Wrocław - Katowice przy średniej prędkości 150-170km/h Fabia pali 10,5 litra /100km, jazda na tej samej trasie z prędkością 130km/h daje spalanie rzędu 7 litrów. Fabią da się jeździć oszczędnie, nawet po mieście, lecz każde przyciśnięcie pedału gazu wiąże się z potwornym wzrostem spalania. Po tak słabym silniku można by oczekiwać lepszych rezultatów, zwłaszcza w mieście.
8,4
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Jak na silnik generujący zaledwie 60KM to z spalaniem nie jest tak różowo. Ażeby np wyprzedzić, albo chociaż pojechać trochę szybciej trzeba go kręcić dość wysoko a co za tym idzie spalanie wzrasta diametralnie. Ale ten silnik jest skonstruowany stricte do miasta. Delikatne obchodzenie z gazem skutkuję naprawdę małym spalaniem, w trasie jest jeszcze lepiej. Gaz w tym modelu jest podyktowany tylko i wyłącznie bardzo wysokimi przebiegami i tylko te osoby, które takowe robią powinny myśleć o LPG. Ceny części umiarkowane a nawet tanie. Przeglądy nie wiem.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback