Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 1500-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 20% / przeciw: 80%

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW od 2010
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW
Ekonomiczność daję ocenę 5 za spalanie. jak by mojej fabianki nie męczyć to i tak spalanie będzie wynosić ok 5l! a przypominam to auto służbowe i mam karte flotową. Kilka razy uskuteczniałem ekodriving i wtedy spalanie w trasie wynosiło ok 3,8l! (zmierzone na odcinku 4,5tys km) spalanie jest wielkim atutem auta. Auto jest na gwarancji i serwisowane w ASO co do cen obsługi nie wypowiadam się bo nie ja ponoszę koszty ale ceny przeglądów wynoszą od 600zl do 1000zł (wymienane były wycieraczaki klima i inne a te usługi w ASO sa drogie - wycieraczki 150zl)
5,2
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW
Skoda Fabia II 2011 rok, 1.6TDI CR DPF 75KM hatchback lift to porządne auto. Przejechałem 100 tys. km w 27 miesięcy i oprócz niedawnej awarii zespołu EGR - przy przebiegu 97.000 km (dwa miesiące po przekroczeniu 2-letniej gwarancji) żadnej awarii. Założyłem używany EGR z allegro za 130 zł z przesyłką, robota 430 zł i jeżdżę dalej. Auto jest bardzo solidne, przewidywalne i kochane. Do tego bardzo oszczędne. Nigdy nie potrzebowało dolewki oleju, DPF nie sprawia żadnych kłopotów (po 97 tys. km 22g popiołu, a max wchodzi 70g!) Choć faktem jest że wtrysk common rail (CR) powoduje, że auto mniej żywiołowo rozwija moment obrotowy w stosunku do silnika na pompowtryskiwaczach (PD).
4,9
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW
Auto zimą pali gdzieś 1.5 Litra więcej- wiadomo, diesel musi się rozgrzać. I tak latem mam wyniki: 4.5,4.6,4.7 L/100, a zimą 6.0,6.2,6.4 L/100. Generalnie jak na diesla w mieście radzi sobie dobrze.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback Facelifting