Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
2,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,8
~Termitek
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW
Samochód dobry jako łykacz kilometrów. Najbardziej zaskakuje pozytywnie na długiej trasie. Pracuje cicho i bardzo komfortowo. Nie czuć że to auto budżetowe. Nigdy nie przepadałem za koncernem VW a mimo to kupiłem od nich samochód. Jeżeli ktoś potrzebuje natomiast auto co dostarcza wrażeń to się zawiedzie. Fabia jest świetnym autem do pracy, przemieszczania się. Nie daje poczucia wyjątkowości. Nie przywiązuje się człowiek do tego samochodu. Natomiast jest to kawał dobrego auta. Dobrze jeździ oraz sprawuje się nawet w ciężkich warunkach. Kluczem do sprawności jest tylko właściwe serwisowanie. Drogie płyny eksploatacyjne oraz części. Zamienniki nie sprawdzają się. Autem można wtedy jednak robić 30tyś kilometrów w zmiennym okresie serwisowym. Opony także warto kupić 195/55r15 znacznie lepiej auto na nich się zachowuje. Polecam ten samochód dla kogoś kto tak jak ja robi po 50tyś kilometrów rocznie. Oszczędność jest znaczna. Wychodzi taniej niż jazda na LPG. Koszt przejechania 1km to 28gr. Silnik wprawdzie 75KM, ale wystarczy jeśli ktoś szuka auta do jazdy a nie emocji. Jeżeli komuś to przeszkadza to można zawsze zmienić oprogramowanie. Dobrze zachowuje się DPF. Praktycznie nie odczuwamy jego obecności. Nawet jeśli sporo się poruszamy po mieście. Common Rail sprawia, że podczas długiej podroży zapominamy, że jest to diesel. Dobrze jest wyciszona kabina. Szum powietrza wprawdzie słychać, lecz to dopiero powyżej 120kmh i nie jest on dokuczliwy. Przy 160-180kmh co jest maks dla tego auta nie trzeba się męczyć. Spokojnie można wewnątrz rozmawiać i słuchać cicho radia. Spalanie wtedy też nie przekracza 7 litrów co nie jest tragedią. Przy 120kmh jest to już tylko 4-4.5 litra. Silnik nie dostaje zadyszki. Wnętrze jest tylko dość biedne jeśli chodzi o plastiki. Można uznać, że jest poprawne. Dużo jest schowków oraz drobiazgów, co ułatwiają życie. Choćby gumki na drzwiach. Nie polecam auta komuś kto porusza się po mieście na krótkich trasach (do 10km) będzie się tylko irytował. W korkach także średnio się spisuje z powodu kiepskiego zestopniowania 1 i 2 biegu. Na długie dojazdy do pracy czy pracę samochodem to super. Dziewczyny na to auto się nie wyrwie, ale jak ma się swoją to już można na spokojnie złożyć tylne siedzenia bądź nawet przednie odsunąć i jest wygodnie. Wnętrze bardzo przemyślane. Zewnętrznie auto jak auto. Podobać także się może moja opinia jest taka, że priorytety w projektowaniu tego auta poszły całkowicie w praktyczność i to jest najmocniejsza strona tego samochodu. Na drugim miejscu jest ekonomia. Psują się też drobnostki, które są irytujące. Jednak da się z tym samochodem żyć komfortowo. Rozsądne auto.
1,9
~No
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW
Bardzo kiepskie i awaryjne autko, silnik fatalny,elm. plastikowe straszne, kierownica wytarta jak i polowa przełączników.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback Facelifting