Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku na początku roku 2007, druga generacja Skody Fabii pod względem wizualnym upodobniła się do modelu Roomster. Po nadwoziu auta widać także inspiracje: z nowego Suzuki Switf (tył), a także Mini (biały dach). Wygląd Fabii stał się o wiele bardziej atrakcyjny, a przy tym auto stało się nie dość że ładniejsze, to także większe od poprzednika. Skoda Fabia II oferowana była w wersjach hatchback oraz kombi. Wariant sedan wycofano z produkcji ze względu na niewielkie zainteresowanie.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Fabia II

Liczba ocen: 329
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~sawa2204
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Mogę to w skrócie napisać tak: piękna historia i smutne zakończenie. Samochód użytkowałem przez dwa lata, nie bałem się wyjechać w dalekie podróże po Europie, chociaż na codzień dojeżdżałem nim do pracy. Jeździło się prawie za darmo. Był to trochę wół roboczy, nie dbałem o wygląd samochodu. Nie było poważniejszych usterek, jedyne co robiłem to seriwsy olejowe. Duży i fajnie przemyślany bagażnik. Z minusów słabe wyposażenie. Moja historia z tym pojazdem zakończyła się awarią wtryskiwacza, którego wartość była na tyle wysoka, że przy przebiegu ponad 330kkm postanowiłem sprzedać samochód komuś, kto już samodzielnie go naprawi.
4,9
~Tomek
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Auto kupiłem nowe w salonie z instalacją LPG. Przez 13 lat i 201 tys. km nigdy mnie nie zawiodła, zero awarii. Oprócz oleju, filtrów, świec, parownik LPG (po 100 tys) i wtryski (po 180 tys), 2xrozrządu, 2x komplet hamulce, absolutnie nic się nie wydarzyło. Akumulator wymieniłem po 12 latach profilaktycznie przed wyjazdem do Chorwacji (żeby nie padł w korkach przy klimie). W tym roku poza normalnym serwisem musiałem wymienić gumy drążka stabilizatora ponieważ przy przejazdach przez progi było je słychać i sterowanie szyby kierowcy trzeba było przelutować styki (w drzwiach w tym modelu gromadzi się wilgoć). Konserwacje zrobiłem po 11 latach, tłumik wciąż oryginalny mimo że na LPG. Jednym słowem super oszczędny i nie zawodny samochód.
4,4
~Mateusz
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Fabianka... krążownik polskich autostrad, król lewego pasa. Innymi słowy, ulubione auto dla handlowców. Osobiście handlowcem nie jestem, ale auto użytkowałem jako służbowe przez kilka lat. Użytkowałem model powyżej 150 tyś km więc opinia powinna być przydatna dla osób które się zastanawiają nad kupnem około 7-10 letniego auta z ostatnich roczników. Ogólnie jest to fajne autko do jazdy miejskiej i mieszanej. Szpetna jak noc, ale nie można jej odmówić praktyczności i przestronności wnętrza. Na dłuższe trasy trochę niewygodna, przy większych prędkościach niestabilna. Auto pod wieloma względami przeciętne. Sporo zależy czego szukamy i jakie mamy oczekiwania.

Raporty spalania Skoda Fabia II

Liczba raportów: 479
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II
5,7 – 8,7
l/100 km
5,0 – 6,2
l/100 km
6,7 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW
Witam,mam silnik 1,6 tdi 75km.troszkę słabo się zbierała powyżej 100 km/h,wyprzedzanie na autostradzie to już była męka(5 osób w aucie),średnie spalanie 5l ,zrobiłem chip tuning i powiem szczerze auto ożyło,teraz moc 130 koników daje rady,auto pięknie się zbiera- przyjemnosć z jazdy 100% wzrosła -wyprzedzanie bezproblemowe od 100 do 140 jakieś 5s - przy prędkości 120 km/h stałe - spalanie 4 l -- pojechałem na weekend majowy (autostrada,drogi zwykłe,miasto-korki),auta nie oszczędzałem na autostradzie-średnia 130 a bywało i 180 :) . spalanie wyszło mi 460 km= 22.6l ropy,dlatego polecam dla tego silnika zrobienie chip tuning-auto pali tyle samo lub mniej a przyjemnosć z jazdy 100% większa. :)
7,7
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Samochód pali jak smok, jeżeli chciałoby się poruszać jakkolwiek dynamicznie. Przy komplecie osób na pokładzie, na krótkich odcinkach miejskich, z włączoną klimatyzacją - nietrudno przekroczyć 10l/100km. Druga strona medalu - niskie koszty napraw i eksploatacji, dobre wyposażenie, przestronne wnętrze - idealny samochód dla żony wożącej dzieci do szkoły. Gdybyśmy mogli cofnąć się w czasie - duża szansa że wybralibyśmy ten sam model, ale z wolnossącym 1.4 albo 1.6 - mniej wysilone przy tym samym stylu jazdy pewnie paliły by mniej.
8,7
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Niestety po mieście pali 10-11 litrów/100km :( Jedynie po trasie drogami wojewódzkimi nie przekraczając 100km/h udało mi się osiągnąć 6,5l/100km. Z racji, że 90% przebiegu to miasto, na jednym baku robi się 400-450 km, a średnie spalanie z baku to 9-10l/100km :( DRAMAT! a nie małe oszczędne auto!

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 70
4,0
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 135 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, jednak trzeba ją odpowiednio serwisować, ponieważ ma pewną przypadłość. Mianowicie od zanieczyszczonego gazu blokuje się elektrozawór przy parowniku. Objawem jest nie przełączanie na LPG przy zimnym silniku. Następuje próba przełączenia po czym silnik gaśnie lub przełącza ponownie na benzynę, sygnalizując problem "brzęczykiem"...
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.2 70KM 51kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja BRC SQ32. W aucie od ponad roku. Przebieg jak na razie 30 tys.km. Świeżo po drugim przeglądzie i wymianie filtrów. Jak do tej pory nic się nie działo. Silnik pracuje normalnie, może za dużej mocy nie ma ale do jazdy po mieście idealnie się nadaje. Najważniejsze że pracuje niezawodni i spalanie niskie,
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.2 70KM 51kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Silnik dobrze przyjął instalację LPG. Pracuje bez zarzutu, nie ma szarpania, przejście na gaz płynne, nawet przy wkręceniu na wysokie obroty nie wraca na benzynę. Na instalacji Zavoli Winner w 3 lata zrobiłem blisko 80 tys.km bez żadnych napraw, jedynie serwis i przeglądy.
Skoda Fabia II