Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~sebastian
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
Zaznaczam idealnie nie dlatego, że auto jest idealne tylko dlatego, że idealnie sprawdza się w roli do jakiej zostało wyprodukowane. Samochód rewelacyjny pod względem spalania - myślę, że jest to jeden z najlepszych i najmniej paliwożernych silników diesla. Średnie spalnaie na poziomie 4,5 lita!!! Fakt , że nie jeździłem w miescie tylko jak już trasa mieszana, ale tak czy innaczej wynik świetny. Auto pojemne, duzy bagażnik, nie jest skomplikowane w budowie więc każdy "warsztatowy Janusz" sobie z nim poradzi. przez ponad 4 lata użytkowania kompletnie nic się nie zepsuło ( jedyne co mnie irytowało to dość szybko przepalające się zarówki ). Jedyna "inwestycja" którą poczyniłem to przy zakupie regeneracja maglownicy ( podkapywał płyn wspomagania ) - koszt 1000 zł ( jedyny jaki poniosłem oprócz rzeczy strikte eksploatacyjnych ). Co do samego auta to tak: siedzenia bardzo wygodne, bez problemu można zając wygodną pozycję za kierownicą, auto nie męczy nawet przy długich trasach - oczywiście nie jest to wyścigówka więc o szybkiej i dynamicznej jeździe po autostradzie możemy raczej zapomnieć bo od 120 km/h robi się głośnawo. Prędkość max jaką udało mi się osiągnąć to prawie 190 km/h bez wiatru itp. Wszystki przyciski regulacje itp w zasięgu ręki, zawieszenie dobrze dobrane bo z jednej strony włapuje nierówności a z drugiej w miarę dobrze trzyma auto w zakrętach. Jedyne na co można "ponarzekać" to ogniska rudej, która lubi wyskoczyć a to na tylnej klapie, a to na progach , ale nie zapominajmy, że auto ma już 12 lat i stoi pod chmurką. Samochód tani w zakupie i eksploatacji, nieduże składki ubezpieczeniowe - jednym słowem idealne narzędzie do sprawnego przemieszczania się!!
4,5
~Tatarata
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
Po 6 latach jazdy moją Skodzianką jestem zadowolony z zakupu. Baaaardzo ekonomiczne auto, pojemny bagażnik, części eksploatacyjne tanie. Jedynie co to występują czasami problemy z ogrzewaniem, tj. przepala się rezystor dmuchawy (koszt 70 zł) no i ostatnio siłownik sterujący klapą regulacji temperatury dmuchawy. Występują też ogniska rudego, szczególnie przy progach
3,7
~lukasz
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
Gdybym mieszkał w Polsce na bank kupiłbym inne auto. Ale w Norwegii jest zupełnie inny rynek no i tak wyszło... Ogólnie to jak już ktoś koniecznie chce to auto to raczej 1.9 niż 1.4 w polskich realiach. Oceniam dość rygorystycznie z pryzmatu aut z innych klas ale to w sumie udane auto. Można na nim polegać. No i OGROMNY bagażnik jak na tą klasę auta.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW 2003-2006
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
Zużycie paliwa świetne, autko bardzo ekonomiczne, przy tym dynamiczne. W mieście spalanie na poziomie ok 5,3 - 5,4 przy częstym staniu w korkach. Na trasie spokojnie można zejść do 4,5 wcale nie będąc zawalidrogą dla innych kierowców. Co do cen napraw - hmm Fiat CC to to nie jest za 50zł nie naprawi się pół zawieszenia, ale naprawdę nie ma co narzekać. Ceny określam na średnio -tanie i to przy oryginalnych częściach !! Autoryzowany serwis wysoko się nie ceni, choć autko proste w naprawie jak już coś padnie, dlatego nawet średniej klasy mechanik bezproblemowo sobie poradzi.
5,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
To jest punkt kulminacyjny, no bo po co kupuje się 1.4 TDI???? Chyba nie dla adrenaliny. A więc po kolei moje faktyczne pomiary: 1. jazda typu nieżywy emeryt w czapce z nutrii i kamizeleczce: 3,6/100 (nie bajeruję, i nie było to na autostradzie tylko "normalnych" drogach trasa ponad 400km więc wynik wymierny. Cały czas oczywiście 80/90. Tylko raz tak wytrzymałem... 2. 150 na autostradzie i obciążenie: dobrze ponad 6/100 3. średnio wychodzi pewnie jakoś 5,5 tak po mieście i jakieś wyskoki
4,5
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 75KM 55kW
Niskie spalanie, autoryzowany serwis tani (szczególnie w porównaniu do Toyoty, nawet bardzo tani bym dodał), jednym zdaniem, z tym autem spokojnie oszczędzam 6 tysi rocznie w porównaniu do Toyoty Corolli (jeżdzę ok 35-40 tys. km)

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi